[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:04

Ik heb hier een vraag aan jullie, wat vinden jullie van de busas all in one dekens? Die dus van -10 tot +10 kunnen? Ik wil ze voor mijn paard en pony, lekker handig want dan heb ik niet zo veel dekens meer nodig....

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:27

Hier nogsteeds geschoren onder 100 gram. Ga morgen denk ik naar 200, ze had het nu prima maar de nachten worden kouder vanaf morgen.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:53

Hallo beste bokkers!

Ik heb voor mijn verjaadag een 100 grams regendeken gekregen.

Ik rijd best intensief maar ik rijd geen wedstrijden.

Mijn pony is 12 jaar en heeft al een beetje een wintervacht. Hij is niet geschoren.

De bedoeling is dat hij deze deken ook in de winter op krijgt. Zodat ik op een droog paardje kan stappen.

Zou ik zijn deken nu al opleggen?

Groetjes

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 21:14

Cas123 schreef:
Hallo beste bokkers!

Mijn pony is 12 jaar en heeft al een beetje een wintervacht. Hij is niet geschoren.

De bedoeling is dat hij deze deken ook in de winter op krijgt. Zodat ik op een droog paardje kan stappen.

Groetjes

Dat kan, maar aan 100 gram ga je niet genoeg hebben.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 21:18

Batlow schreef:
Ik heb hier een vraag aan jullie, wat vinden jullie van de busas all in one dekens? Die dus van -10 tot +10 kunnen? Ik wil ze voor mijn paard en pony, lekker handig want dan heb ik niet zo veel dekens meer nodig....

Zijn ideaal, maar het is niet zo dat je dan verder geen dekens meer nodig hebt.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 22:18

Batlow schreef:

Ik vind Bucas niks ... Wel een aantal van gehad maar slechte pasvorm en blijven niet recht liggen.
Nu alleen nog maar Horseware dekens hier!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 22:24

simodi schreef:
Batlow schreef:

Ik vind Bucas niks ... Wel een aantal van gehad maar slechte pasvorm en blijven niet recht liggen.

Ik vind het per paard verschillen, ik heb Rambo, amigo, fedimax en bucas, mijn bucas gekocht voor de staydry zodat ik de deken makkelijker op een nat paard kan leggen de stay dry werkt super! Maar inderdaad horseware heeft een mooiere ligging. De bucas trekt soms scheef, maar ligt toch goed op mijn bloederige KWPN. Mijn merrie is een stuk forser, daar ligt de horseware weer super op. Fedimax vind ik de fijnste, goede pasvorm, mooie soepele deken en toch top waterdicht en ademend(nog beter als de Rambo en bucas dekens) bontje onder de schoft zodat die niet nat regent en de schoft toch beschermd is, loopspliten en stay dry wat net zo werkt als de bucas. Nu moeten ze ze alleen nog met hele hals maken, en met liners ;) een grotere staartflap zou ook mooi zijn.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 22:28

ingaa schreef:
Hier nogsteeds geschoren onder 100 gram. Ga morgen denk ik naar 200, ze had het nu prima maar de nachten worden kouder vanaf morgen.

Morgen even voelen maar ik ga zaterdagochtend denk ik de 200 grams opdoen, vanaf zaterdag echt stukje kouder, morgen nog beetje een overgangsdagje.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 22:49

hier nog steeds eentje geschoren onder 100 en eentje onder 200

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 22:55

simodi schreef:
Batlow schreef:

Hier geen last van. Mijn combinatie Freedom en Select onderdeken, beiden zonder bilkoorden, blijft perfect liggen en hebben een uitstekende pasvorm op mijn paard. Heel erg tevreden van, wil niks anders meer :). Dekens zijn echt zo paardafhankelijk.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 23:02

De select onderdeken en de zebra ligt wel iets minder op mijn merrie, de rest ligt perfect. Horseware ligt juist voor geen meter. Wil volgende zomer de Zebra een maat kleiner in big neck versie proberen, denk dat dat misschien wel beter ligt.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 23:36

Vond t nog niet koud genoeg om meer op te doen dus staat ongeschoren paard nog onder haar regendeken. Wel in een schuur met 6 paarden dus daar is t sowieso warmer dan buiten!

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 23:57

Cas123 schreef:
Hallo beste bokkers!

Groetjes

Kan wel hoor! Je paard heeft dus zelf al genoeg vacht dus je hoeft ook geen mega dikke dekens op te gaan leggen ;)

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 00:33

DaraBariton schreef:
Cas123 schreef:
Hallo beste bokkers!

Groetjes

Kan wel hoor! Je paard heeft dus zelf al genoeg vacht dus je hoeft ook geen mega dikke dekens op te gaan leggen ;)

Ben ik het het niet mee eens. Door de deken kan het paard zijn haren niet meer recht op zetten. Dus de hele winter heb je niet genoeg aan 100 gram.

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 00:38

Wat adviseren jullie als onderdeken voor onder een pagony regendeken? Het moet natuurlijk zo min mogelijk schuiven dus zouden jullie eerder een staldeken (met buikkoorden) of toch een gewone onderdeken? Welk merk raden jullie dan aan?

