[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 12:29

hier hebben ze dekens in maat 215. Ik heb er net eentje bij Loesdau.de gekocht, maar als die 215 is, vreet ik hem op, de buiksingels waren ook véél te kort

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 12:30

ambre schreef:
Ik scheer altijd het hele hoofd.Als ze extreem moeilijk zijn dan tot het bakstuk.

:j

ambre

Ik scheer altijd het hele hoofd.Als ze extreem moeilijk zijn dan tot het bakstuk.

Whild

moonfish13 schreef:
Ben ik trouwens de enige die een geschoren paard onder 50 gram heeft?
Hij staat 24/7 buiten met inloopstal, maar tot nu toe zelfs met dat regenachtige rotweer blijft hij mooi warm onder de deken.
Om me heen zie ik gerust 150 grams dekens op ongeschoren paarden.

Meneer heeft eerst enkel zijn borst geschoren gehad, dat was niet genoeg.
Nu vorige week voor de tweede keer helemaal geschoren.
De arbeid voor de wagen levert zweet op, de rest nooit.
Maar een zeiknatte pony is ook niks, zo buiten in de wind..

Blij toe dat je dit zegt, mijne staat ook helemaal geschoren buiten met een stevige fleece gevoerde deken. Halve hals, dat wel, maar ik tel de vulling als 50 - 100 gram. Heeft het gewoon prima zo. Ik had de 200gr klaar liggen om op te doen na het scheren, maar t blijkt gewoon nog niet nodig. Afgelopen weken staat ie overdag zelfs zonder deken buiten. :)

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 12:34

llora schreef:
@kaatje77 Super hard mercikes voor de hele goeie tip van de moser max 45. Vandaag de pony terug geschoren en deze keer heb ik hem,zelf voor de eerste keer geschoren. Redelijk goed gelukt vind ik alleen nu nog leren zonder strepen te scheren. Iemand daar een,tip,voor? Maar wel een Super apparaatje. Ging probleemloos door de vacht van de pony.

Ja heh ik ben er ook super blij mee. Doe er alleen niet het hele paard mee.

Amiigo

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 12:44

Ik scheerde mijn pony ook zijn hoofd mee maar mijn paard alleen ng tot het bakstuk. Ga ik vandaag wel proberen :j

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 12:49

Ik scheer makkelijke paarden ook gewoon helemaal, alleen als ze het nog eng vinden oid tot het bakstuk. Heb er eigenlijk nog nooit een verdooft.

Heb mijn 2-jarige vandaag ook weer z'n kaak geschoren. Dit keer met de moser, vond ie niet heel relaxt dus langste opzetstuk gepakt, dan doe ik het over een paar dagen nog een keer korter. Als ie dit en de benen straks niet eng vindt kan ik hem volgende winter zo zonder flauwekul scheren (hoop ik :') ). Vorige keer de sectolin SE200 gebruikt, daar reageerde hij nauwelijks op.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:03

Nou, heb vandaag ff 15 min gelongeerd. Meneer had alsnog een zeiknatte borst, hals en oksels.
Tis echt heel vreemd weer

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 14:59

Zou ik mijn 4 jarige die wordt doorgereden scheren of niet? Volledig of niet?
Hij staat 24/7u buiten, wordt 4tal keer per week mee gewerkt. Enkele maanden geleden was het veel kouder (snachts gevroren hier in België) vandaar al een dikkere wintervacht. Volgend weekend geven ze 20° en zonnig dus bij minste inspanning, zal hij zeiknat zijn. Ook zal hij begin 2016 wedstrijd rijden. Langs andere kant, hij is maar 4, wordt niet dagelijk gereden. Ook wel wat schrik dat hij er hyperactief van wordt.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 15:28

Maak je er toch een dekenmodel van? Wel de warmte kwijt, iets minder fris.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 16:26

Dott schreef:
Nou, heb vandaag ff 15 min gelongeerd. Meneer had alsnog een zeiknatte borst, hals en oksels.

ik had maandag les met mijn net geschoren paard en daar stond na het rijden het schuim op de hals van het zweten... :+

silkeireja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 16:30

kaatje77 schreef:
3mm is lang als je weet dat veel mensen op 1 mm scheren ;)

Ja klopt maar ik wil meer het zomervacht idee dus rond de 5-6 mm

poef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 16:47

Ik zit met hetzelfde probleem.
Bestaan er scheermachines voor paarden/koeien met opzetstukken ??
Wil nl. ook mijn paard scheren, maar niet zo kort.

AtillaFlash

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 18:00

AtillaFlash schreef:
omdat ik geen nieuw topic moet starten denk ik, mijn vraag hier in geplaatst:
Ik zoek een goede, ervaren, betrouwbaar persoon om 2 paarden te scheren in omgeving Zuid-Holland.
Iemand van MP die ik niet ken vind ik nogal tricky.
Kunnen jullie iemand aanraden?

Edit 5 nov: iemand gevonden en is gedaan, bedankt voor wie er gereageerd heeft.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 18:13

Nog verre van perfect maar ik vind mijn eerste poging redelijk gelukt. Het had veel erger gekund.
[/[img]
Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 18:16

ik vind het heel netjes voor de eerste keer!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 18:54

Nouvel schreef:
Dott schreef:

ik had maandag les met mijn net geschoren paard en daar stond na het rijden het schuim op de hals van het zweten... :+

Ligt dus niet aan mijn pony _/-\o_

Ajpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 19:55

Nouvel schreef:
Dott schreef:

Ligt dus niet aan mijn pony _/-\o_

Hier helemaal geschoren hals en over z'n hele lijf zeiknat.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:47

Ja hier ook! Paard had net wat meer dan zomer vacht (4 wkn geleden geschoren) en was zeiknat! Gisteren voor de les hals sn lijf geschoren en dat scheelde heel veel :j vandaag de benen en het hoofd gedaan, kan ze d'r weer even tegenaan!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 22:55

ik ben echt zo blij dat ik vorige week geschoren heb met deze hoge temp, paarden hebben het allemaal echt heel warm...

