[INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 21:04

kaatje77 schreef:
Voor de liefhebber, ik heb een zgan heiniger xplorer met 2 accu's te koop met bon en garantie ivm aanschaf 2-speed. Heeft hooguit 10 uur gelopen. Voor interesse een pb. Ik had hem voor iemand gereserveerd, maar helaas die persoon reageert niet meer...

Hoi Kaatje,

Wat zou je hiervoor willen hebben?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 15:15

Kaitlyn schreef:
kaatje77 schreef:
Voor de liefhebber, ik heb een zgan heiniger xplorer met 2 accu's te koop met bon en garantie ivm aanschaf 2-speed. Heeft hooguit 10 uur gelopen. Voor interesse een pb. Ik had hem voor iemand gereserveerd, maar helaas die persoon reageert niet meer...

Hoi Kaatje,

Wat zou je hiervoor willen hebben?

Hij is gereserveerd, heb meerdere geïnteresseerden :o
Mocht het niet doorgaan laat ik het je als eerste weten :D

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 09:41

Ik heb een luxe probleem. Jaren geleden een hondentondeuse gekocht van de lidl waar ik onze engelse springer mee scheer (op dit moment eigenlijk vooral de hals, als hij ouder wordt zal het ook de rug worden).

Nu zijn de opzetstukjes allemaal stuk, vastkliklipje is afgebroken bij ze. Nu was ik langzaam op zoek naar een nieuwe tondeuse. Maar toen dacht ik misschien ook wel handig als ik iets koop waar ik ook mijn oude pony mee kan scheren als het nodig is. Tja toen kwam ik uit op de heiniger als goed merk en toen ging ik los :+

Is de heiniger opal of saphir goed te doen voor beiden? Ik zie op de site van heiniger zelf prijsverschil als ik via hond op zoek of via paard. Zo te zien zitten er dan andere mesjes bij. Moet dan denk ik wel nog opzetstukken erbij kopen en waarschijnlijk dus ook een ander mes voor paard?

Voordeel lijkt mij dat je de messen kan laten slijpen. Goed en degelijk materiaal, snel oplaadbaar, geen kabel (is soms met hond scheren ook wel lastig om met kabel te moeten werken). Wel zie ik dat als ik een los mes zou moeten kopen dat deze ook wel erg prijzig zijn.

kaatje77

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 10:26

Mijn advies is de saphir en dan met een 3mm mes. Deze kan de winkelier gewoon leveren op aanvraag

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 13:33

kaatje77 schreef:
Mijn advies is de saphir en dan met een 3mm mes. Deze kan de winkelier gewoon leveren op aanvraag

dank je wel voor het advies.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 14:01

Ik zou ook zeggen saphhir met 3 mm voor paard. En dan evt een ander mesje voor de hond

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 15:17

Dankzij dit topic heb ik ineens vrij impulsief, met dank aan Keizerinnnn ( _/-\o_ ), een Heiniger Accutondeuse Saphir Horse met een extra 10W/2,3mm besteld. Ik wilde alleen inspiratie op doen voor als ik op den duur toch mijn Sectolin SE-600 wilde vervangen na 14 jaar trouwe dienst. Well that escalated quickly :')

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 18:48

Maaik schreef:
Dankzij dit topic heb ik ineens vrij impulsief, met dank aan Keizerinnnn ( _/-\o_ ), een Heiniger Accutondeuse Saphir Horse met een extra 10W/2,3mm besteld. Ik wilde alleen inspiratie op doen voor als ik op den duur toch mijn Sectolin SE-600 wilde vervangen na 14 jaar trouwe dienst. Well that escalated quickly :')

Oeps hahaha maar ga je zeker plezier van hebben!!! Had je de kortingen op agradi :j

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 19:44

Veel plezier ermee! Daar ga je geen spijt van krijgen :):)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 12:47

Wegens niet nakomen van afspraak bied ik de Xplorer aan met 2 accu's en 2 messensets met bon en garantie. 20 uur max. draaiuren

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 14:18

kaatje77 schreef:
Wegens niet nakomen van afspraak bied ik de Xplorer aan met 2 accu's en 2 messensets met bon en garantie. 20 uur max. draaiuren

Vp?

