Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Britt_S

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 22:02

bij mij staat ze normaal ook zonder deken, maar als het regent gaat er wel deken op (0 grams)

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 22:15

staat op t moment met regen onder een 0 grams regendeken op stal fleesdeken

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 22:17

de mijne staat 24/7 buiten, slecht weer of niet.
alleen met exczeemdeken, de rest dekenloos.
met aanhoudende regen gaat wel de binnenbak open maar mijn pony blijft liever in der regen ;)

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:14

Hier zijn de vliegendekens weer op. Ze worden nu zowat levend opgevreten door de dazen, vliegen en....vliegende mieren!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 23:35

Ja, ook mieren nu he! Ik heb er nog niets op liggen, omdat het ook tussendoor regent (AAAAAAAAAAAAAAAAAARG). Ik spray haar zoveel mogelijk in met daasspray dat scheelt al een stuk gelukkig. Maar haar vliegendeken heeft de manen ook wat afgebroken onderaan, dus als het even kan laat ik haar zonder lopen. Vond ze vandaag met insprayen er nog wel rustig bij staan.

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 23:37

hier ook weer bloot , wel gaat binnenkort zeker de vliegendeken hier weer op hij word alweer helemaal lekgeprikt :(:)

Lotteettol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 08:04

Hier nog niet heel veel last van vliegen.....zag wel bij mijn ene pony, omdat hij een week onder dek heeft gestaan door de regen en lagere temperaturen, dat hij meer haren heeft op zijn hals en minder dikke vacht op de plek waar het dek heeft gelegen...tis nog maar juli, maar toch....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 19:59

Hier is er ook al eentje zomerhaar aan het verlizzen hoor. Kwam gisteren tot die vreselijke vaststelling... Had toch liever gehad dat ze daar nog maandje mee had gewacht...
Als ze echt blijft doorruiven ga ik er toch meer het vliegendek ophouden, in de hoop dat dat ook wat vachtwissel tegengaat... Fleece omdoen zie ik nu overdag niet zitten, en in de stal ook niet. Heb geen gewoon staldeken (en ook niet van plan om er eentje te kopen).

Het is hier niet zonnig, wel warm en redelijk vochtig in de lucht. Paradijs voor vliegende paardenvreters!
Denk er ernstig over om de blote paardendelen, dus zonder deken, gewoon extra in te sprayen met met een ingesprayde doek ook het hoofd te doen.

pipi94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 20:29

beide met eczeemdeken ;)

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 20:53

Lekker naakt. :)

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 21:49

Mijn fjorden manneke staat ook gewoon lekker schoon te spoelen in de regen.. Hij staat 24/7 buiten sinds vandaag en er is wel een schuilstal aanwezig.. maar op een of andere manier vinden die beesten gewoon in de regen staan fijner haha

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:28

Lekker bloot hier ook! Alleen met die hitte soms vliegendekens, omdat ze ook in het bos staan en het wemelt van de horzels. Paar weken terug (toen het behoorlijk warm was, en vochtig) even gelongeerd zonder dekens, en je zag een hele zwerm achter d'r aan vliegen, zo sneu!

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 16:02

Nu dekenloos, zodra het weer gaat regenen krijgt ze een 0 grams dekentje op. :j

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 16:03

Fokmerrie heeft nooit deken op. De rest heeft altijd een deken op. Maar misschien dat ik bij mijn verzorg fokmerrie wel een deken erop ga doen in de winter. maar in de zonder of als het in de zomer regent gewoon zonder deken.

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 23:19

Ik ben best verbaasd hoeveel paarden er een deken opkrijgen als het gaat regenen. :)

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 23:20

Hier nu vliegendeken op, ze worden anders helemaal gek van de horzels en de hitte( ik heb UV werende vliegendekens, die van mij zijn zwart).
zodra het regent, krijgen die van mij niets op

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 21:13

Mijn paardje staat nu ook met zo'n zilveren vliegendeken, vanmiddag was het nog lekker zonnig dus heb hem met deken laten staan (normaal ben ik niet van de dekens, maar deze heb ik vooral omdat het tegen de zon werkt en hij dus niet zo staat te bakken als het heel erg zonnig is, tis een Fries dus met dat zwarte haar trekt hij de hitte lekker aan) nu begon het een beetje te regenen, maar ik kan nu niet meer naar stal om die deken eraf te halen, is het heel erg als het een beetje regent, maar dat hij die deken nog om heeft?

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 21:17

Jooon schreef:
Ik ben best verbaasd hoeveel paarden er een deken opkrijgen als het gaat regenen. :)

Die van mij krijgt het omdat ze anders ergbterug valt, en omdat ze anders stijf word naa het rijden :j

marish

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:36

Dekenloos nu! Maar met erge regen en een lagere temp met 0 grams :)

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:40

Mijn paardje staat lekker onzder deken. Wel met vliegenmasker en heel veel vliegenspray en dat gaat heel goed. Zodra het frisser wordt krijgt ze een fleecegevoerde regendeken op. Ze staat snachts binnen dus een deken is nu nog helemaal niet nodig...

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:45

Hier ook geen deken. Mijne heeft niet zoveel last van de vliegen. Ik hoop pas eind sept. met de deken te hoeven beginnen!

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:52

Ik schrik er echt van hoeveel mensen hun paard inpakken met dekens.

Mijn verzorghaf heeft nooit een deken op. Ze heeft veel last van vliegen aan haar ogen, maar ze krijgt haar vliegenmasker altijd uit.

Volgens mij moet dat toch niet fijn zijn, voor en paard om (bijna) altijd een deken op te hebben? Paarden zijn toch geen porseleine poppetjes? Van een beetje regen gaan ze echt niet dood gaan. Ik begrijp wel dat mensen ind e winter de wintervacht vervelend vinden en dus een deken op leggen, maar ik zelf zou het nooit doen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:37

Mijn paard heeft op zich nooit een deken op, maar puur voor die hete zon krijgt hij zo'n zilveren vliegending om omdat dat de zon weerkaatst en dus wordt hij niet zo warm. Anders voelt hij zich gewoon niet lekker.
Vanmiddag als ik er ben gaat ie weer af, want nu is er geen zon, dus vind ik het ook niet nodig.
Vliegenmasker heeft hij nu ook om, hij heeft geen rust en vliegenspul werkt niet altijd zo lang als ik zou willen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:23

Mijn haf staat ook nog dekenloos hoor. Het is niet koud en een beetje regen kunnen ze best hebben. En als hij vindt van niet, dan gaatie maar lekker in de schuilstal staan, daar isie voor.
Paarden die nu al op stal een fleecedeken opkrijgen, onder hoeveel dekens staan die in de winter?
Mijn haf heeft afgelopen winter max onder 200 grams onderdeken met daarover heen 0-grams regendeken gestaan en het geen seconde koud gehad, ondanks datie voor 2/3 ong. geschoren was.

vivianw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:44

als het slecht weer is, steeds regen en hele erge plensbuien, weken lang, staan de jongere paarden buiten. alleen de hele jonge veulens of juist de super duper oudjes staan binnen. na een halve week tot een wee vinden we het te lang worden, en mogen ze met deken naar buiten