Ik ben rustig opzoek naar een winterdeken.. en kwam toevallig de HH tegen.
Ik heb een Welshje.. ze is niet mega breed, maar erg slank is ze ook niet

Weet niet op wat voor paardje jij de deken had liggen?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bravura schreef:Hier zonder dekens nog...maar moet zeggen dat t wel erg veel regen geeft. Toch is het niet koud. Ze gaan nu gewoon wat eerder naar binnen.
In het voorjaar had ik er wel 1 ziek met dat geneuzel van regendeken op en weer af mbt temperatuur en regen. Zo doe ik het nooit meer. Of op, of af, daarmee had ik nooit een ziek paard.
Starzu schreef:Mendy1984 schreef:hellup! ik weet even niet wat te doen....
mijn pony schiet al dikker in zn haren (staat binnen) en zn haren lijken ook langer
hij is ook redelijk snel nat als ik m aan het rijden ben
wat kan ik het beste doen betreft deken??
ik wil hem eigenlijk ook niet scheren aangezien hij niet op wedstrijdniveau getraind wordt (recreatief hobbelen in de bak)
ik heb hem afgelopen winter groen gekocht met een dikke teddyvacht en dit wil ik dus echt niet meer
dan ben ik langer aan het droogstappen als dat ie gereden wordt...
oowja en ik heb NIET de mogelijkheid om meerdere keren per dag te gaan kijken/voelen
ik ben altijd in de ochtend op stal
Waarom zou je hem niet willen scheren? Alleen omdat hij geen wedstrijd rijd? Als je hem niet wil scheren kan je nu al beginnen met elke dag flink rossen. Ik vind een puimsteen zelf het best helpen: [ Afbeelding ]
Wij hebben een haflinger midden in de winter gekocht. (Dik in de haren natuurlijk) Wij hebben maanden lang gerost en met de puimsteen gewerkt. Het kost misschien wel tijd maar wij begonnen er ook pas midden in de winter aan. Als je er nu al aan begint en het bij houd heb je de hele winter een paard met een korte vacht. Ze ging van deze vacht: [ Afbeelding ] Naar deze vacht door het borstelen: [ Afbeelding ]
(Let niet op mij maar op haar vacht) Hopelijk heb ik je kunnen helpen.
Bravura schreef:Weatherbeeta is breed en schuurt niet. Bucas vind ik om de schouders ook breed, zelfs bij een QH en schuurt ook niet. Deze dekens liggen prima. Rambo valt smaller rond de schouders maar zelfs bij een ronde pony ook nog goed. Een te wijde deken moet je niet willen, die regenen in.
Zorro_ schreef:Bedankt! Ik had al wat reviews gelezen maar die zijn nogal wisselend.
Ik ben rustig opzoek naar een winterdeken.. en kwam toevallig de HH tegen.
Ik heb een Welshje.. ze is niet mega breed, maar erg slank is ze ook niet
Weet niet op wat voor paardje jij de deken had liggen?