Ik heb de Heiniger Xperience, erg fijn apparaat en indd de messen 21/23 geven wat strepen. bij mij werd de machine ook vrij warm, stelschroef iets te strak denk ik??
Heb m bij mijn eigenpaard lossen gedaan, maar wat kan dr gebeuren als het te los zit? Heb nu de mosermax besteld met extra 3 mm scheerkopje, moet er vrijdag weer 2 scheren, dus druk progamma! Kan je de messen van de moser ook slijpen?
Die van moser zijn gewoon te slijpen. Als de messen te los zitten kunnen ze eraf vliegen, altijd aandraaien tot weerstand, oliën en dan pas aanzetten. Dan ga ik proberen te scheren, scheert hij niet steeds een halve draai strakker tot hij het doet.
Oke want ik had ze gewoon vastgedraaid, en ik denk te vast dat ze daarom warm werden....
mistid
Geplaatst: 26-11-14 21:58
Hier iemand anders naar mijn messen laten kijken, die zijn dus helemaal verkeerd geslepen. Er zit op elk mes wel een hoekje wat niet eens is geslepen. Nu worden ze ergens anders hersteld.
We hadden ook nog een Hauptner 2000 liggen waar ruimte op zit, heb daar wat nieuwe onderdelen voor besteld en hopelijk scheert die straks ook weer prima.
Mijn xperience wordt eigenlijk helemaal niet warm, niet zoals de Liscop iig
Balen Mistid, maar nou weet je iig wat er loos is.
Anouk91
Geplaatst: 26-11-14 22:08
hmm dus toch te strak? Had hiervoor de Harry's Horse Clipper
mistid
Geplaatst: 26-11-14 22:11
Ja, ik had beter eerst 1 setje kunnen laten slijpen in plaats van alles, maar ik had verwacht dat het gewoon goed zou zijn beetje jammer haha.
Rakjetakje
Geplaatst: 27-11-14 13:25
Ik heb een aesculap econom equipe op het oog. Hierbij worden 2 x GT501 en 2 x de GT502 bijgeleverd. Degene bij wie ik dit wil kopen zegt dat dit wellicht niet de juiste messen zijn om mijn paarden op 3 mm mee te scheren, maar op internet vind ik dat ik hiermee wel op 3 mm kan scheren. Iemand ervaring/ verstand met/ van dit apparaat en deze messen?
Mijn Moser max45 is ook onderweg Mijn paard moet nodig weer geschoren worden dus "wil" dat volgende week even doen. Messen van de Heiniger zijn nu ook gewoon goed geslepen als het goed is dus ik ben benieuwd
Gister de Moser Max getest, wel fijn dingetje maar toch mijn Sectolin erbij gepakt want anders duurde het mij echt veel te lang om mn hele pony te doen Wel de onderbenen en hoofd ermee gedaan en de plekjes waar ik niet zo goed bij kon maar voor de rest toch liever m'n Sectolin gebruikt..
Ik weet niet of dit al eerder gevraagd is, maar mijn scheerapparaat scheert niet. We hadden hem naar een winkel gebracht zij zouden hem laten nakijken, degene die naar de scheermachine zou kijken wilden zijn handen niet branden, want het was een goedkoop Chinees merk zeiden ze. Ik was bijna overtuigd dat het aan de messen lag, dus nieuwe messen besteld(moest er sowieso een setje bij hebben). Ik vandaag weer scheren, het ging maar nog niet zoals het hoorden, eindelijk twee achterbenen eruit heb ik weer het zelfde probleem als voor de nieuwe messen. Het punt is dat de messen wel bewegen maar niet snijden, ligt dus niet aan de messen maar waaraan dan wel? Heb ook het idee dat hij inmiddels een klein beetje een ander geluid maakt.. Oliën doe ik trouwens wel altijd Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Een farmclipper van Kerbl, heb de machine pas een jaar nog geen 4 hele paarden mee geschoren.. Hihi de messen heb ik wel goed zitten, hij deed het in het begin super tot ik ongeveer de 3e keer ging scheren, daarvoor 2x nog niet eens een heel paard geschoren
Zonde je had dat geld beter bij een goede tweedehandsje kunnen leggen.....
Stelschroef zou het aan kunnen liggen en inderdaad de koolborstels al na laten kijken?
Ik zou proberen via de garantie mijn geld terug te krijgen. Na 3 paarden moet de machine het niet opgeven
Bwor
Geplaatst: 03-12-14 21:33
Kwam er gelukkig achter dat we nog een maand garantie hebben dus we gaan gauw contact opnemen! We hadden voor deze gekozen omdat hij toch wel goed aangeschreven stond.. Neig nu toch om een goede tweedehands te kopen! Nog even denken wel merk dan.. Vond de heiliger Progrés wel fijn scheren, alleen vind ik de 31/15 tands mooier resultaat geven op mijn paard dan 31/23 tands