[INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jester_

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 23:38

Ik scheer een paard helemaal in max 5 kwartier. Meestal rond een uur

Connaisseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 00:24

Ik scheer ook een heel paard doorgaans in 60/75 minuten. Heel soms bij veel haar waarbij je hetzelfde stuk meermaals moet doen bijna 90 minuten en bij een dun velletje ongeveer 50 minuten.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 00:31

Ik scheer ook gemiddeld binnen het uur. Hoofd, benen, alles.
Als ik nog moet rijden scheer ik er niet meer dan 2 op een dag maar ik werk ook in de paarden en rij er meerdere en sport ook nog 5x per week. Merk dat mn lijf dst genoeg vind. Vind het gewoon zonde als het scheren de rest van mn routines in de war gooit.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 12:42

Ja, ik ben dus echt gewoon traag :Y) :D

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 15:53

Hahaha, voor mij ook onmogelijk zo snel......en ik scheer nog maar 28 jaar _O-

Gemiddels hier 1.5 uur, een makkelijke in 5 kwartier en een moeilijke soms wel 2 uur. Scheer met geduld en ben pietje precies :=

Ik begin vaak met de grote machine lichaam, kaak en tot de knieën, de rest allemaal met de tondeuse.

En ik heb mezelf een cadeau gedaan. Heb net de xplorer 2 speed gereserveerd, waarschijnlijk weer leverbaar in week 50 :')

Iemand belang bij een zgan Xplorer met 2 accu's van 04/'22 :+

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 15:57

Hahah jaloers,dat wilde ik ook doen! Heeft puttenstein ze niet op voorraad?

Ik doe eigenlijk hetzelfde als jij, lijf en tot de bakstukken met de grote, benen tot ongeveer de knieen. Dan met tondeuse de rest en tussen de oksels en achterbenen. Het liefst scheer ik de knieen nog met de grote, dat is zulk stug haar vaak.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 16:24

Nee, ze waren niet meer voorradig :')

Nog even geduld dus. Ben heel blij met de huidige xplorer, als ik jouw bericht niet gelezen had _O-

Edit, bij een braaf paard kun je meer scheren met de grote, binnenkant achterbeen is ook handig. Scheelt weer een paar minuten :=

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 16:35

Haha sorry!! Ik wil hem ook graag maar mijn xplorer is ook nog vrij nieuw en het is natuurlijk maar een 'hobby ' niet me werk :') maar geen idee hoelang ik dat volhoud. Ook geen idee wat k voor de xplorer nog kan vragen

Ja, eigenlijk bij een braaf paard is het voetjes en moeilijke hoekjes benen oksel en voorkant hoofd haha

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 17:30

Bestaan er ook scheerapparaten voor rond de 100 (Max 150) waar je een paard mee kunt scheren?
Hoofd en benen doe ik niet. Het is puur voor mijn eigen paard zo’n 2x per jaar.

Ik heb de Heiniger Progress mogen lenen om te testen of scheren wat voor ons is. Maar ik zie dat de aanschafprijs voor mijn hobbyMatige af en toe scheren wel heel hoog is.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 18:21

Ik heb dezelfde tactiek als bovenstaande, zoveel mogelijk met de grote, het fijne werk met de tondeuse. Een die niet braaf is kost uiteraard meer tijd!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 18:52

Wieke schreef:
Bestaan er ook scheerapparaten voor rond de 100 (Max 150) waar je een paard mee kunt scheren?

Ik heb de Heiniger Progress mogen lenen om te testen of scheren wat voor ons is. Maar ik zie dat de aanschafprijs voor mijn hobbyMatige af en toe scheren wel heel hoog is.

Moser Max 45 tondeuse

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 19:13

Inderdaad, vooe een goede machine kun je het beste een moser max 45 aanschaffen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 19:15

Ja absoluut de moser max!

Ook altijd gebruikt. Heb mij dit jaar getrakteerd op een heiniger saphir maar dan praat je over 300 euro.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 19:26

Wieke schreef:

Ik had een apparaat van de agradi, toevallig net verkocht maar die deed het voor mijn eigen paard scheren prima!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 20:29

Keizerinnnn schreef:
Wieke schreef:

Ik had een apparaat van de agradi, toevallig net verkocht maar die deed het voor mijn eigen paard scheren prima!

En maakt herrie als een vliegtuig waarschijnlijk -O-

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 20:31

Stiller dan iemand met een heiniger op stal!! Oude heiniger allicht maar viel echt heel erg mee!

Edit, snap dat 400/500 euro erg veel geld is voor 2x paard scheren dat had ik ook namelijk nu scheer ik vaker en heb de saphir gekocht.

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 22:19

Duidelijk, het wordt een moser max 45! Bedankt voor jullie overtuigende antwoord :D
Precies wat ik zoek voor een bijpassende prijs.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 22:23

Ik scheer al een paar jaar ongeveer 3 tot 5x per jaar mijn paard helemaal met de moser.

In totaal vaak 3 uur bezig, maar ben echt een pietje precies. Doordat ik het scheerapparaat zelf hen deel ik het meestal in 2x. Paard vind scheren ook niet perse heel leuk (laat het wel goed toe) waardoor ik ook rustigaan doe.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 22:53

kaatje77 schreef:
Gemiddels hier 1.5 uur, een makkelijke in 5 kwartier en een moeilijke soms wel 2 uur. Scheer met geduld en ben pietje precies :=

Ik precies hetzelfde :j

Ik kijk meestal even hoe ze reageren. Indien braaf doe ik eerst de benen en t hoofd eruit. Als ze dan daarna wat ongeduldig worden heb je de lastige stukken vast gehad :D

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 00:47

Ik had met de moser ongeveer 2 uur nodig incl hoofd en benen. Laatst met de opal anderhalf uur, maar toen de benen niet mee geschoren dus dat is geen eerlijk vergelijk.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 08:32

Pantykous schreef:
kaatje77 schreef:

Ik precies hetzelfde :j

Ik kijk meestal even hoe ze reageren. Indien braaf doe ik eerst de benen en t hoofd eruit. Als ze dan daarna wat ongeduldig worden heb je de lastige stukken vast gehad :D

Oh ja, dat is ook een optie :D
Die ga ik onthouden!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 11:17

Ik ben zo autistisch doe altijd hetzelfde rondje haha. Soms met een verdoofd paard wil je idd eerst hoofd benen, maar als ze gaan zweten moet je juist ook weer snel zijn met hoofd hals. Ik moet dan echt nadenken en 2x nalopen omdat ik dan altijd twijfel of ik alles heb gehad :')

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 13:50

Idem dito hoor :+

En zweten, gelukkig niet zovaak last van......maar als ze eenmaal mag zijn is scheren ook hel...

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 14:00

Als ze nat zijn zet ik grovere messen erop en dan nog een keer er overheen daarna met een fijne. Als je het eerste pak er met een grove schets af hebt drogen ze beter.

Connaisseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 14:15

Hier ook standaard bij brave paarden eerst benen, oksels/liezen en hoofd eruit. Fijn voor jezelf, moeilijke stukken gehad en kan daarna recht blijven staan (vindt je rug ook fijn:j). Maar ook voor het paard, als ze daarna wat ongeduldig worden is bij het lijf minder erg en kun je vaak gewoon door gaan.