Sneeuw, sneeuw, sneeuw... ga jij naar je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 01:31

Ik heb ze aan huis dus ik kom er wel, moet ze tenslotte zelf verzorgen. Maar het is te glad om ze in de paddock, wei of bak te zetten. Het heeft eerst gevroren, daarna flinke regen en weer vorst. Heb dus meerdere ijsbanen. En sommige paarden zijn voorzichtig als het glad is maar ze staan met zijn allen bij elkaar en dan heb je kans dat er eentje een been van een ander wil ontwijken en opzij springt. De hengst wordt met binnenzetten altijd rennerig en die heb ik na 5 min buiten weer binnen gehaald, hij liep in stap al te glibberen. Helaas moet ik van donker tot donker werken en is het dus onmogelijk om alles ijsvrij te krijgen. Ook aan de hand stappen geeft meer onrust dan rust. Dan maar een dag met extra hooi op stal. Morgen gelukkig vrij, kan ik op mijn gemak zien of ik ze per twee in de paddock kan zetten. Ben wel als de dood dat er eentje door het draad gaat en op het erf vliegt.

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 10:50

ik denk erover om te gaan lopen, maar het is toch wel zeker 6 km lopen dan..
met de fiets of scooter word niks want er is hier nergens een begaanbare weg daarvoor.
Auto heb ik niet en de bus die rijd volgens mij nu ook niet..

jamiroquai

Re: Sneeuw, sneeuw, sneeuw... ga jij naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 11:06

Ik ga dadelijk ook een gokje wagen, met de auto, want het is bijna 15 kilometer.. Als ik heen en weer loop, met 2 kinderen, en daar even knuffel is de dag om!

Met de auto zal het wel te doen zijn, al duurt het een stuk langer. Maar ik moet hem vandaag even zien en een nieuwe deken opdoen! En een worteltje geven. En hoeven krabben. En knuffelen En kriebeleb, en ga zo nog maar even door!

Roossssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 11:07

Hier zijn de wegen ook zo beroerd. Ach ik zal toch zo moeten gaan. Ik hoop dat mn auto (met zomerbandjes) het volhoud!

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 11:17

Ik ben zo blij dat ik mijn paarden aan huis heb staan, want ik zou met dit weer ook echt niet over de weg willen! :n

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 11:21

diesel_ schreef:
met de fiets of scooter word niks want er is hier nergens een begaanbare weg daarvoor.

Ik zou dan toch de fiets meenemen. Wie weet kun je een stukje toch fietsen?
Ik ga zo ook op de fiets richting stal. Als 't niet lukt ga ik wel lopen :)

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 11:26

xXLiekeXx schreef:
diesel_ schreef:

Ik zou dan toch de fiets meenemen. Wie weet kun je een stukje toch fietsen?
Ik ga zo ook op de fiets richting stal. Als 't niet lukt ga ik wel lopen :)

het is hier echt of 20 cm sneeuw of een ijsbaan dus dat gaat hem niet worden.
Vriendlief wilt nog naar zijn ouders (dat is een flink stuk richting stal), hij is waarschijnlijk voor donker terug dan kan ik lekker meerijden het grootste stuk. Desnoods is het vanavond, maar of het nu donker of licht is maakt ook weinig uit.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 11:58

jamiroquai schreef:
Unicorn Kiss, wat vind je dan precies schandalig? Dat je niet elke dag naar je paard gaat?

Neen dat een paard 24 uur of langer in zijn stal staat!
Er is altijd wel een mogelijkheid om die even buiten te zetten,
die van mij staat gewoon 24 uren buiten, en hoewel hij jong is, weet een paard precies waar hij zijn benen moet zetten.
Winter is géén excuus om je paard maar lekker op te hokken

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 13:43

Ik ben vandaag wel geweest! :D
Wegen waren wat beter, dus heb haar lekker buiten gezet ;)
Met dit resultaat:
Afbeelding
:+

