Hoe lang komt jouw paard uit stal in de wintermaanden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Hoe lang komt jouw paard uit stal in de wintermaanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 14:59

3 stukken land zijn nog paardvrij gebleven gelukkig.
Inzaaien is lastig aangezien het de aanlooproute naar de stal is (of ik moet een pad afzetten waar je alleen met peerd langs mag).
Vreten vogels het graszaad niet op? Nagelbijten / Gniffelen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 15:11

Hoop het niet, hahaha.... Hier gaat het elk jaar wel goed en we moeten onze tuin ook weer eens inzaaien.....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 15:14

doordat het vorige zomer zo vreselijk nat was, kon het gras niet echt groeien... onkruid wel Clown

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 17:44

KingMarco schreef:
Overigens ben ik er ook voor hoor om ze lekker buiten te laten spelen als de mogelijkheid er is. Mijn merrie stond altijd buiten als het droog was.
Alleen moet je paard daar dus wel geschikt voor zijn.

of je koopt een paard naar je eigen omstandigheden Knipoog

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 17:47

je kan van te voren niet inschatten of je een watje hebt als paard die naar binnen vlucht bij 1 buitje Haha!
Toen ik mijn pony kocht was het al die keren droog Tong uitsteken

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 18:07

Heb mijn paard al ruim 8 jaar en heeft het goed zat. Hij is inmiddels 14 en zoveer iedereen die hem kent kan inschatten, komt hij niets te kort. Hij kijkt altijd blij, is altijd vrolijk, altijd goed in de hand te houden, wil altijd lopen, werkt hard en krijgt genoeg vrijheden. Krijg nog altijd complimenten over hem, van dierenartsen, hoefsmeden, instructeurs endergelijk. Dus het zal vast wel goedzitten.
Zeker gezien het feit ik hem bij een stal weggehaald heb waar hij al 3 mnd niet buiten zn box geweest was om over de laatste keer hoefsmid daar maar niet te praten.

ing0204

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 20:47

Helaas kan mijn paardje momenteel maar een uurtje in de paddock staan Verdrietig Om h Verdrietig m toch niet de rest van de dag binnen te houden ga ik meestal ook nog een uurtje met hem wandelen waar hij lekker kan grazen. Daarna of daarvoor nog een 20 min stapmolen en wat rijden. Als het even kan verdeel ik de dingen over de dag dat hij niet na 4 uur de rest van de dag binnen is en lekker een paar keer pe dag eruit kan. Straks weer lekker zomer en dan weer 24/7 naar buiten Haha!

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 22:02

KingMarco schreef:
Heb mijn paard al ruim 8 jaar en heeft het goed zat. Hij is inmiddels 14 en zoveer iedereen die hem kent kan inschatten, komt hij niets te kort. Hij kijkt altijd blij, is altijd vrolijk, altijd goed in de hand te houden, wil altijd lopen, werkt hard en krijgt genoeg vrijheden. Krijg nog altijd complimenten over hem, van dierenartsen, hoefsmeden, instructeurs endergelijk. Dus het zal vast wel goedzitten.
Zeker gezien het feit ik hem bij een stal weggehaald heb waar hij al 3 mnd niet buiten zn box geweest was om over de laatste keer hoefsmid daar maar niet te praten.

En hij kan niet nog een half u in de paddock of 20 min in de stapmolen per dag ter afwisseling?

Hengst of niet, dat maakt niet uit. Ik vind persoonlijk dat hij wel wat te kort komt in essentie, namelijk beweging. Een paard is een bewegingsdier. Geen beest hoort 23/7 u in de box te staan. Afwisseling in de training, bosritten of hardwerken is in mijn ogen niet afdoende.
Maar zoals ik al zei, ik ben er niet om te oordelen over het houden van jou paard! Ik kan alleen maar mijn mening geven. Ook ik werk trouwens 40 u in de week, niets mis mee. Onderling heb ik het verleden met stalgenoten kunnen regelen dat de paarden van elkaar in elk geval een keertje extra eruit kwamen. Stapmolen of niet, al is het maar 20 min in de paddock en dan 's avonds met rijden eruit. Zo verdeel je het aantal uren dat hij wel/niet in de box doorbrengt.

