[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MoniekV

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 23:16

Heeft iemand ervaring met de Rambo Optimo dekens? Merk je echt veel verschil door de loopsplit of is de Rambo Duo net zo fijn?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 23:21

ik luister even mee, ben vooral ook benieuwd naar de druk op de hals, en schuren op de mane...
ik baal een beetje van de kaal geschuurde plekken in de manen van de rambo dekens...

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 07:31

De deken kan echt gewassen worden op 60 graden van welk merk dan ook.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 08:10

MoniekV schreef:
Heeft iemand ervaring met de Rambo Optimo dekens? Merk je echt veel verschil door de loopsplit of is de Rambo Duo net zo fijn?

Ik heb een Optimo Moniek. Ik vind dat de deken erg mooi valt qua pasvorm en door de loopsplit mijn merrie genoeg ruimte heeft om rennen, vliegen en draven. De deken blijft ondanks de vreemde en wilde capriolen netjes liggen en verschuift eigenlijk helemaal niet.

Ik heb ook de Origial (die groene met zilver bies) persoonlijk vind ik de Optimo beter en ruimer vallen bij boeg en schouders. Ook volgt de Optimo de ruglijn van het paard veel beter. Beide dekens voldoen mij prima, maar de Optimo net even iets meer.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 08:20

_WenDy schreef:
De deken kan echt gewassen worden op 60 graden van welk merk dan ook.

Vandaar dat Horseware ook 30 graden adviseerd Wendy ;-) Dat zullen zij vast niet voor niks doen. Ik waag de gok niet in ieder geval. Daarbij kwam ik laatst een bericht tegen van iemand welke de deken op 60 gewassen had, maar wel gekrompen is...daar wordt je toch niet vrolijk van? :)

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 10:19

Hier ook altijd op 60 graden en nog nooit wat gekrompen.. geen dekjes of dekens

Ook geen last van pillen van de deken, dagelijks op stal en weide op.. dus misschien even terug gaan naar de winkel?

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 10:27

Leg in de winkel maar eens uit dat de deken op 60 gewassen is terwijl Horseware duidelijk anders adviseerd.

Ieder zijn eigen keuze natuurlijk om je deken te wassen zoals het jou goed dunkt, ik neem in ieder geval het risico niet ;-)

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 10:29

Icrack schreef:
Leg in de winkel maar eens uit dat de deken op 60 gewassen is terwijl Horseware duidelijk anders adviseerd.

Ieder zijn eigen keuze natuurlijk om je deken te wassen zoals het jou goed dunkt, ik neem in ieder geval het risico niet ;-)

winkels geven alleen garantie tot aan de deur.. ze zeggen het niet zo, maar in de praktijk ben ik nog geen winkel tegen gekomen die bij problemen je zo ineens helpt met een nieuwe deken!

En ja het is inderdaad ieder zijn eigen keuze

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 10:48

Die mening kan ik niet met je delen Carolina. Ik heb met mijn Rambo Optimo een hele goede garantie afhandeling gekregen. Sterker nog, ik kreeg als extra een halsdeel en verschillende onderdelen bij mijn nieuwe deken geleverd nadat mijn klacht gegrond verklaard was met betrekking tot mijn oude deken. Dus alle lof voor euhhh...Horseware! :-)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 10:51

Bij Horseware hebben ze zeker goede service :j Rambo (andere weet ik niet..) ook garantie op waterdichtheid mits goed wassen.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 11:01

Ik vind de service van Horseware ook goed :j.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 11:39

Nou ik heb ooit een Bucas all in one compleet verwassen van de ruitersportzaak terug gehad... Dat is toen opgelost met een nieuwe deken.

Maar ik kan het me enigzins indenken dat wanneer je de onderhoudsinstructies niet opvolgt, ze minder soepel zullen zijn met de garantie.

