[INFO] Alle vragen over dekens? #02

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 11:23

Geryon schreef:
Zijn er meer mensen die alleen 's nachts een deken op doen?

ik had hem eerst alleen in de nacht op maar omdat het zo onwijs regende en het 14 a 15 graden was houdt hij hem nu dag en nacht op.

mocht het einde van de week te warm zijn gaat overdag een paar uurtjes af.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 11:25

simongek schreef:
Geryon schreef:

ik had hem eerst alleen in de nacht op maar omdat het zo onwijs regende en het 14 a 15 graden was houdt hij hem nu dag en nacht op.

mocht het einde van de week te warm zijn gaat overdag een paar uurtjes af.

Oke.

De mijne staat bij regen in stal (heeft een hekel aan regen) en daar is het natuurlijk warmer dan buiten dus ik twijfel enorm.

lveldhoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 11:58

Is bij de mijne hetzelfde idd, Geryon.
Ik twijfelde ook, maar heb toch maar ook binnen alvast 0-grams regendeken op. Zolang ze niet te warm voelt doen we het zo :)

Geryon schreef:
Oke.

De mijne staat bij regen in stal (heeft een hekel aan regen) en daar is het natuurlijk warmer dan buiten dus ik twijfel enorm.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 12:15

Geryon schreef:

Ik niet, het is voor mij geen doen om telkens op en neer naar stal te rijden (ivm werk)

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:02

Geryon schreef:

In de avond op en in de ochtend voor mn werk ga ik even snel langs om het deken af te doen.
Maar met vies regenweer overdag laat ik hem wel op.

Mensen die al dag en nacht een deken op hebben; laten jullie het deken dan ook met 19 graden om bij droog weer..?

S_uus

Re: Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:18

Hier een zomerdeken.
Binnen is het warmer en door een schaafwond op zn voet staat ie nu even binnen .
Als het buiten regent doen de werknemers op stal de regendekens bij de paarden op.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:27

xChantal94 schreef:
Geryon schreef:

In de avond op en in de ochtend voor mn werk ga ik even snel langs om het deken af te doen.

Mensen die al dag en nacht een deken op hebben; laten jullie het deken dan ook met 19 graden om bij droog weer..?

Ik doe met 19 graden en zon de deken af overdag. Dan is het even flink heen en weren.
Als het 19 graden is en het regent veel laat ik hem wel op.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:37

Mijn merrie staat momenteel met een ongevoerde regendeken op. Als het weer wat droger word en goed blijft qua temperatuur gaat de deken weer af.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:40

Mijn merrie staat voor dit jaar voor het eerst 24 uur buiten en ik wilde ook proberen zo min mogelijk dekens te gebruiken.. Maar dat arme ding zat gisteren toen ik aankwam met flanken opgetrokken en zo te rillen. Door al die regen. Ze kwam meteen naar me toe en heb haar mee naar stal genomen. Ze wist niet hoe snel ze die stal in moest duiken. Wollen deken over gegooid, hooi gegeven.. En ze trok weer wat bij. Toen ze droog en warm was, haar toch maar een ongevoerde regendeken opgegooid en weer buiten gezet. Nu staat ze tevreden te grazen..

Snap wel dat een paard zich moet aanpassen aan de kou, omdat het vorige week nog warm was.. Maar wil haar ook niet zo laten staan als ze het koud heeft. Ze was echt niet happy.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 14:32

Ik twijfel zo ontzettend wat ik moet doen, gisteren kwamen de paarden uit de weide rond 4 uur en hadden er veel hun vachtje open staan..

Twijfel om er al een regendekentje op te gooien, als er ook maar een beetje zon op de stallen staat is de temperatuur goed te hebben. Beschik niet over de mogelijkheid om de deken sochtends weer af te doen, dat is zo ellendig met dit weer :7

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 15:06

Overdag 50gr regendeken op, ze staat in een stal dat geïsoleerd is dus 's nachts zonder deken. :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 15:13

Ik twijfel..
Paard staan overdag op het land, en s'nachts op stal.
Twijfel om ze overdag een 0 grams regendeken op te doen.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 15:24

Waarom twijfel je? Kan je toch gewoon doen, controleer je even een keer of ze het niet te warm hebben.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 15:32

Ik twijfel omdat ik maar een moment per dag heb om het te kunnen controleren, of hij het niet te warm heeft...

