Nika dekens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoyCiej007

Berichten: 17429
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 02:12

Ik heb er ook een deken gekocht, ongevoerde regendeken voor mijn Welsh A.
Heb hem eergister binnen gekregen.

Had nog geen tijd gehad om hem te passen.

En zie op de site staan dat je binnen 3 dagen mag retourneren.

Mensen, houden jullie er rekening mee dat die 3 dagen niet conform de wettelijke vereisten is voor consumentenkoop op afstand?!Wettelijke termijn voor retourneren is 7 WERKdagen na ontvangst!!!

Wat Nika hier doet klopt juridisch gezien van geen kanten.
Had dat overigens al wel in de gaten toen ik bestelde hoor, daar niet van.

Maar waarschijnlijk ga ik morgen passen, of misschien wel overmorgen.

En mocht de deken dan niet passen............ Tsja dan ga ik als rechtenstudent toch maar eens er goed voor zitten om te zorgen dat ik krijg waar ik recht op heb, nl. een retourtermijn van tenminste 7 werkdagen na ontvangst.

kevje06

Berichten: 4108
Geregistreerd: 12-02-09

Re: Nika dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 16:22

Ik kan 1200 en 1600 denier leveren voor sloop grage paarden.

Sabinaa__

Berichten: 1436
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Deventer

Re: Nika dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 20:13

Ik bestel hier ook mijn dekens en ik ben zeer tevreden. Goede pasform, waterdicht, mooie prijs!

pietiedecy
Berichten: 946
Geregistreerd: 26-04-09

Re: Nika dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 22:21

oke, dan ga ik toch maar opzoek naar eentje met meer dernier voor volgend jaar..

JoyCiej007

Berichten: 17429
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 00:38

Mijn deken heb ik vandaag gepast en lijkt gelukkig goed te passen.

Toch kan Nika alsnog van mij een mail/telefoontje/brief verwachten over die zichttermijn. 3 dagen, kom op zeg. Laat ze 't wetboek er maar eens op na slaan. Of Google........ want ook daar is genoeg info beschikbaar.

Edit: blijkbaar kan het de rest v/d mensen hier in het topic weinig schelen?

gootje12
Berichten: 1645
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Ommen

Re: Nika dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 00:43

Ik ben heel tevreden over NIKA. Ik heb een erg breed groot paard . De Nikadeken passen perfect.

JoyCiej007

Berichten: 17429
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 00:46

:= >;) Zucht........... laat dan maar.......

Blijkbaar vind het merendeel het hier heel normaal dat zij als consument zó ontzettend worden gekort in hun wettelijk vastgelegde zichttermijn bij koop op afstand :=
Ik dacht: laat ik mensen waarschuwen. Misschien willen er wel meerderen een mail er uit doen naar Nika over deze belachelijk korte zichttermijn........... Kan de service nog zo goed zijn en dan kunnen de dekens nog zo goed, mooi en goedkoop zijn, maar een zichttermijn van 3 dagen is gewoonweg belachelijk en daarbij, dat mág gewoon niet eens.

Ach........... ík neem daar in iedergeval geen genoegen mee. Krijg er bijna zin in om nu mijn goed passende deken toch nog retour te sturen, om te kijken wat hun reactie is en hen dan vervolgens haarfijn even uitleggen dat ze toch echt aan de wettelijke vereisten zullen moeten voldoen die gelden voor een consumentenkoop op afstand.

Kitty_

Berichten: 3042
Geregistreerd: 10-03-04

Re: Nika dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 00:55

Als ik mijn deken zou willen ruilen zou ik ze er wel op aanspreken. Wellicht dat ze er zelf niet goed van op de hoogte zijn. Ik ben een tevreden gebruiker van de nika dekens geweest. Mijn pony staat 24/7 buiten zonder schuilmogelijkheid. Het enige nadeel vind ik dat de regendekens na 2 jaar gewoon niet meer goed waterdicht zijn. Bij 1 deken was dat al na 1 seizoen en toen heb ik netjes van nika korting gekregen op een nieuwe deken. Ik heb sinds kort een fedimax deken. Is ongeveer 3 tientjes duurder maar daarvoor heb je meer kwaliteit en een veel sterkere stof, ook met halve hals.

