Bokkers zonder dekens??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 11:21

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-11-23 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 12:14

Dit jaar voor het eerst mijn paard zonder deken gehouden.
De afgelopen jaren was hij altijd woest als het kouder werd en hij een deken om moest; nu heb ik een gelukkig paard op stal staan.

Hij staat overigens overdag buiten en snachts in een binnenstal waar het niet onder 0 kan komen.
Volgend jaar doen we dit weer!

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 12:44

Ik was van plan om mijn andalusier dekenloos te laten, de eerste kou begin December ook getrotseerd, maar begin vorige week was hij toch door de kou en regen nat geworden en zag hij er niet prettig uit.
Toch de dikke Bucas maar opgedaan, met het risico van slopen door de jonge belgen, maar gelukkig, hij is nog heel en hij ziet er weer beter uit.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 18:42

M'n 17 jarige E-pony staat dit jaar ook weer zonder deken, net wintervachtje van mss 2 cm. :)
Maak toch alleen maar zo nu en dan een stap/draf ritje ivm peesblessure.
Overdag paar uurtjes buiten, rest v/d tijd op stal.

aerdenhout1

Re: Bokkers zonder dekens??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 18:46

Alleen de 2 Fjorden staan momenteel zonder, de rest...dus 28 paarden/ pony's staan met dek.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 22:59

vorige week met ernstige sneeuw toch in wei met schuilstal gezet. volgende ochtend uitgebroken en stonden op andere stuk, midden op het land.
Nu staan ze weer op stuk zonder schuilstal maar wel met beschutting van bomen rondom..ze staan er goed bij, voel ze iedere dag, happy horses geen dekens, vacht mega dik, springend en spelend door de wei. voor mij zijn nu officieel al mijn twijfels die ik nog weleens had helemaal weg (voor mij nooit en nooit meer een stal voor mijn paarden en als ze oud/ziek worden dan zien we wel verder als het dekens betreft..wat moet dat moet).
..en ik? ik blijf elke dag 2 keer trouw sjouwen zodat ze onbeperkt voordroog hebben en voldoende water...krijg het er warm van:). vind dat wel een voorwaarde!

rachel10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:24

Mijn paardje staat deze winter lekker zonder deken, ze staat s'nachts binnen en overdag buiten.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:00

Hier ook geen deken, wel schuilstal. Niet dat daar veel gebruik van gemaakt wordt. Ik zie haar regelmatig rollen in de sneeuw, koud zal ze het dus wel niet hebben zeker :D . Heb haar al vaak genoeg buiten in de sneeuwstorm zien staan, terwijl ze goed genoeg weet dat ze binnen kan gaan staan. De eerste dagen kwam ze ook niet zo veel buiten, maar nu ligt ze express met haar hoeven doorheen de bergen sneeuw te maaien. En sinds we jaren terug gestopt zijn met dat heel dekengedoe en haar gewoon "naakt" laten, hebben we veel minder miserie.

Ik maak me hier veel meer zorgen als de temperatuur +25 is dan bij -10. Bij -10 staat ze er heel vrolijk bij en gaat ze zelfs rollen, bij +25 kan ze wegkruipen in een schaduwhoekje/stal en eruit zien alsof ze op elk moment gaat flauwvallen van de hiite. Volgens mij is ze gewoon gemaakt voor de winter :D .

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 17:06

Die van mij heeft geen deken om.
Staat snachts op stal, overdag buiten. :)

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:24

Hier zijn we ook dekenloos! Ik maak me nergens zorgen om, de paarden hebben het imo zwaarder in onze zomer dan in onze winter.
Ondanks dat denkt de buurt hier daar anders over, en moet ik nog regelmatig uitleggen dat het IJslanders zijn ;)

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 23:11

wij hebben er 4 met en 4 zonder, heel verdeeld dus.
Mijn echte wedstrijd pony is geschoren dus die heeft zoiso op.

saar0203

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 09:47

hier lopen ook 5 zonder (3 ijslanders en 2 shetten :P) en helaas 1 met. deze hafxarab heeft altijd met deken gestaan, stel je voor dat hij koud of nat werd!!! ging op het vorige adres weinig naar buiten, dus met de cultuurshok van bij in een keer 24/7 buiten heeft ie nu lekker een dikke deken op. volgend jaar mag hij langzaam gaan wennen en hopelijk ook zonder deken de winter door.

o0loveFly0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 11:46

Nog 1 paard zonder deken bij ons op stal maar die heeft dat nooit op eigenlijk. De eigenaresse zegt dat hij dan niet meer te rijden is.. Verder hebben alle paarden en deken op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:14

Ik heb een 24/7-op-wei-verzorgshet , dus nee, geen deken maar een dikke vacht :)

vera503

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:56

Mijn verzorgpony staat wel met een deken op. het komt doordat ze nog elke dag gereden word.
ze heeft big wedstrijden gelopen maar nu niet meer. De mevr.. die er normaal op rijd heeft geen tijd meer om er wedstrijden mee te rijden.
ik rijd er nog maar net op dus nog geen wedstrijden.

spiritxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 22:04

Wij hebben deze winter ook voor het eerst twee paarden zonder deken staan. Onze pony van 24 heeft altijd met deken gestaan, nu zonder en dat gaat echt heel goed. Ze wordt gewoon bereden en staat overdag buiten, en ik merk eigenlijk geen verschil met als ze een deken op heeft.
Mijn draver staat nu ook voor het eerst dekenloos en lekker buiten.
Volgende winter doen we het weer zo, is veel handiger dan steeds die dekens wisselen :j

_Grietjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 21:35

Onze paarden hebben geen dekens op, 5 friezen en 2 kruising friezen, paarden hebben ook nog nooit deken op gehad (wel zweetdeken)
Ze gaan zoveel mogelijk naar buiten en s'avonds staan ze binnen.
3 worden gebruikt, de rest is nog te jong en 1 is al bijna bejaard.
Ik vind dat je een paard het beste zo natuurlijk mogelijk kan houden, ze zijn ook nog nooit ziek geweest oid. Stuk voor stuk keiharde paarden.
Nou vind ik ook dat je met paarden die echt nooit opdrogen ofzo, die je dan moet scheren, dat die natuurlijk wel een deken op moeten :P.
Laatst bijgewerkt door _Grietjee_ op 08-01-11 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 21:36

Ik leg mijn paardje nooit een deken op :) slecht voor zn weerstand en gezondheid, en k heb geen last van poofy-fur ofzo, hij ondervind er ook geen last van :)

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 21:37

Mijn paarden wel! Mijn shetjes gaan lekker 'naakt' de wei in en s'nachts op stal!