Noblesse: tuurlijk snap ik het wel dat het wat lastiger wordt als het om een cadeautje gaat. Maar juist in jou geval had het misschien een verschil kunnen maken
Het was meer dat er wel mensen lezen en zelfs reageren, maar dat er verder niets op mijn posts werd gezegd
Ik zou het zelfs als waarschuwing in de beginpost laten opnemen van dit topic, als je het mij vraagt.
Ik heb zelf even geen zin en tijd (geen zin komt niet vaak voor, hahaha) om alles op dit moment even goed uit te leggen, maar hier vind je al een hele hoop belangrijke info:
https://ictrecht.nl/webwinkels/veelgema ... ingsrecht/
inderdaad in principe 7 werkdagen, in sommige gevallen zelfs 3 maanden. Je zou je kunnen afvragen of het geval van Nika ook onder deze 'sommige gevallen' zou kunnen vallen.
Indien de wettelijke termijn nl. niet of slechts heel onduidelijk op de site wordt vermeld, is de termijn dus zelfs 3 maanden.
Nika vermeld het wel (al vind ik dat het zeker niet op een hele duidelijke plaats staat) maar hanteert dus meteen al een foute termijn.
Daarnaast..........
ze spreken over 'binnen 3 dagen'.
Daar voegen ze niets aan toe. ze hebben het niet over WERKdagen, dus als je op vrijdag je Nika deken ontvangt, dan gaat het allemaal wel héel krap worden!
Verder gaat de termijn pas in de dag nádat je het hebt ontvangen. Willen ze het helemaal correct doen dan spreek je zowiezo al over WERK dagen en 'na ontvangst'. Want zoals zij het hebben geschreven op hun site, kun je eigenlijk uit niets opmaken wanneer die 3 dagen dan precies in gaan........ Beetje dom.....
Kitty_ schreef:Als ik mijn deken zou willen ruilen zou ik ze er wel op aanspreken. Wellicht dat ze er zelf niet goed van op de hoogte zijn.
Dat lijkt me sterk, maar als dat het geval zou zijn zou ik dat zéer kwalijk vinden. Je start toch niet zomaar een webshop zonder je te verdiepen in wet- en regelgeving, voorwaarden, etc. etc.?