Vandaag geen regen gezien toen ik vanmiddag in het bos was. Maar op het stuk waar ze normaal altijd zitten heb ik er geen een gezien vandaag. Gelukkig!
Nog mee dan genoeg van die beesten hier, maar dankzij de vliegenspray lopen ze nu zinder deken in de wei en kunnen we zonder al te veel hinder in het bos rijden. Krengen landen niet meer in grote aantallen tegelijk.
Vandaag ook na 10 minuten bos moeten terugkeren voor de hordes dazen. Paardlief terug op de wei gezet met spray en zebra deken, enige dat hem beetje helpt...
Vandaag was het erg met vliegen en dazen... maar helaas ook de eerste horzels zijn er hier. Ik ben in het voorjaar verhuist, en hoopte dat die hier niet zouden zitten. Helaas. Vanmiddag een tijd op de wei gestaan, kijkend naar mijn merrie en de pony die rondjes rennend door de wei gingen, met die klote horzels achter zich aan. Manen vol horzel eitjes. Vanavond krijgen ze allebei een vliegendek op. maar dat zal niet echt helpen tegen horzels he, want die gaan dan gewoon de eitjes leggen op de paardenbenen.
Iemand daar een middel/idee tegen? Vond het zo naar om te zien...
Anoniem
Geplaatst: 14-08-17 22:27
Ik heb in het voorjaar al eens een horzel op de weide gehad, maar dat was heel kort. Vandaag waren ze echter met 2... Paarden gaan er niet voor op de loop voorlopig. Ze meppen wel flink in het rond met de benen en staart.
TanteFlavie
Geplaatst: 14-08-17 22:28
Ik controleer dagelijks de benen en haal ze weg met een soort van puimsteen. Er bestaan ook speciale "messen" voor, maar ze zijn er inderdaad massaal... hier al een tijdje...
Hoi, na lang lezen ook maar een profiel/account gemaakt. Mijn shets hebben ook last van de vliegende monstertjes dus lekker sprayen en dekentje voor mn lieverds. Groetjes Nancy