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 00:24

Hallo allemaal!
Ik heb een kleine mini waar ik lekker mee aan de slag wil gaan, maar nu komt het ze heeft een erg dikke wintervacht en is al bezweet als ik 30 min haar laat stappen aan de lange lijnen zonder iets erachter. We hebben besloten dat we haar gaan scheren maar zou ik dan meteen er een 200 grams kunnen opgooien of zou dat teveel in een keer zijn? Als het daarna nog veel kouder word kunnen we altijd nog een 400 grams bijkopen. :) Ik heb namelijk niet zo veel verstand van dekens.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 00:33

Is er iemand die bij mijn paardje een model kan scheren? Hij staat in Rhenen :)
Stuur me maar een privéberichtje

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 00:57

Nies_ schreef:
moonfish13 schreef:
Ben ik trouwens de enige die een geschoren paard onder 50 gram heeft?
Hij staat 24/7 buiten met inloopstal, maar tot nu toe zelfs met dat regenachtige rotweer blijft hij mooi warm onder de deken.
Om me heen zie ik gerust 150 grams dekens op ongeschoren paarden.

Meneer heeft eerst enkel zijn borst geschoren gehad, dat was niet genoeg.
Nu vorige week voor de tweede keer helemaal geschoren.
De arbeid voor de wagen levert zweet op, de rest nooit.
Maar een zeiknatte pony is ook niks, zo buiten in de wind..

Nee hoor, is prima. Merk sowieso dat die van mij het buiten minder snel koud heeft dan op stal doordat ze toch wat rond kunnen lopen. De deken houdt alle regen en wind tegen dus dat is ook niet echt van toepassing waardoor ze het kouder zouden kunnen hebben. Bij die warme geïsoleerde stallen is dat natuurlijk een ander verhaal.

Laat je niks wijs maken. Als hij het niet koud heeft, heeft ie het niet koud. Te warm inpakken is super slecht.

Ik heb heen idee, ik heb het idee dat het gewoon geen koukleum is.
Maar dat inpakken..
Mensen het zijn paarden, ik ken ook echt koukleumen hoor daar niet van.
Maar ik geloof niet dat ze allemaal zo kleinzierig zijn.
Hij heeft trouwens een grote stal binnen in een geisoleerde schuur, de deur is altijd open, dag en nacht.
Dus bij echt slecht weer kan hij de warmte opzoeken, bij regen is hij standaard binnen, ook ongeschoren deed hij dat al.
De held, baas ik houd echt niet van regen. -O- :')

Voor als het kouder word heb ik nog 2 dikkere dekens, ook een met hals.
Ik zie wel wanneer het nodig is..

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 10:47

jesss_amigo schreef:
Hallo allemaal!

Ik zit er over na te denken mijn paard dit jaar voor het eerst te scheren. Ik twijfel alleen over het hoofd. Om alleen de kaaklijn te scheren of het hele hoofd? Zijn er hier mensen die het hele hoofd van hun paard /pony hebben geschoren? Dat tweede vind ik namelijk wel mooier. Hangt natuurlijk ook af van hoe mijn paard erop reageert. als hij het te spannend vind doe ik het sowieso niet.
Daarnaast vroeg ik me af of jullie weten waar je 150 of 200 grams dekens kan vinden met hals? Nika heeft helaas zijn maat niet op voorraad (maat 215) maar ben ook niet van plan 200 euro uit te geven :+

Bedankt alvast :)

http://www.paardendrogist.nl/product/11 ... 089?v=True is dit wat misschien?

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 17:12

Ik ga hier ook maar eens even mijn vraag neergooien, mss dat er hier mensen zijn die me net wat verder kunnen helpen....

Ik heb een bijna 7 maanden dragende merrie op stal staan, ze word 3 tot 4 dagen per week nog gereden (wat ik wss nog kan blijven doen tot Jan/Febr maar ze is nu behoorlijk nat na het rijden omdat het hier nu nog gemiddeld 18 graden is overdag) en ik ben nu dus aan het twijfelen of ik zal scheren of niet....

Het is dus helemaal scheren of niet want zoals ze hier de paarden in de winter scheren (alleen hals) vind ik zo lelijk! Ook n streepmodel zal m niet worden.....

Heb eergister n patroon op dr bil geschoren (deze is wel met een klein machine gedaan waardoor die ook korter is kwa mm!) en toen zag ik eigenlijk pas hoeveel vacht ze toch wel heeft, op het 1e gezicht lijkt ze nl helemaal niet zoveel vacht te hebben...

Even n foto van mijn dame en van haar patroon :D
Afbeelding

Even voor de duidelijkheid, ik woon in de VS.... In de winter word het hier behoorlijk koud maar ik heb meer dan voldoende dekens liggen (van 0 gram tot 400 gram, losse hals en sleazy's dus ik kan dr ook warm genoeg houden!).

Ik scheer mijn paarden al meer dan 10 jaar zelf en ben vrij handig erin maar ben nu dus even aan het twijfelen. Ze is uitgerekend eind maart dus als ik haar nu scheer heeft ze tegen de tijd dat haar veulen geboren word wel weer genoeg vacht terug.

Normaal twijfel ik helemaal niet en haal ik er gewoon n scheermachine overheen dus het feit dat ik nu wel twijfel is eigenlijk al raar voor mij ;)