Icelandshet schreef:Grappig hoe dat kan verschillen. Die van mij is pas geschoren en staat onder zo'n 500 gram omdat ze anders staat te trillen
Mijne ongeschoren onder 250. Staat van 9-15 buiten
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jorex schreef:De mijne zijn in december en januari geschoren en staan er praktisch nog bij als vers geschoren. De jongste heeft zelfs nog scheerstrepen en lijkt alsof ik hem gisteren heb geschoren. Niet of nauwelijks zomervacht, dat komt pas in mei eronder zitten. Hun hele lijn zijn late typejes qua switch naar zomervacht. Merries van die lijn staan nu ook allemaal nog lekker dik in de wintervacht en komen er ook pas tegen mei uit en zijn in juni pas volledig gewisseld. Ik ga bij de mijne dus nog de benen en zelfs hun hoofd eruit halen, anders hebben ze tijdens de 4 daagse nog van die lelijke winterhaar toeven op hun hoofd zitten.![]()
Ik hou eigenlijk gewoon een beetje aan, onder 0 's nachts en overdag tot 5 graden = 300 gram, 's nachts net boven 0 en overdag tot 10 graden= 200 gram. Maar soms is er een uitzondering zoals afgelopen vrijdag en dan moet ik het op het individu aanpassen en stond de oudste dus onder 400 gram terwijl de jongste nog prima onder 300 stond.
prugelpiet schreef:Voor iedereen die nog iets zoekt haar van zijn fleecevoering te halen: ik heb deze getest en het werkte magischhttps://www.bol.com/nl/nl/p/igoods-plui ... 2CEALw_wcB
Ik heb hem ook op mijn paard zelf getest, dat werkte iets minder goed.
Overigens hier nog ongeschoren onder de Smartex Rain.