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 02:24

Lucy, ik heb een 0 gram regen deken van Harrys horse en heb hier onder vanavond een 100 gram pagony stal deken gedaan.

jippie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 07:38

kusvoorjou schreef:
Lucy, ik heb een 0 gram regen deken van Harrys horse en heb hier onder vanavond een 100 gram pagony stal deken gedaan.

100 gram staldeken, is die al wat ouder? Ben op zoek maar vind alleen onderdekens..

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 08:47

Ik heb ook het probleem dat ik een hapgrage paard in de kudde heb staan, welke dekens zijn echt stevig en moeten bestand zijn tegen een potje spelen en bijten?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:02

kusvoorjou schreef:
Cas123 schreef:
(Quote van mijzelf even weggehaald)

[/quote]Ben ik het het niet mee eens. Door de deken kan het paard zijn haren niet meer recht op zetten. Dus de hele winter heb je niet genoeg aan 100 gram.[/quote]

Ja daarom. Ik ben van plan om een 0 grams regendeken erbij te kopen en die nu op te leggen en als het gaat vriezen de 100 grams. Zou dat wel genoeg zijn?

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:04

Hier is het vanaf vannacht 6 graden volgens buienradar. Als buienradar dat zegt zal het hier in de polder wel 4 of kouder zijn. Dus ik doe vanavond een 100gr liner onder de 100gr Amigo.

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:47

Die van mij staat nu onder 200grams met hals. Vanavond gaat denk ik de 300 op met hals ligt er even aan hoe ze voelt. Ongeschoren maar wel dun in haar vacht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:49

@ CAS123 als je met dekens wil beginnen zul je er voor moeten zorgen dat je kan opbouwen. Nu een 0 grams opleggen dat werkt alleen maar averechts. Zou dan beginnen met de 100 grams en dan opbouwen naar 200 en 300. Voor het voorjaar kan je dan een 0 grams opdoen als het warmer is.

Als je slim bent dan koop je nu een waterdichte 0 grams erbij en een 200 grams onderdeken. Dan kan je alle kanten op! Die 100 grams nu op, als het gaat vriezen de 0 grams + 200 grams onderdeken en als het nog kouder wordt de 100 grams + de 200 grams onderdeken.

Mijn paard staat ongeschoren onder 250 grams met 100 grams hals. Vanavond gaat de 100 grams liner eronder.

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:57

Helaas is net het recente topic over bucas dekens gesloten. Daarom hier mijn vraag.
Ik wil graag een bucas deken aanschaffen. Nu zijn er veel keuzes en vraag ik mij af welke ik het beste kan kopen:

Bucas Multi Power Silver:
http://www.agradi.nl/bucas-multi-power- ... 15-152.htm
Dit zijn 2 dekens 1 lichte regen deken en een medium staldeken die je er onder kan doen.
Het lijkt ideaal maar een regendeken + een 150 grams klinkt alsnog niet heel erg warm?
Hier staat geen gradenmeter bij.

Bucas Power Turnout Light Big Nec
http://www.agradi.nl/bucas-power-turnou ... 45-198.htm
Lijkt mij wel handig om dat de hals wat langer is.
Is deze juist warmer of minder warm dan de mulit power (als je beide op elkaar hebt dus).

Bucas Power Turnout Extra Classic Silver
http://www.agradi.nl/bucas-power-turnou ... 15-152.htm
Deze beloofd warmer te zijn dan de light. Dus lijkt mij dan een logischere keuze.
Alleen is deze dan niet veel warmer bij hogere temperaturen?
Zijn ze bij 5 graden boven 0 allebei even warm?

Mijn paard is in de winter geschoren dus moet wel echt n warme deken hebben.
Daarin tegen gaat ze snel zweten bij een voorjaarszonnetje.
(Ws. moet ik alsnog een 0 grams regendeken erbij kopen, maar wil liever 1 deken).

Andere opties mogen ook aangedragen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 10:02

Je zal toch met merdere dekens moeten gaan werken.. Die gradenmeter is heel leuk maar dat verschilt echt per paard mijn paard heeft daar niet genoeg aan. Als je echt een goed dekenbeleid wil zal je toch een light , medium en extra moeten of gaan werken met de onderdekens van 150 en 300 grams. En dan is het nog de vraag of het genoeg is. Mijn paard heeft jaar 1 onder een extra gestaan en was hem nog echt te koud daar moest een onderdeken onder.

Andere optie is een horseware deken, kan zowel amigo rhino of rambo zijn en daar gaan werken met de liners de onderdekens.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 10:06

We hebben hier de Bucas power Turnout light voor onze oudere merrie die gewoon in d'r vacht mag schieten (heeft cushing & dampig dus gaat vooral om droog blijven). Ik vind dat deken dan prima in de koudere periodes maar echt te warm in de afgelopen periodes. Vind de claim van 16 tot -10 graden die ze doen dus erg enthousiast. Deken is duidelijk warmer en zwaarder dan gewoon het ongevoerde regendekentje dat ze nu op heeft. Zij is er in de winter altijd warm onder maar kan me voorstellen dat een paard dat kort in z'n vacht zit er in de winter niet genoeg aan heeft.

Heb er hier nu dus 1 onder 100 en 1 onder 0 gram staan. Beide ongeschoren.
Laatst bijgewerkt door Kasmir op 20-11-15 10:11, in het totaal 3 keer bewerkt