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 22:35

Ik heb jullie hulp nodig,

Vandaag mijn geslepen messen gebruikt op de Wahl Adelar en de Wahl Avalon maar beide machines konden niks met de messen. Stukje been opscheren en liepen direct vast. Ik ben even ten einde raad of dit echt enkel aan de (slecht?) geslepen messen licht of dat toch deze machines niet geschikt zijn voor mijn het stuggere haar van een fries.
In het verleden dus wel heel lang en fijn met de wahl kunnen scheren, vermoed dus dat het de messen zijn.

- Ik lees tegenstrijdige berichten of de Wahl messen wel geslepen kunnen worden. gaat om deze https://www.agradi.nl/moser-snijmessen- ... -zwart.htm Jorna heeft ze altijd wel geslepen en bedrijf heeft ze nu ook 'gedaan' .

Afbeelding

Afbeelding

- idem voor deze messen, twee mensen met een klem https://www.macrovet.nl/wahl-scheerkop- ... en-km.html zulke

Afbeelding

Daarnaast kreeg ik dit mes dus zo scheef terug. Dat lijkt me toch ook niet goed ?!
Afbeelding

Ik wilde deze week terug met de 4 sets messen en uitleggen waar ik tegen aan loop. Hoe ga je uitleggen of bewijzen dat een messenset niet scherp is ?

Neig er naar om alles nog 1 x ergens goed te laten slijpen (waar?) en dan alles in de verkoop te doen en een Heiniger Saphire te kopen. Die heeft meer power voor de benen denk ik dan de Wahl tondeuses die ik nu heb. Vandaag paard geschoren met de Heiniger Xplorer (incl benen ) en dat ging super fijn!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 00:30

Oef,dat ziet er niet best uit....

Welke slijper heeft ze gehad?
Dit is gewoon messenmishandeling :n

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 00:33

Dat de scheve niet scheer lijkt me meer dan logisch :oo

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 08:11

Die hele scheve heb ik niet eens geprobeerd. De mindere scheve wel.

Het is wel fijn om ook van jullie te horen dat dit niet OK is. Ik was zo teleurgesteld.
Had ze hier in de buurt bij het vaste adres gebracht. Zij slijpen ook tuin gereedschap etc.

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 12:20

Die moser diamond ken ik niet, maar die andere moeten dus weer vast gezet worden dmv die inbusjes aan te draaien. (eerst blad recht erin leggen)
Ik scheer m'n niet gewassen trekpaard ermee, dus lijkt me stug dat jou fries niet zou kunnen

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 17:19

Ik heb besloten om een Heiniger Saphir aan te schaffen. Iemand de gouden tip waar ik deze voordelig kan aanschaffen met het liefst een brede 3mm kop er op ?

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 18:06

Al eens eerder gedeeld. Maar met deze codes heb je hem met extra korting bij agradi. Ik heb hem zelf met 1.5 mm mes maar je hebt ook 2.3 en 3.0mm
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 18:07

Die werken niet meer samen helaas :=

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 18:15

Ah helaas ook andere volgorde geprobeerd?

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 19:26

Hartje schreef:
Ik heb besloten om een Heiniger Saphir aan te schaffen. Iemand de gouden tip waar ik deze voordelig kan aanschaffen met het liefst een brede 3mm kop er op ?

Agrishop heb ik hem vandaan.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 10:39

Probeer Puttenstein eens?

miriammiddel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 23:41

Zijn er trouwens ook scheerapparaten en tondeuses (voor dikkere sokken paard o.a.) in één? Liefst zonder snoer en met weinig geluid/trillingen? Tips?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 00:22

miriammiddel schreef:
Zijn er trouwens ook scheerapparaten en tondeuses (voor dikkere sokken paard o.a.) in één? Liefst zonder snoer en met weinig geluid/trillingen? Tips?

Heiniger saphir/opal. Aesculaap heeft er nu ook 1 volgens mij

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 22:21

Afbeelding

Iemand ervaring met deze machine?
Mijn paard gaat komende maand verhuizen naar ons eigen plekje, maar helaas hebben we daar geen stroom. Dus kan ik hem niet meer scheren want zonder stroom kom ik niet ver :')

Ik zag deze machine bij een Duitse winkel in de buurt en dit leek me een "goedkope" oplossing. Hij voelt niet zwaar aan in de hand, maakt op zich wel wat geluid naar mijn idee.