Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
GiGi_90 schreef:Ik laat mijn paard altijd scheren. Maar nu toch aan het kijken naar een eigen apparaat. Nu heb een vraagje, bij de Heiniger Progress zie ik dat er messen bij zitten ‘Heiniger Standaard Paarden Scheermessenset 31/23’ die van 2-4 mm gaan kun je dat dan instellen?
Daarnaast ben ik op zoek naar ervaringen met mensen die met een tondeuse bijv wahl of heiniger hun hele paard scheren.
pluisje88 schreef:Ik heb de opal en scheer er mijn kwpner mee. Doet het prima! Heb er ook een haflinger, IJslander en twee welsh cobs mee geschoren. De opal is beduidend stiller dan de saphir. Heb nog geen enkel paard gehad die een punt maakte van het scheren met de opal. Juist omdat hij zo stil is
GiGi_90 schreef:Wat is eigenlijk kwa breedte ongeveer het verschil tussen een gewoon scheerapparaat en een tondeuze? Kan nergens de maten vinden. En zit in dubio of een tondeuse met een brede kop zoals de Wahl avalon, Heiniger Saphir. Of bijv de Heiniger Progress.
GiGi_90 schreef:pluisje88 schreef:Ik heb de opal en scheer er mijn kwpner mee. Doet het prima! Heb er ook een haflinger, IJslander en twee welsh cobs mee geschoren. De opal is beduidend stiller dan de saphir. Heb nog geen enkel paard gehad die een punt maakte van het scheren met de opal. Juist omdat hij zo stil is
Dat lijkt mij ook een prachtig apparaat alleen kan ik die tweedehands nog niet vinden en nieuw is die helaas te duur in aanschaf.