[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SRY

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:30

Vandaag voor de 3e keer geschoren in 2 maanden tijd en de deken verwisseld van een 100grams deken + regendeken naar 200grams deken + regendeken. Begint nu echt kouder te worden brrr

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:06

Geschoren allebei onder de Rambo medium vari-layer met hals.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:40

De mijne weer onder 250 en 350. Het is smerig koud buiten.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:52

Houden jullie er rekening mee dat het vandaag 1 dagje wat kouder is en morgen weer warmer is?
Ik heb juun onder de 50 grams gelaten met hals

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:53

Vanmiddag de BR deken opgedaan ligt heel netjes. Is op mijn tank lang genoeg aan de zijkanten en sluit aan de voorkant net.
Ik ga er een extra stukje klittenband aan zetten zodat dat ook vast kan.

Eigenlijk heb ik bijna nooit iets wat precies naar mijn zin is en moet ik altijd wel iets aanpassen op mijn super brede paard.

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:42

Hier geschoren nog onder 100 gram en ongeschoren onder de regendeken. Morgen wordt het weer 15 graden en ze voelde nog prima aan.

tiwi1969 schreef:
Vanmiddag de BR deken opgedaan ligt heel netjes. Is op mijn tank lang genoeg aan de zijkanten en sluit aan de voorkant net.

Als hij maar net dicht kan geeft de deken dan nog wel beweeg ruimte aan de voorkant?
Als het strak om zijn borst valt lijkt me dat niet erg prettig :)

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:51

keeyzie schreef:
lelberse schreef:
Hoii, Ik heb mijn pony geschoren (alleen buik, borst en onderhals) Nu is dit al weer heel erg aangegroeid en zweet hij zich tijdens het rijden helemaal de **... Nu wil ik hem eigenlijk bijna helemaal gaan scheren. Op zijn benen, rug (zadelplek) en zijn hoofd na. Maar hij staat altijd buiten maar beschikt wel over een schuilstal. Alleen word deze vaak ingenomen door de andere paarden die hoger in de rang staan.. Ik heb een regendekentje met hals (0 gram) en een outdoor 300 gram. Maar als ik hem dus bijna helemaal scheer kan hij dan ook met die 300 gram buiten staan als het echt koud word. Zonder hals dus maar wel geschoren.. Nou kan hij evt. wel s'nachts binnen staan maar ben hier zelf niet zo heel erg van, heb liever altijd buiten. Ik heb ook nog een staldeken maar heb geen flauw idee hoeveel grams deze is.. Hoe kun je dat zien als er geen kaartje meer in zit? Of gewoon gokken. En kan ik deze dan als onderdeken gebruiken?

Als je even wacht tot het wat kouder wordt kun je prima vooruit met die winterdeken van 300 gram. Als het dan echt koud wordt kun je altijd nog die staldeken eronder doen. Afhankelijk van de haren of die weer een beetje zijn aangegroeid. Voor nu is 300 veel te warm en 0 voor de nachten te koud... Betekend wel dat je in het voorjaar ineens van 300 naar niets gaat. Ideaal zou zijn als je nog een 100 zou hebben. Dan kun je die als tussendeken gebruiken

Oke heel erg bedankt! Dan ga ik nog even kijken naar een 100 grams dekentje. Tja of die 2 over elkaar heen. Maar dan zou ik hem dus ( als het kouder is) (bijna) helemaal kunnen scheren? En ja het groeit dan waarschijnlijk ook nog wel een beetje terug. Maar met de 300 gram moet hij het wel redden denk ik. En anders kan ik hem evt. Die staldeken onder doen of gewoon binnen zetten. Bedankt voor de info dan wacht ik nog even met scheren!

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:15

Bij Agradi.nl hebben ze nu 30% korting. Misschien kan je daar een 100 gram deken vandaan halen.

Mijn draver staat nu nog onder een regendeken van Horseweare. Ik heb nog een 100 grams liner van Amigo die ik onder de regendeken doe als het kouder is. Ik heb ook nog een 300 grams waterdichte buitendeken.
Die van mij is niet geschoren.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:35

ingaa schreef:
tiwi1969 schreef:

Als hij maar net dicht kan geeft de deken dan nog wel beweeg ruimte aan de voorkant?
Als het strak om zijn borst valt lijkt me dat niet erg prettig :)

Als ik het klittenband van de deken zou sluiten dan zat hij te strak, door de randen tegen elkaar te sluiten en niet overelkaar zit hij goed, is toch zo'n 8 cm extra ruimte. Om te zorgen dat het netjes bij elkaar blijft maak ik er een extra stukje klittenband aan.
Verder zitte er flink hoge loopsplitten in dus daar is genoeg ruimte

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 12:36

Ik kreeg de vraag of ik wou laten weten hoe mijn Equest deken met zijsluiting bevalt. Gisteren is hij geschoren dus heeft hij hem opgekregen. Maar ben bang dat ik niet lang iets over mijn ervaring kan delen. Vanmorgen trof ik dit namelijk al aan.
Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 12:43

hmm, ik geloof niet dat hij er erg blij mee is... :=

of is 'ie ergens aan blijven haken?