Dat is enkel s'avonds :)

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 15:34

xChantal94 schreef:
Geryon schreef:

dan gaat hij af maar einde van de middag koelt het af en dan gaat hij weer om.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 15:38

A_nouk schreef:
Ik twijfel omdat ik maar een moment per dag heb om het te kunnen controleren, of hij het niet te warm heeft...

Dat is enkel s'avonds :)

Hier hetzelfde.

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 15:54

ik ben er alleen sochtends dus dat is ook niet goed genoeg voor de controle...
echt zoooo vervelend dit wisselvallige weer... :(
ik heb echt geen zin om WEER zo'n teddybeer te hebben als afgelopen winter :(

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 16:59

Hier ook al dag en nacht een 0gr. Ze staat 24/7 buiten, en met die regen heeft ze het echt snel koud. Pfff ik heb zo'n hekel aan die herfst en die dekens!

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 17:40

Hier ook dag en nacht met een 0gr deken.
Morgen even afwachten wat het weer doet, gelukkig worden de dekens op mijn stal gewoon gecontroleerd.
k sta vol pension! :D

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 17:59

ik sta ook vol pension maar de stalhouder gaat niet van 80 paarden dekens verwisselen/controleren voor hij ze op de wei zet :)

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 18:23

Hoi, ik heb een oudere pony die 24/7 op het land staat nu. Swinters gaat hij savonds naar binnen. Hij doet het erg goed en heeft van de zomer tot nu toe nog geen deken op gehad, alleen een keer een 0 grams regendeken toen het 5 dagen lang bleef plenzen.. Nu heeft het 2 dagen geregend en was ikzelf dus helemaal van de kaart omdat ik wilde dat hij een dekentje op kreeg. De mensen daar aan huis raden mij aan dat nog niet te doen, omdat hij het goed doet en warm is, en zodra ik nu met dekentje op dekentje af bezig ga zijn, het alleen maar gevaarlijker maak. Want als het dekentje dan met regen op gaat, en dan weer af en er komt een stortbui, dat hij weer opnieuw kan gaan wennen. Ik weet niet zo goed wat te doen. Zodra het begint te regenen zegt mijn gevoel dat ik hem lekker in wil pakken, maar dat word mij af geraden. Wat zeggen jullie?

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 18:31

Ik heb mijn 5 jarige 24/7 buiten sinds gisteren ook onder een 0 grams regendeken staan. Ik kan helaas niet iedere dag naar haar toe en ik merk dat ze met het gras wat ze nu heeft snel inteert als ze zich ook nog warm moet houden. Nu dus lekker een regenjas aan en als het morgen idd 19 graden word met zon dan vind ik dat echt even heel vervelend maar dat weegt niet op tegen al die momenten dat het vreselijk plenst en het afkoelt richting de 10 graden. Daarnaast ligt ze ook op een natte ondergrond dus vind ik de deken een extra voordeel hebben.

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 18:48

Ik ben meestal niet zo een dekenzeurpiet
Helaas gisteren mijn merrie stond te trillen onder haar regendeken terwijl ze wel droog eronder was
Nu staat ze onder 150 grams en ze bibbert niet meer voelt gewoon goed onder haar deken
Is wel een sportpaard met dunne vacht die hele dag buitenstaat
Voor de winter krijgt ze een bucas all in one op :-)

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 18:50

Ik weet niet wat ik moet doen.. 0grams regendeken op of niet.. vind het weer zo moeilijk op het moment.. maar t word al echt een teddy

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 19:02

Iris92 schreef:
Ik weet niet wat ik moet doen.. 0grams regendeken op of niet.. vind het weer zo moeilijk op het moment.. maar t word al echt een teddy

gewoon doen!! en dan gewoon in de gaten houden hoe ze er onder staat..