Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CubaLibre schreef:Als je warm water hebt zou ik hem eerst wassen en dan scheren.
Verder ligt het er een beetje aan of je al meteen veel aan de longe gaat werken. Je kan het eerst even aankijken maar persoonlijk zou ik eerst scheren en dan met m aan het werk gaan.
Zinzi_jewel schreef:Kom hier ook even binnenvallen .
Heb mijn merrie geschoren voor t eerst in haar leven .
Mede omdat ik nu de luxe heb van een fijne binnenbak . Ze overdag elke dag buiten loopt .
En ondanks deken toch een hele dichte vacht had gekregen , waardoor ze na 20 minuten werk zeik nat was .
Zweet laten opdrogen en daarna uitborstelen is niet mijn ding . En haar na elke training afspuiten en wassen is ook zo wat met een dichte vacht .
Nu is het weer behoorlijk zacht nog .
Dus weet ik hoeveel grammen opleggen leek me niet nodig .
Heb daarom een oudere ooit 200 grams staldekentje opgedaan ( die had ze van te voren ook al op snachts ) en een micro fleece dekentje eronder .
Is dit genoeg ?
Hoe bepaal ik de juiste deken dikte zonder dat t paard t oncomfortabel warm krijgt of toch te koud .
Ze is helemaal geschoren , behalve voorhoofd en oren . Oren netjes gemaakt zonder kaal te zijn .
Haar rechter oor helemaal niet .. Want dat was een No Go gisteren bij haar ...
Heleennn schreef:Hoi! Ik zit met een dilemma over wel/niet scheren en dacht dat ik dat het beste hier kon voorleggen.
Mijn paard staat al vrij dik behaard nu en ik rijd 3-4 keer per week, waarvan ik meestal twee keer per week intensief ga lessen (een uur) en en dan is ze echt wel door en door nat op de nek, rug en flank en ze droogt ook niet meer echt volledig op. Ze is erg stout bij de DA en TA dus ik ben bang dat als ik ga scheren ze ook stout zal zijn. Ze is naar mijn weten nog nooit geschoren geweest, dus ik weet totaal niet hoe ze zal reageren. Voor hetzelfde geld is ze namelijk erg braaf en staat ze rustig stil, dat zou typisch mijn paard zijn. Maar daar zit dus het dilemma: wel proberen scheren of wachten tot het kouder is en hopen dat het zweten dan minder wordt?