Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MiniLoe schreef:Ik laat iedereen in zijn of haar waarde betreft deken keuze, maar wat ik me afvraag is als het nu overdag nog zeventien graden is, laat zeggen in een regenbui dertien graden..... hoe dik moet de deken van de winter dan niet worden als het min tien is? Als nu bij deze tempraturen al dekens op gaan?
Niet aanvallend bedoelt, begrijp me niet verkeerd... maar ik bedoel als je paard het nu al koud heeft...
Dan heb je denk ik aan driehonderdgrams niet genoeg....
Maar dat snap ik nog, als mijn paardje zou rillen kreeg die ook zn dek op, maar een dek omdat je het verkleuren lelijk vind en daardoor je paard alle dagen van het jaar een dek op..... dat vind ik triest.
Dan kan je wel zeggen hij komt tenminste het hele jaar buiten ook in de winter.... die van ons ook maar ze lopen toch zeker vijf a zes maanden lekker bloot, warm of niet een dek belemmerd altijd wel iets
MiniLoe schreef:Ook al heb ik een lekker zittende jas, toch beweeg je altijd vrijer zonder.
Kan me niet voorstellen dat dat voor een paard anders is, alleen al de positie van haren waarin deze gedwongen worden door lichte druk van dek waar je niet onderuit kan.
Lekker het zand in je vacht rollen of lekker alle blubber over de vacht uitsmeren tijdens het rollen of het direct kriebelen op de huid door een ander soortgenoot, een dek belemerd dat allemaal hoe goed hij ook zit en dat allemaal voor alleen een ander kleurtje tegen te gaan....
mimeslosydy schreef:MiniLoe schreef:Ook al heb ik een lekker zittende jas, toch beweeg je altijd vrijer zonder.
Kan me niet voorstellen dat dat voor een paard anders is, alleen al de positie van haren waarin deze gedwongen worden door lichte druk van dek waar je niet onderuit kan.
Lekker het zand in je vacht rollen of lekker alle blubber over de vacht uitsmeren tijdens het rollen of het direct kriebelen op de huid door een ander soortgenoot, een dek belemerd dat allemaal hoe goed hij ook zit en dat allemaal voor alleen een ander kleurtje tegen te gaan....
ik borstel mijn pony regelmatig met een rosborstel en zie d'r regelmatig kriebelen met andere soortgenoten. Ze kan ook lekker rollen, alleen niet echt in de blub, onze weides zijn van superkwaliteit waardoor we altijd goed gras hebben staan. Regelmatig mag ze even lekker in de bak rollen als ze bezweet is. Maar dan wel met peesbeschermers om en dat is vast ook weer een hele grote belemmering?
CookieXL schreef:Wie heeft vanacht z'n paard onder een regendeken staan?
Mijn paard heeft geen schuilstal en geen gras staan.. Dus gewoon een paddock buiten..
Wat zouden jullie doen? Het is 12/13 graden aan de kust bij ons vanacht..
MiniLoe schreef:Ook al heb ik een lekker zittende jas, toch beweeg je altijd vrijer zonder.