Al met al loopt paard al weer lekker buiten met zijn gewassen deken met lichte poepvlek, hij vond het zelf geen probleem :D

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 11:53

Ik durf dat nooit m'n dekens laten wassen.. Ik maak ze altijd met de hand schoon en daarna spuit ik ze in met van die spray van bucas :) linders stop ik wel altijd in de wasmachine op 40 graden

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 11:57

Ik laat ze altijd wassen bij Limpia/Dominick, dan komen ze echt als nieuw terug! *\o/*

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 12:04

Icrack schreef:
Die mening kan ik niet met je delen Carolina. Ik heb met mijn Rambo Optimo een hele goede garantie afhandeling gekregen. Sterker nog, ik kreeg als extra een halsdeel en verschillende onderdelen bij mijn nieuwe deken geleverd nadat mijn klacht gegrond verklaard was met betrekking tot mijn oude deken. Dus alle lof voor euhhh...Horseware! :-)

Ja horseware zelf wel.. maar bijvoorbeeld de winkel waar je hem koopt noem bijvoorbeeld Divoza, EJ etc.. doen eerst zeer moeilijk voordat de deken terug gaat naar Horseware

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 12:14

Amiigo schreef:
Ik durf dat nooit m'n dekens laten wassen.. Ik maak ze altijd met de hand schoon en daarna spuit ik ze in met van die spray van bucas :) linders stop ik wel altijd in de wasmachine op 40 graden

Idd Amiigo.
Zo kreeg ik vorig jaar mijn Optimo zo lek als een zeef terug van de wasserij. Waar het nu precies mis gegaan is, is tot op heden 1 groot vraagteken. Of mijn Optimo is een maandagmorgen exemplaar geweest, of er is iets mis gegaan bij de wasserij. De wasserij waste zijn/haar handen in onschuld en niet voor rede vatbaar. En ik zat met een onbruikbare deken in die zin ...erg banketstaaf natuurlijk. Contact opgenomen met Horseware en in alle eerlijkheid mijn verhaal gedaan. Deken opgestuurd via de winkel, lektest uitgevoerd, "klacht" gegrond verklaard en kreeg ik een gloednieuwe Optimo opgestuurd. Tot mijn verbazing kreeg ik er een 150gr halsdeel bij, een extra setje losse singels, staartriem en reparatieset. Als dat geen goede service meer is schiet mij dan maar lek :-)

Maar het wassen van de dekens? .....Dat doe ik dus voorstaan zelf.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 12:25

carolina1278 schreef:
Icrack schreef:

Ja horseware zelf wel.. maar bijvoorbeeld de winkel waar je hem koopt noem bijvoorbeeld Divoza, EJ etc.. doen eerst zeer moeilijk voordat de deken terug gaat naar Horseware

Ik moet je bekennen Carolina dat ik eigenlijk maar heel weinig problemen heb gehad met garantie en of service bij ruitersportzaken. Ik schijn er werkelijk bijna een standbeeld mee te verdienen hoe vaak ik met mijn nieuw aangeschafte spullen terug moet omdat er iets niet klopt. Ariat schoenen gingen de naden na twee dagen van los, Passier beugelriemen welke niet goed in elkaar gezet waren waardoor de riem bijna uit elkaar viel na een paar keer gebruikt te zijn. Bestelde muslie waar meelworm inzat, Pro Maxen die spontaan doormidden braken etc. etc.

Bij elke zaak heb ik kunnen rekenen op een goede en vlotte afhandeling en ja, in sommige gevallen zelfs buiten de garantieperiode om. En dan heb ik het voornamelijk over een Divoza en EJ.

