[INFO] Alle vragen over dekens? #02

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

2005

Re: Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 18:56

Ik leg voor de nachten de 100 gram op. Nooit ongevoerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 19:22

Nouvel schreef:
hier geeft weeronline voor morgen en overmorgen toch ook nog weer 17 graden...

als je rond deze tijd regendekens wilt gaan gebruiken is het misschien een praktisch idee om er eens een dunnere 2e hands bij te kopen...
is nooit weg met dit soort weer...

Nou hier niet hoor, maar ik zit ook niet waar jij zit. Windkracht 7/8 bij 14 graden alhier maandag en dinsdag!
Ik heb deze deken al net bijgekocht. Normaliter heb ik alleen een liner onder de eczeemdeken, die voldoet ook als een 100 gram. Maar met langdurig regen wordt zijn hals nat, onder een natte deken daar. Hij staat nu dus onder zijn liner.

Mijn omapaard staat voor morgen onder een 0 grams regendeken. Het heeft wel eens stoffen voering. Zo blijft ze droog en daarmee warm, want 16 graden voor vannacht en morgen is op zich dus niet koud. Het gaat me er om dat zij niet langdurig in de regen moet staan. Als het droog wordt gaat die deken ook weer af.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 19:26

Paardlief begint hier alweer flink te verharen! Ik heb een 100 en een 200 grams deken, zou evt. ergens nog een goedkope (2ehands) 300 grams vandaan kunnen halen, maar ik weet het niet zo goed. Wanneer kan ik volgens jullie het beste beginnen met de 100 grams?
Desbetreffende paard staat nu nog 24/7 buiten en gaat begin oktober op stal en overdag een aantal uur buiten.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:02

UMayDream schreef:
Wanneer kan ik volgens jullie het beste beginnen met de 100 grams?
Desbetreffende paard staat nu nog 24/7 buiten en gaat begin oktober op stal en overdag een aantal uur buiten.

Daar zijn geen richtlijnen voor, kijk gewoon naar je paard.

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 22:14

paardje staat nu overdag buiten met zijn 0grams regendeken op, en rond 20.00 gaat hij naar binnen zonder deken. :)

Ga van de week even kijken welke dekens ik moet gaan bestellen voor komende winter aangezien ik hem ga scheren.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 23:40

Dag en nacht regendekentje (geschoren)

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 23:46

Hmm, heel wisselend dus. Ik vond van de week met flinke regenbuien een koud paard onder een vliegendeken, vandaar. Ieder jaar heeft ze het goed gedaan onder die fleece gevoerde deken, maar deze is qua vorm niet mooi meer bij haar.
Twijfel echt of 50 gram beter is.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 23:49

50 gram is bijna niks. Ik zou zeggen gooi hem morgenochtend op en ga 's middags kijken of het goed gaat.

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 23:52

hellup! ik weet even niet wat te doen....
mijn pony schiet al dikker in zn haren (staat binnen) en zn haren lijken ook langer
hij is ook redelijk snel nat als ik m aan het rijden ben
wat kan ik het beste doen betreft deken??
ik wil hem eigenlijk ook niet scheren aangezien hij niet op wedstrijdniveau getraind wordt (recreatief hobbelen in de bak)

ik heb hem afgelopen winter groen gekocht met een dikke teddyvacht en dit wil ik dus echt niet meer
dan ben ik langer aan het droogstappen als dat ie gereden wordt...

oowja en ik heb NIET de mogelijkheid om meerdere keren per dag te gaan kijken/voelen
ik ben altijd in de ochtend op stal

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 23:55

Nies, moet een van de twee nog bestellen.. Daar twijfel ik over. Heb er nu een 0 gram van een stalgenoot op liggen. Kijk morgen even hoe ze zich daar dan voor de derde dag onder red.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 09:01

Oh. Op die manier, dan zou ik voor de 0 grams gaan.

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 10:30

Ik heb nachts nog steeds niets op.
En overdag op het land een regendeken.

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 10:40

Ik heb zelf al een aantal dagen een 0 grams opliggen dag en nacht.. hieronder zit haar vliegendeken (ivm zomereczeem).
En nu ben ik aan het bekijken wat voor grams winterdeken ik zal gaan kopen (heb de pony net 2 maand).

