[INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 14:16

Ik scheer ook met de moser mesjes op de saphir :)

Dit is 2e keer geschoren afgelopen week met een 3mm moser kopje.

Afbeelding

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 14:17

is dat de moser max 45 scheerkop 3 mm?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 14:18

Strak hoor Spenk!

Hier de messen retour van Kommer, zijn goed geslepen. Alleen op 1 paard 2 bot? Maar kan ook aan de vacht liggen. Die leg ik even apart. Normaal kan ik er wel 5/6 mee scheren. Anders wordt het wel een heel duur grapje :+

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 14:19

Ashleytjuhh schreef:

Dat is de 8.5

Moet je even goed opletten, want moser heeft ook verschillende lengtes

Edit. Je reageerde natuurlijk op de foto hierboven :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 14:20

Ashleytjuhh schreef:

Klopt :) 3mm van moser.

Heb er laatst helaas wel 1 gehad nieuwe die bot was :=

Deze van hier boven komt van kaatje :)) weet niet waar je die geslepen had maar deze was wel super scherp.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 14:22

Van de saphir heb je ook de 2.3 messen. Afbeelding

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 14:25

Spenk schreef:
Ashleytjuhh schreef:

Klopt :) 3mm van moser.

Heb er laatst helaas wel 1 gehad nieuwe die bot was :=

Deze van hier boven komt van kaatje :)) weet niet waar je die geslepen had maar deze was wel super scherp.

Dat was Assink, maar die beste man is tijdelijk even gestopt. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 14:44

Jammer die was in elk geval wel heel scherp :))

Gizbennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 23:37

Hier ook teleurstellend resultaat met de geslepen messensetten van Trimgereedschap.. Ik ben al 2x terug geweest, maar daar ga ik ook geen derde keer van maken.

Wat doen jullie met paarden die schoon lijken op het eerste gezicht, maar toch veel huidvet hebben waardoor de messen minder fanatiek worden? en.. weet iemand misschien nog een goede slijper in Zuid-Holland, ik durf ze niet zo goed op te sturen. Bang dat ik ze om een 1 of andere reden niet meer terug zie :')

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 06:57

Nou echt ongekend. Ik kom daar al jaren, nooit problemen en nu ook al meerdere keren gezeik :n

Vraag me af of ze iemand aan t opleiden zijn voor overname oid, dat het daar fout gaat.

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 15:59

Wij zijn overstag en wachten heel even deze vrijdag af, en anders bestellen we de Heiniger xplorer. Apparaat ziet er echt mega fijn uit, nu al zin om te mogen scheren haha.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 16:52

Ik wil mijn xplorer ruilen voor de xplorer pro :') die in handen gehad,wat een fijn ding is dat

Gizbennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 19:07

Pantykous schreef:
Nou echt ongekend. Ik kom daar al jaren, nooit problemen en nu ook al meerdere keren gezeik :n

Vraag me af of ze iemand aan t opleiden zijn voor overname oid, dat het daar fout gaat.

1,5 week geleden hadden ze nog niemand, helaas dacht ik toen. Maar voor nu maar beter ook. Ik had vorig jaar ook totaal geen problemen, maar idd dit jaar erg frustrerend. :x

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 21:34

Ze hebben het bij mij wel kosteloos opgelost. Nog niet allemaal geprobeerd.

Ik heb een paar laten herslijpen bij puttenstein, die kon wel zien dat ze goed en vakkundig geslepen waren..

Volgens trimgereedschap kom het ook aan mijn apparaat liggen. Deze laten checken voor de zekerheid en er zat wel wat speling op. Dus misschien ook niet volledig de schuld aan het slijpen?

Gizbennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 01:03

Jester_ schreef:
Ze hebben het bij mij wel kosteloos opgelost. Nog niet allemaal geprobeerd.

Ik heb een paar laten herslijpen bij puttenstein, die kon wel zien dat ze goed en vakkundig geslepen waren..

Volgens trimgereedschap kom het ook aan mijn apparaat liggen. Deze laten checken voor de zekerheid en er zat wel wat speling op. Dus misschien ook niet volledig de schuld aan het slijpen?

Als Piet paniek had ik de laatste keer ook mijn machines meegenomen, omdat ik zelf niet genoeg kennis heb en hij de vorige keer mijn Liscop gelukkig ook weer op de rit kreeg, maar daar zag hij niets vreemds aan. Maar misschien dat hij ze idd zelf niet had geslepen o.i.d want normaal regelde hij het altijd wel weer dat het werkte, maar hij vond het zelf ook heel raar. En naar mijn idee was het echt een man met hart voor zijn vak en veel kennis. Ik vond het altijd fijn wanneer hij zijn kennis en tips deelde met mij als overbezorgde scheermoeder die het liefst alles perfect wil doen. (Na ieder paard de gehele machine uit elkaar halen en schoonmaken) zo´n typje :')

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 13:55

over 2 weken krijf ik hier de Heiniger sapphire kado( mocht zelf iets uit kiezen op het werk als kerstkado :o )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 14:02

Daar zal je geen spijt van krijgen!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 14:20

Mooi kerstcadeau! Daar zal je heel veel plezier van hebben :j

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 14:25

Dankje. op advies van jullie voor deze gekozen

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 15:34

Ik zit te kijken naar de Heiniger Xplorer, met 2 accus. Had gehoopt op nog iets meer korting maar vooralsnog is het goedkoopste wat ik kan vinden 450eu. Weet iemand toevallig wat de normale prijs is voor dit apparaat? Niet dat er een dikke mark-up op zit vanwege Black Friday.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 21:33

Aan mijn mede scheerders: hoeveel paarden doen jullie maximaal per dag/week? Ik wil het niet toegeven maar ik merk aan mijn lijf dat ik ouder wordt. 3x bij de fysio geweest om mijn rug te kraken, ik voel het in me knieen :') nu weet ik dat ik niet mag zeuren ben 28, maar vroeger had ik hier echt minder last van. Deed ik er rustig 8 of 9 per dag. Nu doe k max 5, hoogstens als op 1 stal is 6. Maar dan nog denk ik auwtch haha. Nu is mijn gewone werk lichamelijk niet zwaar gelukkig maar toch

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 21:36

Ik ben 35, 6 per dag vind ik prima :j dat herken ik wel hoor, vroeger werkte ik soms 24 uur. Moet er niet meer aan denken.

Connaisseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 23:13

Ik ben 29 en merk dat 5 hier ook wel de max is. Buiten lichamelijk heb ik er vaak ook echt niet meer zoveel zin in dan. Tenzij het eens zo uitkomt dan wel eens 6 maar liever niet. Kan het gelukkig vaak verdelen over de week. Een stuk of 10/12 en dan is het wel mooi geweest.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 21:28

Hier met 45 heb er laatst 8 gedaan....en stom genoeg gestopt met de fysio en dat heeft mij alleen goed gedaan :')
Weinig tot geen last vd rug. Moet wel vaak oefeningen doen voor de lage onderrug, maar sindsdien gaat het goed :o

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 22:01

Oke, heel nieuwsgierig :+

Hoelang doen jullie dan over 1 paard? En in hoeverre scheer je de meesten? Ik scheer alleen op mijn werk en daar gaan ze helemaal kaal. Hoofd, benen, alles eraf. Ik zou er met de beste wil van de wereld geen 6-8 kunnen doen. Ben ik zo traag, of scheren jullie meestal geen hoofd/benen? :D