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 12:54

ik sta nu op een manege en iedereen heeft een eigen stukje wei. ik ben de enige die s'morgen tussen 8 en 10 op stal is en me paardje naar buiten doet. hij staat dan tot ong 5/6 uur in de wei en en de zomer soms wel tot 10 uur. maar ik ben de enige op de manege die dit doet. ik vind het zo raar. de meeste mensen komen pas tegen 12 uur en gaan eerst zitten koffie drinken en lopen dan pas keer richting paard.. ik denk dat de meeste paarden bij ons op stal er z'n 3/4 uur per dag uit komen. maar daar naast voeren ze wel allemaal kilo's brokken.... het lijkt me toch reuse slecht dat een paard z'n 20 uur stil in de stal staat en wel veel eten naar binnen werkt??? tis toch verschikkelijk slecht voor de benen en gewichten? maar het lijkt er op dat ik de enige ben op stal die zich hier druk om maakt......

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 12:56

p_ponypaard schreef:
ik sta nu op een manege en iedereen heeft een eigen stukje wei. ik ben de enige die s'morgen tussen 8 en 10 op stal is en me paardje naar buiten doet. hij staat dan tot ong 5/6 uur in de wei en en de zomer soms wel tot 10 uur. maar ik ben de enige op de manege die dit doet. ik vind het zo raar. de meeste mensen komen pas tegen 12 uur en gaan eerst zitten koffie drinken en lopen dan pas keer richting paard.. ik denk dat de meeste paarden bij ons op stal er z'n 3/4 uur per dag uit komen. maar daar naast voeren ze wel allemaal kilo's brokken.... het lijkt me toch reuse slecht dat een paard z'n 20 uur stil in de stal staat en wel veel eten naar binnen werkt??? tis toch verschikkelijk slecht voor de benen en gewichten? maar het lijkt er op dat ik de enige ben op stal die zich hier druk om maakt......

Dat is inderdaad raar: héb je de mogelijkheid om je paard lang naar buiten te doen, mak je er geen gebruik van... Gestoord

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 13:08

jha ik snap het gewoon niet. mensen zetten hun paard weer in de stal na een half uurtje longeen en gaan weg. ze denken er dan verder niet bij na dat al die andere uuren dat de mens met van alles en nog wat bezig is dat paard daar maar staat te staan en te wachten.... en de stal is niet veel grooter dan de paarden zelf. ik bedoel moet je je voorstellen dat je dag in, dag uit maar in een hok moet staan dat niet veel groter dan je zelf is, het enige waar je op wacht is eten en als je er dan eindelijk een keer uit mag na z'n 20 uur wachten word er een zadel op gelecht, gereden en je kunt zo weer de stal in en weer 20 uur wachten. dag in dag uit. ik heb hier de eerste tijd echt wakker van gelegen. hoe kunnen mensen zo doen? als ik mij zelf verplaats in die paarden krijg ik het echt dood benouwd

GhostBuster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 13:53

per dag zo,n 3 uur

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:38

VeerenAshley schreef:
p_ponypaard schreef:

Dat is inderdaad raar: héb je de mogelijkheid om je paard lang naar buiten te doen, mak je er geen gebruik van... Gestoord

raar? is niet raar hoor.
buiten word tie vies Clown Bloos

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:46

Gewoon lekker veel buiten, ook met dit weer Ja. Worden ze hard van Haha!. Met dit weer zijn onze paarden niet schrikachtig, ook niet van wapperend plastic, aangezien ze er altijd langs staan. Weer of geen weer gewoon naar buiten. Wij halen ze snachts binnen aangezien we het gewoon geen veilig gevoel vinden om ze snacht buiten te laten.

