onze drie jonge paarden hebben gewoon zonder deken op de wei gestaan ze hebben een soort grote paddok waar ze met zijn drieen staan en daar staat een grote hooiruif op en een grote stal. die houden zich warm zat onder elkaar.ze stonden gisteren wel in de stal toen we kwamen voeren.
Snachts staat mijn merrie in princiepe bloot, of het moet flink afkoelen + regen + wind. (24/7 als het weer het toelaat)
Berwicowa
Geplaatst: 15-07-11 12:34
Ik denk dat leeftijd ook een rol speelt. En dan vooral met de spieren enzo. Maar je moet inderdaad ook per individu kijken. En verder als jij je er goed bij voelt dat je paardje een deken op heeft dan gewoon doen denk ik maar zo. (al is 300 gram wel heel veel voor de tijd van het jaar)
mimeslosydy
Geplaatst: 15-07-11 12:35
Mijn pony staat overdag buiten, 's avonds/'s nachts op stal. Hele zomer met een zomerdekentje op
simongek
Geplaatst: 15-07-11 13:20
pony met regendeken paar uur buiten met het weer als gisteren. met iets minder hard wind en normale regen langer.
nadita
Geplaatst: 15-07-11 13:46
Mijn Fries staat 24/7 onder zijn eczeemdeken, en heeft de afgelopen dagen daar een ongevoerde regendeken overheen gehad. Hafje is overdag bloot tenzij het warm is dan heeft ze een vliegendeken op en 's nachts een katoentje op. Dat bevalt me heel goed. Ze blijft er glad onder en staat rustig, want we hebben nogal wat vliegen op stal.
Judass
Geplaatst: 15-07-11 13:57
mimeslosydy schreef:
Mijn pony staat overdag buiten, 's avonds/'s nachts op stal. Hele zomer met een zomerdekentje op
Overdag met rambo sweet itch hoody. Als het veel regent en koud is gaat daar een liner onder (waterdicht stuk op haar rug). In stal heeft ze niks op, 's nachts ook niet.
Romeo2007
Geplaatst: 15-07-11 15:29
Hier een vliegendeken normaal, maar nu al een paar dagen met regendeken en die blijft ook voorlopig op!
Hier heb ik ze gister ook onder een regendeken gezet. Ze hadden t koud en waren in 2 dagen vrij veel afgevallen. Heel raar weer ook, continue regen en veel wind en koud. Staan 24/7 onbeschut hier. Heb de dekens er vanmiddag weer afgehaald en nu kunnen ze lekker weer zonder! Ik heb nog nooit 1 dag eerder in de zomer een deken op gedaan bij mijn paard, maar ze had t echt te koud.
op mijn 20 jarige ligt alleen een exzeemdeken, en kom zomers ook geen regendeken op staat dag en nacht buiten en alleen schuilmogenlijk heid als de bak wordt open gezet
Jooon
Geplaatst: 16-07-11 16:51
Zelfs mijn 35-jarige (in februari overleden) liep zonder deken. Had het nooit koud, maar dat ligt er uiteraard aan of ze het gewend zijn.
Heb dit seizoen welgeteld vijf dagen de vliegendeken opgehad. Bij ons vallen de dazen echt erg mee dit jaar, eigenlijk enige reden waarom ik een vliegendeken gebruik.
Ze staan vanaf april al weer lekker blood, met regendekens wacht ik nog ff, staan snachts binnen en overdag buiten
Bij ons staan alleen de keuringspaarden met een vliegendeken om (anders worden onze friesjes bruin;)) en bij regen met een regendeken ivm vacht mooi houden
Mayflower_
Geplaatst: 16-07-11 21:11
Mijn Fries staat ook zonder deken buiten. Ze is nu wel ''mooi'' bruin Maar een zomerdeken vind ik veel te warm.
Lotteettol
Geplaatst: 16-07-11 21:12
Mijn pony heeft erg staan trillen met de regenbui, stond buiten onder regendeken, en vandaag (per ongeluk) weer in de regen gelaten zonder dekje, weer begon ze te bibberen.... Ik vind het echt iets van het laatst jaar dat ze dat heeft, anders herkende ik het niet bij haar. Nu dacht mijn moeder dat het wat te maken kon hebben met dat ik haar sinds 2 jaar onder dek heb staan in de winter. Kan dat er mee te maken hebben?