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 01:03

@JoyCiej007, ik vind het heel goed dat je dit even komt uitleggen, ik wist het zelf ook niet :D.
En als ik bijvoorbeeld na 5 dagen m'n deken zou passen, en hij past niet zou ik daar zeker over mailen ja :).
'Probleem' is gewoon dat het een cadeau voor nieuwjaar is :D, kan nu niet zeggen tegen ouders/familie "Heb m'n cadeau even nodig." haha, snap je?
Dus voor mij maakt het op dit moment geen verschil, maar als ik later nog eens een deken zou bestellen, die ik wel kan passen binnen de eerste week, zou ik zeker onthouden dat ik wettelijk 7 (was het toch hé?) dagen heb.
Dus ben wel blij dat je het even uitgelegd hebt, dat weet ik dan ook weer voor in het vervolg als ik nog eens iets bestel :j.

JoyCiej007

Berichten: 17429
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 01:22

Noblesse: tuurlijk snap ik het wel dat het wat lastiger wordt als het om een cadeautje gaat. Maar juist in jou geval had het misschien een verschil kunnen maken ;)

Het was meer dat er wel mensen lezen en zelfs reageren, maar dat er verder niets op mijn posts werd gezegd ;)
Ik zou het zelfs als waarschuwing in de beginpost laten opnemen van dit topic, als je het mij vraagt.

Ik heb zelf even geen zin en tijd (geen zin komt niet vaak voor, hahaha) om alles op dit moment even goed uit te leggen, maar hier vind je al een hele hoop belangrijke info:
https://ictrecht.nl/webwinkels/veelgema ... ingsrecht/

inderdaad in principe 7 werkdagen, in sommige gevallen zelfs 3 maanden. Je zou je kunnen afvragen of het geval van Nika ook onder deze 'sommige gevallen' zou kunnen vallen.
Indien de wettelijke termijn nl. niet of slechts heel onduidelijk op de site wordt vermeld, is de termijn dus zelfs 3 maanden.
Nika vermeld het wel (al vind ik dat het zeker niet op een hele duidelijke plaats staat) maar hanteert dus meteen al een foute termijn.

Daarnaast..........
ze spreken over 'binnen 3 dagen'.
Daar voegen ze niets aan toe. ze hebben het niet over WERKdagen, dus als je op vrijdag je Nika deken ontvangt, dan gaat het allemaal wel héel krap worden!
Verder gaat de termijn pas in de dag nádat je het hebt ontvangen. Willen ze het helemaal correct doen dan spreek je zowiezo al over WERK dagen en 'na ontvangst'. Want zoals zij het hebben geschreven op hun site, kun je eigenlijk uit niets opmaken wanneer die 3 dagen dan precies in gaan........ Beetje dom.....

Kitty_ schreef:
Als ik mijn deken zou willen ruilen zou ik ze er wel op aanspreken. Wellicht dat ze er zelf niet goed van op de hoogte zijn.

Dat lijkt me sterk, maar als dat het geval zou zijn zou ik dat zéer kwalijk vinden. Je start toch niet zomaar een webshop zonder je te verdiepen in wet- en regelgeving, voorwaarden, etc. etc.?

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 01:33

Hm ik ga die site dan eens doornemen, bedankt voor de link :).
En tja, ik weet dat het wel een verschil zou kunnen maken, en ben ook heel blij dat je dat even gemeld hebt :j, maar vind het gewoon zo oneerlijk om nu mijn cadeau eerder te gaan nemen dan de anderen haha :D.
Vind het ook een goed idee om dat in de beginpost te zetten :j!

Fronika

Berichten: 664
Geregistreerd: 01-03-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 18:27

simongek schreef:
simongek schreef:
ik zit erover te denken om een 400 grams met hele hals te kopen.

Mijn paard heeft een maat 198 van Rambo etc. Vallen ze gewoon normaal?

