Inzaaien is lastig aangezien het de aanlooproute naar de stal is (of ik moet een pad afzetten waar je alleen met peerd langs mag).
Vreten vogels het graszaad niet op?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
KingMarco schreef:Overigens ben ik er ook voor hoor om ze lekker buiten te laten spelen als de mogelijkheid er is. Mijn merrie stond altijd buiten als het droog was.
Alleen moet je paard daar dus wel geschikt voor zijn.

Om h
m toch niet de rest van de dag binnen te houden ga ik meestal ook nog een uurtje met hem wandelen waar hij lekker kan grazen. Daarna of daarvoor nog een 20 min stapmolen en wat rijden. Als het even kan verdeel ik de dingen over de dag dat hij niet na 4 uur de rest van de dag binnen is en lekker een paar keer pe dag eruit kan. Straks weer lekker zomer en dan weer 24/7 naar buiten
KingMarco schreef:Heb mijn paard al ruim 8 jaar en heeft het goed zat. Hij is inmiddels 14 en zoveer iedereen die hem kent kan inschatten, komt hij niets te kort. Hij kijkt altijd blij, is altijd vrolijk, altijd goed in de hand te houden, wil altijd lopen, werkt hard en krijgt genoeg vrijheden. Krijg nog altijd complimenten over hem, van dierenartsen, hoefsmeden, instructeurs endergelijk. Dus het zal vast wel goedzitten.
Zeker gezien het feit ik hem bij een stal weggehaald heb waar hij al 3 mnd niet buiten zn box geweest was om over de laatste keer hoefsmid daar maar niet te praten.
p_ponypaard schreef:ik sta nu op een manege en iedereen heeft een eigen stukje wei. ik ben de enige die s'morgen tussen 8 en 10 op stal is en me paardje naar buiten doet. hij staat dan tot ong 5/6 uur in de wei en en de zomer soms wel tot 10 uur. maar ik ben de enige op de manege die dit doet. ik vind het zo raar. de meeste mensen komen pas tegen 12 uur en gaan eerst zitten koffie drinken en lopen dan pas keer richting paard.. ik denk dat de meeste paarden bij ons op stal er z'n 3/4 uur per dag uit komen. maar daar naast voeren ze wel allemaal kilo's brokken.... het lijkt me toch reuse slecht dat een paard z'n 20 uur stil in de stal staat en wel veel eten naar binnen werkt??? tis toch verschikkelijk slecht voor de benen en gewichten? maar het lijkt er op dat ik de enige ben op stal die zich hier druk om maakt......
VeerenAshley schreef:p_ponypaard schreef:ik sta nu op een manege en iedereen heeft een eigen stukje wei. ik ben de enige die s'morgen tussen 8 en 10 op stal is en me paardje naar buiten doet. hij staat dan tot ong 5/6 uur in de wei en en de zomer soms wel tot 10 uur. maar ik ben de enige op de manege die dit doet. ik vind het zo raar. de meeste mensen komen pas tegen 12 uur en gaan eerst zitten koffie drinken en lopen dan pas keer richting paard.. ik denk dat de meeste paarden bij ons op stal er z'n 3/4 uur per dag uit komen. maar daar naast voeren ze wel allemaal kilo's brokken.... het lijkt me toch reuse slecht dat een paard z'n 20 uur stil in de stal staat en wel veel eten naar binnen werkt??? tis toch verschikkelijk slecht voor de benen en gewichten? maar het lijkt er op dat ik de enige ben op stal die zich hier druk om maakt......
Dat is inderdaad raar: héb je de mogelijkheid om je paard lang naar buiten te doen, mak je er geen gebruik van...
. Worden ze hard van
. Met dit weer zijn onze paarden niet schrikachtig, ook niet van wapperend plastic, aangezien ze er altijd langs staan. Weer of geen weer gewoon naar buiten. Wij halen ze snachts binnen aangezien we het gewoon geen veilig gevoel vinden om ze snacht buiten te laten.

Willekes schreef:KingMarco schreef:Heb mijn paard al ruim 8 jaar en heeft het goed zat. Hij is inmiddels 14 en zoveer iedereen die hem kent kan inschatten, komt hij niets te kort. Hij kijkt altijd blij, is altijd vrolijk, altijd goed in de hand te houden, wil altijd lopen, werkt hard en krijgt genoeg vrijheden. Krijg nog altijd complimenten over hem, van dierenartsen, hoefsmeden, instructeurs endergelijk. Dus het zal vast wel goedzitten.
Zeker gezien het feit ik hem bij een stal weggehaald heb waar hij al 3 mnd niet buiten zn box geweest was om over de laatste keer hoefsmid daar maar niet te praten.
En hij kan niet nog een half u in de paddock of 20 min in de stapmolen per dag ter afwisseling?
Hengst of niet, dat maakt niet uit. Ik vind persoonlijk dat hij wel wat te kort komt in essentie, namelijk beweging. Een paard is een bewegingsdier. Geen beest hoort 23/7 u in de box te staan. Afwisseling in de training, bosritten of hardwerken is in mijn ogen niet afdoende.
Maar zoals ik al zei, ik ben er niet om te oordelen over het houden van jou paard! Ik kan alleen maar mijn mening geven. Ook ik werk trouwens 40 u in de week, niets mis mee. Onderling heb ik het verleden met stalgenoten kunnen regelen dat de paarden van elkaar in elk geval een keertje extra eruit kwamen. Stapmolen of niet, al is het maar 20 min in de paddock en dan 's avonds met rijden eruit. Zo verdeel je het aantal uren dat hij wel/niet in de box doorbrengt.