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 13:45

met de fiets is het normaal een minuutje, met deze sneeuw nu 2 :+
nog geen man overboord natuurlijk. tevens kan ik in een binnenbak rijden, dus dat scheelt wel enorm.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 13:57

ik ga ook niet elke dag heen, dat redt ik gewoon niet met mn werk (werk deze week 50 uur waarvan 3 dagen van 9.00 tot 22.00 dus ik gewoon echt niet haalbaar), gister mn man met ambulance naar het ziekenhuis dus kon ik ook niet heen en vandaag ben ik ziek :(
Tja het is niet anders, vriendin van me longeert hem dan wel even en sowieso loopt hij 24/7 buiten met schuilstallen, onbeperkt ruwvoer en vriendjes dus paardlief komt niets tekort :)
Mocht hij wel op stal staan zou ik stalgenoten bellen zodat hij er wel uitkomt.
Zou hij nog op doe het zelf basis staan zou ik iemand anders vragen en anders toch zelf gaan (hij zal toch moeten eten).
Ook ophokken is imo not done (vandaar mijn keuze niet op stal te zetten) en als ik niet kan en mijn paard wordt daar op wat voor manier de dupe van (geen eten of beweging) dan zal ik hoe dan ook heengaan zolang het kan (ECHT levensgevaarlijk? dan natuurlijk niet). Dan maar een uur rijden ipv 10minuten door slecht weer, maakt mij niet zoveel uit.

Maar Zilfstar als Jippe gewoon eten krijgt en er overdag uitgelaten wordt dan zou die stal me gestolen kunnen worden en zou ik gerust zelfs twee dagen niet gaan. Dan staat paardlief maar even in een iets viezere stal, nood breekt wet en je eigen veiligheid gaat voor ;)

lollixpop15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 14:00

wat voor weer het ook is ik ging naar me paardje toe hoor. :)
hij moest toch bewegen en gevoert worden.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 14:33

ik vertrek zometeen naar veulenlief, eerst eens kijken of de volwassen merrie buitenstaat, want heb deze middag springles, en zou er graag blijven opzitten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 15:06

Ik ging normaal stapwandeling doen aan de hand maar het was echt te glad om daar te voet overheen te gaan. Met de auto was het doenbaar maar te voet ging je zo tegen de vlakte.

Dus maar even in d bak gezet en sneeuwfoto's gemaakt. Al vertikte ze het daat ok om meer te doen dan rondstappen.

Nouja, deze namiddag ga ik terug, misschien dat het dan beter te doen is op straaat, kan ik alsnog even buiten.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 15:11

ik ga iedere dag en soms nog vaker ik moet wel want hij heeft anders niet zoveel water..
ook geeft het me op de een of andere manier een slecht gevoel als ik een keer niet ga terwijl een ander het voor mij doet..

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 15:19

Hoef je je niet schuldig om te voelen hoor. Ik ga sowieso niet iedere dag naar mijn compleet verzorgde paard. Komt sowieso al twee keer zijn stal uit (hele ochtend wei en 's avonds nog in de stapmolen) en stal wordt uitgemest en krijgt eten en drinken. Is ook een bewuste keus, ik moet minimaal 10 km van huis af om een stal met überhaupt voldoende weidegang in combinatie met een goede rijbak te vinden. Maar dat betekent wel dat ik mede door de afstand en reistijd het niet iedere dag red om te komen en dus een stal uitzoek waar hij het ook goed heeft als ik een dag niet kom.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 15:20

ohw wat lijkt me dat fijn zeg!
ben helemaal jaloers! :o

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 15:22

Ja is ook heel fijn. Moet wel zeggen dat die stapmolen onderling geregeld is. Ik zet bijvoorbeeld vanavond er ook weer vier paarden in. Dus dat geeft dan wel weer een extra verplichting. Maar dat heb ik er graag voor over als dat betekent dat op de meeste dagen mijn paard er drie keer uitkomt en ik ook makkelijker een keertje kan overslaan.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 16:39