En ze hebben een gladde voering op de hals en schouders toch of niet.

Want als de hals van stof gevoerd is dan schuren geheid zijn manen eraf.



nog maar een keer. iemand?


Ik heb een 400 gram met hele hals en deze valt als een normale 185 uit. Ze hebben een gladde voering op de hals en de schouders

manou1990

Berichten: 127
Geregistreerd: 05-11-10
Woonplaats: Utrecht

Re: Nika dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 23:30

Ik wil ook graag een NIKA deken uitproberen, zeker na alle positieve verhalen.

Mijn paard (of een ander paard waarbij die in de paddock staat) heeft net een bost-gesp van zijn 1200 d kapot gemaakt. IK ben dus heel bang dat een 600 d niet genoeg is. Mijn paard staat elke dag met andere paarden in de paddock en ze zijn enorm speels om maar zo te zeggen.

Voor alle mensen die hier positieve verhalen hebben, staan jullie paarden dan alleen? of spelen die niet zo veel? Nog geen scheuren of schade gehad?

Kitano

Berichten: 331
Geregistreerd: 02-02-08

Re: Nika dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:13

Die van mij spelen de hele dag, nog geen schade gehad.. nou heb ik ook geen paarden die elkaar bij de deken pakken, maar meer bij elkaar in de benen bijten enz..

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Re: Nika dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:21

Bij de mijne gaat het er regelmatig hard aan toe in het speelbakje :P.
Maar tot nu toe (nog) geen schade aan de deken *\o/* .

Ellen_1990

Berichten: 644
Geregistreerd: 21-09-12
Woonplaats: Scheemda

Re: Nika dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:25

Die van mij staat naast een dekenbijter, maar ook nog steeds geen schade!

Rchell

Berichten: 1922
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:48

Mijn merrie deed er 2 jaar mee, maar die speelde nooit. Mijn jonge ruin van 4,5 speelt bij wijze van spreken de hele dag en daar ging mijn Nika deken 2 weken mee... vanaf de schoft tot onder een scheur erin dus die kon rechtstreekd de prullenbak in.. Ik ben positief over de dekens, maar scheurvast zijn ze niet.. :n

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 23:34

Mijn paard heeft ondertussen ook z'n dekentje gekregen :D . Alleen heb ik er nu niets aan :n, want zolang het zo'n warme temperaturen zijn voelt hij nog goed warm onder z'n 0 grams.
Afbeelding

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Re: Nika dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 00:01

Past netjes hoor noblesse :). Die kleur roze vind ik heel leuk staan bij je paard!

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Re: Nika dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 00:02

ja ik had heel hard getwijfeld of ik deze maat moest nemen of eentje kleiner, maar blijkbaar is het toch goed :), en dankje :D, het is wel een ruintje hahaha

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Re: Nika dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 00:12

Ik dacht ook eerst dat ik beter een maat kleiner kon bestellen want de deken viel toch wat over de kont van m'n pony heen, maar nu die wat meer 'gevormt' is zit ie eigenlijk perfect :).

En stoere mannen dragen roze :D.

Angeliekje
Berichten: 3779
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 00:25

Ik heb twee vliegendekens van Nika. Een grijze en sinds afgelopen najaar de roze (gekregen van bijrijdster :D ). Ze hebben een mooie pasvorm op mijn Tinker en zijn goed van kwaliteit. De grijze heb ik nu 3 zomers opgehad, en op een paar kleine scheuren (door andere paarden) die ik weer gemaakt heb is hij nog steeds goed!

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Re: Nika dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 12:25

Hahahaha ja maar hij is niet zo stoer :')

Andreeaa

Berichten: 811
Geregistreerd: 04-03-10
Woonplaats: Hongarije

Re: Nika dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:35

Heb voor de mijne net ook een deken besteld een roze als wraak dat hij zijn andere heeft gesloopt ;)
(het is een ruin)

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Re: Nika dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:54

Is het dezelfde als demijne :D? En is ook voor op een ruin hoor :')