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 12:46

Nouvel schreef:
hmm, ik geloof niet dat hij er erg blij mee is... :=

of is 'ie ergens aan blijven haken?

Ja ik denk dat zijn tand is blijven haken....

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 12:54

Dit is precies de zelfde plek waar mijn Eurostar kapot is gegaan, die was alleen ook nog naar boven toe doormidden gescheurd. Lijkt toch een zwake plek van de deken.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 13:06

Ohh wat zuur, ook gewoon goed kapot.
Heb paardlief maar onder 100gr gelaten. Het waait en regent hier ontzettend, vond haar er niets te warm onder.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 13:09

ingaa schreef:
Dit is precies de zelfde plek waar mijn Eurostar kapot is gegaan, die was alleen ook nog naar boven toe doormidden gescheurd. Lijkt toch een zwake plek van de deken.

Zou goed kunnen. Maar ik weet gewoon dat hij er flink aan snokt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 14:49

wat een lastig weer zeg, 15 graden met harde wind en buien...
heb ze toch maar weer terug gezet onder 100...

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 15:05

Heeft iemand ervaring met deze deken:
http://www.paardendrogist.nl/product/fr ... tle-review
In de beschrijving staat dit:
Teflon is een laag die op de buitenstof van de deken wordt aangebracht om deze waterdicht te maken (5000 mm/m2). Door gebruik, schuren, rollen en wassen slijt de Teflon laag wel. Een behandeling met een impregnerende spray verhoogt de waterdichtheid van de deken weer. Let op: er kan water via de randen en de stiksels binnendringen!
Hoe ervaren jullie de waterdichtheid van deze deken? Merken jullie dat hij gaat lekken na een tijd?

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 15:13

Ik heb net een topic bij harnachement geplaatst maar ik denk dat hij hier misschien beter tot zijn recht is. Hebben jullie ervaring met Chamberlain dekens en dan met name dit model: http://www.hetgareel.nl/product/details ... -in-1-8919

Mijn paard is gister geschoren en daarmee ook van haar Irish Turnout 50g+100g naar rambo original gegaan. Echter krijgt ze van de Bucas plekken op de boeg en de Rambo schuift..

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 15:24

Fairytail schreef:
Ik heb net een topic bij harnachement geplaatst maar ik denk dat hij hier misschien beter tot zijn recht is. Hebben jullie ervaring met Chamberlain dekens en dan met name dit model: http://www.hetgareel.nl/product/details ... -in-1-8919

Mijn paard is gister geschoren en daarmee ook van haar Irish Turnout 50g+100g naar rambo original gegaan. Echter krijgt ze van de Bucas plekken op de boeg en de Rambo schuift..

Heb je al eens geprobeerd om de buiksingels strakker te doen en er korter staartkoord aan te hangen bij de Rambo?

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 15:30

Ik heb de buiksingels al aardig kort (kan een vuist tussen ongeveer) bilkoort zou strakker kunnen. Echter moet deze deken sowieso vervangen worden, de vorige eigenaar heeft er nieuwe gespen op gezet maar hierdoor staat hij op de boeg ca 5/10 cm open. Daarnaast overweeg ik een hals omdat ze geschoren is maar de original heeft daar geen aansluiting voor.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 15:31

de singels wat aanpassen en het staartkoord wil inderdaad nog wel eens wat kunnen schelen...

aan de nieuwe modellen van alle rambo dekens zitten aansluiting voor hals en liner, ik heb ook het idee dat de oudere modellen nog groter/wijder van voren vallen, dus wie weet zit je goed met een nieuwe rambo...

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 15:34

Nouvel, veel smaller zou de deken niet moeten zijn (Gelderse met flinke boeg) daarnaast past een nieuwe rambo helaas niet binnen mijn budget.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 15:40

veel smaller niet hoor, maar ze vallen iets anders door de V sluiting.
misschien een gebruikte op MP?
of een amigo of rhino...

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 15:50

Ohhh Cocquette wat zonde van je nieuwe deken!

Ik heb ook iets waarvan ik dacht "wat is nu handig" ; ponylief zijn deken was aan de achterkant bij zijn billen ingeregend hij is waarschijnlijk met zijn kont naar de regen gaan staan. Het staart flapje is ook wel erg klein. Toen ik hem weer terug zette heb ik er een 0 grams Rhino wug overheen gegooid. Die is hem net iets te groot dus valt lekker over zijn kont heen. Zo blijft ie zeker weten lekker droog. Maar......het mag dan een 0 grams zijn hij bestaat toch uit meerdere laagjes en nu nog bovenop zijn 100 grams die echt warm genoeg is binnen. Zouden jullie die 0 grams gewoon erop laten liggen of eraf (laten) halen? Ik denk zelf namelijk dat een 0 gram (zeker omdat hij uit meerdere laagjes bestaat) toch stiekem nog wel wat warmte geeft. Wat denken jullie?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 15:55

ik heb ook een rhino 0 grams en die is wel degelijk warmer/dikker dan mijn amigo 0 grams, er zit inderdaad een soort tussenlaagje tussen, had ik ook al ontdekt, waardoor 'ie meer warmte geeft...