Maar wel erg jammer dat je die ervaring niet hebt ....da's sneu genoeg.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 12:48

Ik heb nu de bucas zebra gekocht, ik koop dat ook een vliegenkap bij. Ik heb nu de rambo vliegenkap alleen die doet ie telkens af! Dus moet ik die weer gaan verkopen.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:08

Dekens laten wassen bij de wasserette doe ik ook niet meer. Vorig jaar een Amigo winterdeken van 1 seizoen oud teruggekregen waarbij de voering helemaal was losgelaten en op hoopjes in de deken zat. Contact op genomen met de wasserij maar die trokken hun handen er vanaf en ik moest maar teruggaan naar de winkel waar ik hem had gekocht. Dus ik terug naar EJ en die konden hem wel opsturen maar dan was ik hem wel een paar maanden kwijt, en ik heb dan wel reserve dekens liggen maar niet voor een paar maanden..

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:54

Icrack schreef:
Ik moet je bekennen Carolina dat ik eigenlijk maar heel weinig problemen heb gehad met garantie en of service bij ruitersportzaken. Ik schijn er werkelijk bijna een standbeeld mee te verdienen hoe vaak ik met mijn nieuw aangeschafte spullen terug moet omdat er iets niet klopt. Ariat schoenen gingen de naden na twee dagen van los, Passier beugelriemen welke niet goed in elkaar gezet waren waardoor de riem bijna uit elkaar viel na een paar keer gebruikt te zijn. Bestelde muslie waar meelworm inzat, Pro Maxen die spontaan doormidden braken etc. etc.

Bij elke zaak heb ik kunnen rekenen op een goede en vlotte afhandeling en ja, in sommige gevallen zelfs buiten de garantieperiode om. En dan heb ik het voornamelijk over een Divoza en EJ.

Maar wel erg jammer dat je die ervaring niet hebt ....da's sneu genoeg.

Ja helaas wel..vooral bij D...

Horseware/Rambo daar in tegen niet, daar heb ik altijd super service gehad.. maar ja voordat je daar binnen bent he ;)

Maar de waterdichte dekens gaan hier wel volgens de wasvoorschriften hoor, alleen de liners en vliegendekens gaan warmer als dat nodig is, maar meestal hoeft dat niet vaak, omdat mijn dekens 1x per 2 weken gewassen worden en ik gelukkig geen varken heb :+

Maar was ze liever zelf dan ze uit handen te geven..helemaal als ik al die verhalen zo hoor :( pfff denk je even je deken goed eg te brengen..en dan stug volhouden dat ze zelf niets verkeerds hebben gedaan.. daar ben je als wasserette toch voor verzekerd neem ik aan?

Maliboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:08

Hoe wassen jullie je horseware dekens zelf? Ik heb een 100 grams amigo bravo die gewassen moet worden maar durf hem eigenlijk niet weg te brengen.

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:10

maajjkee schreef:
Hoe wassen jullie je horseware dekens zelf? Ik heb een 100 grams amigo bravo die gewassen moet worden maar durf hem eigenlijk niet weg te brengen.

Ik was ze zelf met de rambo wash (speciaal wasmiddel van rambo) en eigenlijk nog nooit last gehad van minder waterdicht oid

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:25

Daarom heb ik ook gekozen voor de ongevoerde Rhino + liners, alles past in de wasmachine. De Rhino spuit ik wel eerst buiten af, was hem dan zonder centrifugeren en hang hem nat op. Deze deken heeft de waterdichte laag erin zitten dus inspuiten is niet nodig. Hij gaat zometeen seizoen 3 in :)

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:26

Starbreeze schreef:
Daarom heb ik ook gekozen voor de ongevoerde Rhino + liners, alles past in de wasmachine. De Rhino spuit ik wel eerst buiten af, was hem dan zonder centrifugeren en hang hem nat op. Deze deken heeft de waterdichte laag erin zitten dus inspuiten is niet nodig. Hij gaat zometeen seizoen 3 in :)

nadeel.. maar daarom wel super goed waterdicht is dat ze zo heerlijk nat de wasmachine uitkomen :')

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:28

maajjkee schreef:

Ik hang hem over een muurtje en boen met handwarm water en borstel het ergste vuil er af. Daarna gebruik ook ik idd de Rambo Wash en spuit hem daarna goed af met de tuinslang.