Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
moonfish13 schreef:Ben ik trouwens de enige die een geschoren paard onder 50 gram heeft?
Hij staat 24/7 buiten met inloopstal, maar tot nu toe zelfs met dat regenachtige rotweer blijft hij mooi warm onder de deken.
Om me heen zie ik gerust 150 grams dekens op ongeschoren paarden.
Meneer heeft eerst enkel zijn borst geschoren gehad, dat was niet genoeg.
Nu vorige week voor de tweede keer helemaal geschoren.
De arbeid voor de wagen levert zweet op, de rest nooit.
Maar een zeiknatte pony is ook niks, zo buiten in de wind..
llora schreef:@kaatje77 Super hard mercikes voor de hele goeie tip van de moser max 45. Vandaag de pony terug geschoren en deze keer heb ik hem,zelf voor de eerste keer geschoren. Redelijk goed gelukt vind ik alleen nu nog leren zonder strepen te scheren. Iemand daar een,tip,voor? Maar wel een Super apparaatje. Ging probleemloos door de vacht van de pony.
AtillaFlash schreef:omdat ik geen nieuw topic moet starten denk ik, mijn vraag hier in geplaatst:
Ik zoek een goede, ervaren, betrouwbaar persoon om 2 paarden te scheren in omgeving Zuid-Holland.
Iemand van MP die ik niet ken vind ik nogal tricky.
Kunnen jullie iemand aanraden?
Nies_ schreef:moonfish13 schreef:Ben ik trouwens de enige die een geschoren paard onder 50 gram heeft?
Hij staat 24/7 buiten met inloopstal, maar tot nu toe zelfs met dat regenachtige rotweer blijft hij mooi warm onder de deken.
Om me heen zie ik gerust 150 grams dekens op ongeschoren paarden.
Meneer heeft eerst enkel zijn borst geschoren gehad, dat was niet genoeg.
Nu vorige week voor de tweede keer helemaal geschoren.
De arbeid voor de wagen levert zweet op, de rest nooit.
Maar een zeiknatte pony is ook niks, zo buiten in de wind..
Nee hoor, is prima. Merk sowieso dat die van mij het buiten minder snel koud heeft dan op stal doordat ze toch wat rond kunnen lopen. De deken houdt alle regen en wind tegen dus dat is ook niet echt van toepassing waardoor ze het kouder zouden kunnen hebben. Bij die warme geïsoleerde stallen is dat natuurlijk een ander verhaal.
Laat je niks wijs maken. Als hij het niet koud heeft, heeft ie het niet koud. Te warm inpakken is super slecht.
jesss_amigo schreef:Hallo allemaal!
Ik zit er over na te denken mijn paard dit jaar voor het eerst te scheren. Ik twijfel alleen over het hoofd. Om alleen de kaaklijn te scheren of het hele hoofd? Zijn er hier mensen die het hele hoofd van hun paard /pony hebben geschoren? Dat tweede vind ik namelijk wel mooier. Hangt natuurlijk ook af van hoe mijn paard erop reageert. als hij het te spannend vind doe ik het sowieso niet.
Daarnaast vroeg ik me af of jullie weten waar je 150 of 200 grams dekens kan vinden met hals? Nika heeft helaas zijn maat niet op voorraad (maat 215) maar ben ook niet van plan 200 euro uit te geven![]()
Bedankt alvast