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:54

Mijn paarden staan van 'sochtends 8 of 9 uur tot 's avonds 22:00 buiten.
Of het weer moet zo slecht zijn, met uren regen achter elkaar dan gaan ze wel later naar buiten of eerder binnen. Maar ze staan praktisch altijd buiten
Het scheelt wel dat ik ze bij huis heb staan, hoef dus ook geen rekening te houden met andere mensen die de bak willen gebruiken Knipoog

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:55

Tussen de 1 en de 4 uur.. Soms wat langer, ligt net aan de mogelijkheden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:58

s' ochtends worden ze op het land gegooit door de boer en tegen een uur of 5/6 haalt iedereen z'n eigen paard binnen

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 12:59

Mijn verzorgpaard staat in de zomer zoiezo de hele dag buiten en dan wordt ze rond 10 uur naar binnen gehaald.
In de winter wordt gekeken naar hoe het weer is, is het droog dan gaat ze lekker de buitenbak in met een pluk hooi erbij.
Hoe het weer ook is in de winter, zoiezo proberen de eigenaren haar zo lang mogelijk buiten te houden.
Owja, ze staat aan huis bij de eigenaren.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 13:37

Ik kreeg de paarden met geen mogelijkheid uit de stal gister met die harde wind Nagelbijten / Gniffelen
Staldeuren stonden open, maar ze bleven voor de stal staan. Zelfs de pony die niet graag op stal staat, bleef binnen. Naja ik heb ze maar weer op stal gezet want het had totaal geen zin. Een uur heb ik de staldeuren open gehad waarvan ze welgeteld 5 minuten buiten de stal hadden gestaan Clown

Winegum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 13:47

Als het regent komen ze meestal maar een paar uurtjes buiten. Maar als het droog is, of af en toe een buitje dan staan ze toch wel een uurtje of 5, 6 buiten. In de zomer staan ze natuurlijk langer buiten Knipoog

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 14:01

Willekes schreef:
KingMarco schreef:

En hij kan niet nog een half u in de paddock of 20 min in de stapmolen per dag ter afwisseling?

Hengst of niet, dat maakt niet uit. Ik vind persoonlijk dat hij wel wat te kort komt in essentie, namelijk beweging. Een paard is een bewegingsdier. Geen beest hoort 23/7 u in de box te staan. Afwisseling in de training, bosritten of hardwerken is in mijn ogen niet afdoende.
Maar zoals ik al zei, ik ben er niet om te oordelen over het houden van jou paard! Ik kan alleen maar mijn mening geven. Ook ik werk trouwens 40 u in de week, niets mis mee. Onderling heb ik het verleden met stalgenoten kunnen regelen dat de paarden van elkaar in elk geval een keertje extra eruit kwamen. Stapmolen of niet, al is het maar 20 min in de paddock en dan 's avonds met rijden eruit. Zo verdeel je het aantal uren dat hij wel/niet in de box doorbrengt.

King Marco staat op de stal waar ik ook sta, en het is zeker mogelijk om overdag in de molen of de paddock te laten zetten. Dat kan je (betaald) door stal laten doen, of je organiseerd een groepje die dan elkaars paarden buiten zetten. Er staan meerdere hengsten op stal, en dat geeft eigenlijk nooit problemen.

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 19:43

rond 8 uur worden alle paarden buiten gezet en rond 5 uur worden ze weer binnen gehaald, of het nu hagelt, sneeuwt of vriest ze gaan lekker buiten spelen Cool

die van mij is er zo van opgeknapt, zou geen andere stal meer willen voor hem.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 20:43

Van ongeveer 9 's ochtends tot 5 's middags.
Ze staat eigenlijk altijd buiten, met slecht weer op de paddock, met goed weer op de wei. Lachen
Alleen bij héél slecht weer staat ze overdag binnen, maar dat is misschien 3x per jaar..

Fonteine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 21:25

Ik zet mijn paarden op de wei voor ik naar school vertrek dus zoiets rond half 9. Rond 19u gaan ze er terug af.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 13:26

hier kunnen ze fulltime kiezen, geisoleerde loopstal of zandpaddock Ja
ideaal.
in de zomer mogen ze paar uur per dag in de wei.