zal dr toch even een paar uurtje buiten laten, even de benen strekken, beetje grazen en dan weer naar binnen
Nouvel
Geplaatst: 24-07-11 13:03
Het was hier vanmorgen maar 13 graden en het voelde buiten ook echt heel fris aan met harde wind en regen... Mijn merrie is erg schraal op 't moment en stond gisteren al te trillen buiten... Omdat ze vanwege de bevangenheid praktisch alleen hooi mag eten heb ik haar nu wel een dekentje opgegooid, dat scheelt in ieder geval wat verbranden om warm te blijven...
gister kwamen er mensen, voor een week bij onst op stal stallen, hun hebben hun paard al in de dekens staan.. -.-
MiniLoe
Geplaatst: 24-07-11 13:05
nouvel: mijn merrie is ook bevangen, helaas donderdag aaf geworden. ze mag nu op advies van veearts maar vier uurtjes buiten op schraal land, erna weer droog binnen dus heb ze toch even buiten gedaan om haar dat niet te ontnemen. mijne heeft wel wat vet teveel maar idd als je pony te schraal is en het koud heeft lekker dekentje op en ff paar uurtjes buiten
F_inley
Geplaatst: 24-07-11 13:07
bij ons ook nog geen dekens hoor. ja regendekens o gram voor in de wei. Die van mij heeft helemaal geen deken hoop het toch wel tot september te kunnen rekken...
Nouvel
Geplaatst: 24-07-11 13:07
MiniLoe, Die van mij staat nu 's nachts op stal en overdags in de zandpaddock, en met dit slechte weer dus wel iets meer binnen... Ze is waarschijnlijk bevangen geworden van een combinatie van operatie, medicatie, stress, etc... Want is ze eerder te schraal dan te dik...
ja met regen en gure wind snap ik deken keuze dan wel idd
MarjanB
Geplaatst: 24-07-11 13:12
Ik zit ook erg te twijfelen..paard heeft een dun velletje en bij de temperatuurwisselingen van afgelopen weken hoest ze elke keer weer een dag of 2. En t is nog maar juli en wie weet is t in augustus zo weer 25 graden.. En ik heb geen zin in dekentje op en dekentje af..
Als het goed is staat ze nu nog binnen (tenzij een stalgenoot dr toch buiten heeft gezet) zonder deken. Denk dat ik dr vanmiddag maar even een uurtje buiten zet met dekentje en dan maar weer binnen haal..
Anoniem
Geplaatst: 24-07-11 13:16
MiniLoe schreef:
zal dr toch even een paar uurtje buiten laten, even de benen strekken, beetje grazen en dan weer naar binnen
Dacht ik ook Vind het echt zo verdomd jammer dat er ijzers onder moesten, met vochtig weer geeft dat heel wat mer schade aan het weiland dan blootvoets. Maarja, het was dat of een paard met kapotte en te korte hoeven.
Zou wel hoop praktischer zijn als ik 2 stukjes land had zodat ze elk gewoon de hele dag door buiten konden.
is het te klein om het met een draadje te scheiden? Idd ijzers balen, zowel voor het land als risico op uitglijden, maarja idd het een of het ander
Anoniem
Geplaatst: 24-07-11 15:55
Aangezien de merrie hengstig is op dit moment ga ik dat niet even zomaar uittesten
Normaal kan ik ze vanaf deze week elk op een klein stukje land zetten, apart wel (ik ga geen hengst bij een merrie droppen ). Nog steeds beter zo dan niets
Intussen mag ik dus tot mijn grote ergernis meedelen dat we hier een leuke temperatuur van 16° hebben ipv 13°, met aandrig verdraagbaar windje en verdomd nog regelmatig volle zon ook... ipv de aangekondigde stortbuien.
kkabouter
Geplaatst: 25-07-11 16:39
Gabbe schreef:
bij ons ook nog geen dekens hoor. ja regendekens o gram voor in de wei. Die van mij heeft helemaal geen deken hoop het toch wel tot september te kunnen rekken...
Hier ook nog geen deken op, paard staat 24/7 buiten.
MeFlower
Geplaatst: 25-07-11 17:29
sim0ne11 schreef:
gister kwamen er mensen, voor een week bij onst op stal stallen, hun hebben hun paard al in de dekens staan.. -.-
haha jee.....nu al pfff echt absurd
grace1989
Geplaatst: 25-07-11 21:00
Sinds 2 maanden heb ik een nieuw paard wat jaren op stal gehouden is met een dun velletje. Inmiddels heb ik haar gewend om van 8 tot 18 uur buiten te staan, maar regen vindt ze maar niks. Niet gewend denk ik. Gisteren dus de hele dag een 0 grams regendeken op gehad. Vandaag weer zonder en blijft ze voorlopig weer zonder als ik zo het weerbericht zie. Maar 12 graden en de hele dag regen vond ik wel erg koud. Haar fjordenmaatje is overigens gewoon zonder blijven staan.
mijn jaarling staat nu met de regen wel in de dekens. ze heeft alleen nog maar een regendeken maar het is nu nog niet super heftig. in de winter gaat er een dikke onderdeken onder
Nouvel
Geplaatst: 25-07-11 21:06
Mijn merrie ook weer zonder deken hoor, niet zonnig vandaag maar warm genoeg en droog...
Jaarling staat sowieso zonder deken, die moet gewoon harden...
haha bij mij mag ze ook wel harder worden.. maar ze stond laatst in de regen en ze was aan het trillen joh! echt gewoon zielig!
rooswita
Geplaatst: 25-07-11 21:14
mijn volbloedje heeft het ook snel koud in de regen dus daar gaat de regendeken ook op met guur weer. Zoals de laatste tijd maar de friesjes hebben wat meer spek dus die redden het prima zonder
Die van mij heeft een 0 grams regendeken op. Dit moet omdat ze een verrekte spier heeft in haar schouder en deze mag niet koud worden. Dus dan als het regent maar een deken op zodat hij niet nat en koud kan worden. Normaal krijgt ze pas eind september oktober een deken op.