Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marleen_ schreef:Die van mij staat ook zonder deken, dat rekken we zolang mogelijk. Hij staat in de winter al onder een deken en ben blij als het kreng af mag en er dus voorlopig niet op hoef. Ik verbaas me erover hoeveel mensen hun paarden een deken op doen in de zomer, ook bij mij op stal hoor. Dan geven ze als excuus van ja jou paard (ik heb een haflinger) kan tegen deze kou, regen, zon, wind etc etc etc en de mijne (bijv kwpn'er) niet, vind ik zulke flauwe kul maar goed ik laat ze maar in hun waarde, ze moeten het allemaal maar lekker zelf uitzoeken, die vind mij mag lekker in zijn blootje rond rennen
Tat_jana schreef:Marleen_ schreef:Die van mij staat ook zonder deken, dat rekken we zolang mogelijk. Hij staat in de winter al onder een deken en ben blij als het kreng af mag en er dus voorlopig niet op hoef. Ik verbaas me erover hoeveel mensen hun paarden een deken op doen in de zomer, ook bij mij op stal hoor. Dan geven ze als excuus van ja jou paard (ik heb een haflinger) kan tegen deze kou, regen, zon, wind etc etc etc en de mijne (bijv kwpn'er) niet, vind ik zulke flauwe kul maar goed ik laat ze maar in hun waarde, ze moeten het allemaal maar lekker zelf uitzoeken, die vind mij mag lekker in zijn blootje rond rennen
je hebt zeker gelijk maar als je paard op 3 benen staat en in elkaar kruipt omdat ie de extreme kou gewoon niet aan kan.. zou je dan geen deken omdoen ?
ik heb zelf een schurft hekel aan dekens,, maar mijn appaloosa stond toch echt te verrekken van de kou.. is het dan aan mij om te zeggen zoek het maar uit ??
ik wil er wel naar toe om dekenloos te gaan,, ook swinters.. maar nu het weer zo een extreme omschakeling had in ene vindt ik dat niet fair voor een paard dat geen zucht wind gewend is