Kunnen jullie iets aanraden? Iemand goeie argumenten voor een bepaald aantal grams? Heb als eerst maar een 0 grams gekocht, aangezien we hier in het mooie Nederland wonen :P

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 11:06

Zorro_ schreef:
Ik heb zelf al een aantal dagen een 0 grams opliggen dag en nacht.. hieronder zit haar vliegendeken (ivm zomereczeem).
En nu ben ik aan het bekijken wat voor grams winterdeken ik zal gaan kopen (heb de pony net 2 maand).

Kunnen jullie iets aanraden? Iemand goeie argumenten voor een bepaald aantal grams? Heb als eerst maar een 0 grams gekocht, aangezien we hier in het mooie Nederland wonen :P

Ben zelf erg fan van de Horseware dekens met linersysteem, kost wat heb je ook wat :D
http://www.paardendrogist.nl/7675/horse ... ner_system

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 11:08

Ik ben fan van de Bucas (smartex) dekens, kost ook wat, heb je ook wat :D :))

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 11:10

Bedankt voor de tips! Ik zal ze eens opzoeken :))

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 11:29

Gisteren deken gekocht en al gepast (150 grams) en toen ik hem eraf haalde na 15 min voelde hij er eerder te warm aan dan goed := die blijft dus nog ff in de kast!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 12:05

Hier is het best warm. WEl veel regen maar ik heb geen regendeken op gedaan. Denk dat ze eerder nat van de warmte eronder worden .

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 12:09

Mendy1984 schreef:
mijn pony schiet al dikker in zn haren (staat binnen) en zn haren lijken ook langer
ik wil hem eigenlijk ook niet scheren aangezien hij niet op wedstrijdniveau getraind wordt (recreatief hobbelen in de bak)

ik heb hem afgelopen winter groen gekocht met een dikke teddyvacht en dit wil ik dus echt niet meer

oowja en ik heb NIET de mogelijkheid om meerdere keren per dag te gaan kijken/voelen

Als je niet teveel vacht wilt kweken of wintervacht tegen wil gaan, dan kan je het beste starten met een regendeken (misschien fleecegevoerd = gelijk aan 100 gram).

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 12:14

Ik vond het het hier vanmorgen ook twijfelachtig, het was gewoon benauwd!
Mijn merrie wel met regendeken naar buiten, jonkie niet...
nu hoost het en voelt het ook ietsje frisser aan, dus ik laat 'm er toch maar op liggen...

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 12:40

Gistermiddag is de regendeken er op gegaan.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 12:41

Fleecegevoerd is gelijk aan 100 gram? Is dat echt zo of is dat iets wat je denkt? :P

De binnenkant van mijn regendeken (van scapa) is niet zoals mijn zweetdeken van fleece is, maar is wel zacht. Is dat dan ook fleecegevoerd?

Starzu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 12:42

Mendy1984 schreef:

Waarom zou je hem niet willen scheren? Alleen omdat hij geen wedstrijd rijd? Als je hem niet wil scheren kan je nu al beginnen met elke dag flink rossen. Ik vind een puimsteen zelf het best helpen: Afbeelding
Wij hebben een haflinger midden in de winter gekocht. (Dik in de haren natuurlijk) Wij hebben maanden lang gerost en met de puimsteen gewerkt. Het kost misschien wel tijd maar wij begonnen er ook pas midden in de winter aan. Als je er nu al aan begint en het bij houd heb je de hele winter een paard met een korte vacht. Ze ging van deze vacht: Afbeelding Naar deze vacht door het borstelen: Afbeelding

(Let niet op mij maar op haar vacht) Hopelijk heb ik je kunnen helpen.

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 12:55

Iemand ervaring met de Harrys Horse Thor deken? 300 grams.. en evt met het bijhorende halsstuk?

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 12:59

Ik heb een Harry Horse Thor gehad en ik vond hem niet lekker qua pasvorm.
Ook moest ik een dekenverlenger aan de voorkant doen omdat mijn paard te breed is voor de deken en op de schoft knelde hij af. Hij is bij mij snel de deur uit gegaan en licht nu op een smal paardje daar ligt hij goed op. Dus als je een smal paardje heb kan je het proberen heb je een breed paard raad ik het af!