DendroFleur schreef:
Ik heb ze aan huis dus ik kom er wel, moet ze tenslotte zelf verzorgen. Maar het is te glad om ze in de paddock, wei of bak te zetten. Het heeft eerst gevroren, daarna flinke regen en weer vorst. Heb dus meerdere ijsbanen. En sommige paarden zijn voorzichtig als het glad is maar ze staan met zijn allen bij elkaar en dan heb je kans dat er eentje een been van een ander wil ontwijken en opzij springt. De hengst wordt met binnenzetten altijd rennerig en die heb ik na 5 min buiten weer binnen gehaald, hij liep in stap al te glibberen. Helaas moet ik van donker tot donker werken en is het dus onmogelijk om alles ijsvrij te krijgen. Ook aan de hand stappen geeft meer onrust dan rust. Dan maar een dag met extra hooi op stal. Morgen gelukkig vrij, kan ik op mijn gemak zien of ik ze per twee in de paddock kan zetten. Ben wel als de dood dat er eentje door het draad gaat en op het erf vliegt.

Heb ik nu ook.Sinds gister staan ze binnen. Durf ze niet in de bak te zetten hoor, met dat ijs eronder.
Hopelijk kunnen ze vandaag of morgen weer in de stapmolen. Heb wat sneeuw weggeschept en wat zout gestrooit, maar helemaal ijsvrij krijg ik het niet dus even afwachten maar. Hopelijk blijft het droog nu en gaat het dooien.

Sorry maar ik laat ze nu liever op stal staan, dan het risico te lopen dat ze hun benen breken.... Gelukkig nog wel de ramen open kunnen doen, zodat ze lekker naar buiten kunnenm kijken.

OlympusN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 16:43

Ja hoor, gewoon op de fiets over de ijsbaan :+
Heb er wel een uur en 15 minuten over gedaan, normaal 20 minuten

Elmo_tornado

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 16:53

Ik ga elke dag , door weer en wind . Als het echt super veel sneeuw ligt , trek ik warme boots aan en maak een sneeuw wandelingsje . :)
Maar je schuldig voelen moet je zeker niet hoor ,! x

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:00

Tuurlijk ga ik er naartoe als ik niet ga krijgen ze geen middag eten en avond eten en komen ze ook hun stal niet uit zou een beetje ego zijn... Mijn vriend rijd meestal met me mee als het slecht weer is dus ik kom er hoe dan ook en ook heeft het een fijne loopafstand :)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:02

Yep, ik ga gewoon naar mijn paarden als het sneeuwt of glad is. Ik hoef maar 10 min te fietsen en als het niets fietsbaar is dan ga ik wel lopen. Gisteren met de sneeuw ben ik dan niet geweest, maar dat kwam omdat ik van 6 uur 's ochtends tot 8 uur 's avonds aan het werk ben geweest.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:02

ik heb ze nu ook thuis staan en de mensen die bij mij een stalletje huren proberen elke dag te komen om iig te helpen met water geven en mest uit de paddocks te halen,ik ben hier errrrrg blij mee. er is in onze bak nog steeds te rijden en de paarden gaan elke dag rond de 5 uur de stal uit. het is wel veel meer werk door het met de hand water geven en de bak begaanbaar te houden.
toen ik nog ergens in pension stond heb ik ook geen dag verzaakt ijzel mist sneeuw ofwatook, ook al wordt je paard buiten gezet en in de molen gedaan er is altijd wel hulp nodig denk ik,water geven', sneeuwvrij maken whatever,je moet toch ook naar je werk? nou als ik daar kan komen en langs de winkel om eten te kopen kan ik naar stal ook :Y)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:21

tja wat heet hulp als je paard in pension staat, in feite betaal jij hen er toch voor om het werk voor je te doen?
Heb maandag met wat stalgenoten de hele boel gestrooid met zout omdat we vonden dat het te glad was om met de paarden uit de paddocks te gaan.
Maar in feite is dat de verantwoordelijkheid van de pensionhouder als je paard in volpension staat natuurlijk.

En naar mn werk ga ik ook niet als het spekglad is, ben vorige week dan ook een dag thuisgebleven. En toen inderdaad ook niet wezen paardrijden ;)