Leuk topic, ik heb de zebradeken plus masker van Bucqs, die werkt perfect voor in de wei en is ook goed tegen zon. Maar voor buitenrit is het misschien het proberen waard strepen te maken!!
Ik vind dit echt een leuk topic haha, ik zou het zelf helaas niet uit kunnen proberen want ik heb zelf geen paard of pony :p het is ook informatief, ik wist helemaal niet dat mensen dit deden :p
Ik neem morgen mijn witte verf mee en ga ook aan het schilderen. Voor de fjord moet ik even iets anders verzinnen haha.
JustMyZtje
Geplaatst: 27-07-13 18:25
De dazen zullen ook denken, waar komen al die zeba's opeens vandaan!?
caro71
Geplaatst: 27-07-13 18:57
Ik spuit mijn pony's altijd in met een mengsel van dethol, azijn en een paardruppels citronella olie en dat werkt ook dus zal het eens gaan proberen met streepjes
Ik wilde vanmiddag de paarden uit de wei halen, maar paard was zelf al de paddock ingelopen. Ze stond onder het afdakje, onder de dazen. Dus ik het meelpapje gemaakt en aan het schilderen. Alle dazen waren weg. Ik had niet genoeg meel, dus ik ben even naar de winkel gereden en heb nog wat gemaakt. Weer naar paard en nog steeds geen dazen. Pony ook maar streepjes gegeven, alleen zitten ze er wel van te snoepen, dus ik hoop dat ze niet alles er af halen.
Voor witte paarden, misschien een mengsel met wat cacao erin?
manie
Geplaatst: 27-07-13 20:38
OMG dit lijkt mij het meest op een hoax
ElineS
Geplaatst: 27-07-13 20:38
Geprobeerd hoor, maar man man wat een werk om het erop te krijgen! Het werd ook niet wit genoeg. Denk dat ik er teveel water in had. Dus moest maar smeren en smeren.. Maar uiteindelijk toch wat er van kunnen maken. Wel dikke strepen, kreeg die dunne niet voor elkaar..
Paard vond het spul wel lekker trouwens
Of het werkt, kweetniet.. Zag geen verschil.. Mja, ga het maandag gewoon met kalk proberen of met veestiften, want dit gedoe met meel, wat een klieder.
Gimli_
Geplaatst: 27-07-13 20:41
Wat ik me nu afvraag, stel dit werkt onwijs goed en iedereen zebra't/zebraat zijn paard, wat gaan al die dazen dan de hele zomer nog doen?
Saab99
Geplaatst: 27-07-13 20:43
Gimli_ schreef:
Wat ik me nu afvraag, stel dit werkt onwijs goed en iedereen zebra't/zebraat zijn paard, wat gaan al die dazen dan de hele zomer nog doen?
Ik heb wel is gelezen dat dingen richting azijn/citroen sap etc voor verbranding kunnen zorgen en dus juist word afgeraden. (wat het 'middel' exact was weet ik niet meer, iig wat ook veel in eigen gemaakte spul gaat )
hele sterke citroen thee misschien? of gewone vliegenspray er doorheen
cissy
Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-13 21:22
Leuk al die zebra's!
Mijn experiment verklaar ik officeel voor mislukt, althans met meel/azijn/citroensap... Paard helemaal ingesmeerd met mooi streepjespatroon en de volgende dag bijna alles eraf, of eraf gelikt door weidegenoot of gerold. Ze vonden namelijk mijn emmertje bar interessant en staken hun neus in het papje. Ook zaten er meer vliegen op paard door die strepen, meel is dus geen succes. Hele paard plakte dus arme dier maar even helemaal gewassen. Bij opdrogen kwam ik erachter dat haar vacht heel lichtjes was uitgebleekt door of de azijn of de citroen. Je moet goed kijken om het te zien maar mij viel het gelijk op.
Dus het wordt kalk zoeken denk ik en anders maar gewoon weer vliegendeken voorlopig. Ik hoop dat we met zn allen een goede mengeling vinden zodat onze paardjes niet meer geprikt worden.
Overigens kreeg ik de strepen er niet zo makkelijk vanaf als ik van tevoren dacht, het plakte hier en daar nogal.
Over bewaren van het meelmengsel, een dag of wat zou moeten kunnen maar het gaat op een gegeven moment wel gisten/schimmelen. Ik had het een dag laten staan en spontaan waren de klontjes verdwenen maar het leek door de belletjes wel op pannekoekbeslag.