[INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 23:24

Terwijl er nu staat dat ze nog weer even doorgaan. Jij was geloof ik ook degene die het aanraadde!

Lastig toch allemaal, ben benieuwd naar Kommer dan, al heb k die geloof k wel is geprobeerd

mcjv

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 00:00

Even een vraagje voor de kenners, en wellicht weet iemand een adres waar ik mijn heiniger xperience toe kan sturen.

Mijn scheerapparaat maakt een raar geluid, hoge toeren/lage toeren continu. Hoe strakker ik het mes draai, hoe minder hij wisselt in toeren. Hoe losser, hoe meer. Het ligt niet aan de kabel want ik heb hem getest op een andere kabel en toen deed hij het niet. De maker hier heeft alles doorgemeten maar alles klopte. Heeft iemand hier wellicht eens hetzelfde meegemaakt en weet wat dit is?

Volgens de winkel waar ik hem heb gekocht is het geen garantie (want alleen bewegende delen vallen er niet onder, goh, alles in dat ding beweegt), en die kunnen mij niet helpen tenzij ik hem opstuur en hem 6-8 weken kwijt ben. Je begrijpt het al, dat is een beetje een rottijd plus ik vind de communicatie daar belabberd dus ik stuur hem liever elders heen.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 00:39

De meeste bedrijven sturen hun Heiniger naar de inmiddels welbekende Kommer Biopharm ter reparatie.

Ik woon om de hoek daar en breng de machine persoonlijk heen, meestal binnen een week kan ik hem weer ophalen.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 01:59

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 09:05

Je kunt egbert puttenstein proberen, die is vaak ook wel snel!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 09:26

Pantykous schreef:
Klopt.

Thx!

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 10:32

Dankjewel Jester, ik noteer die ook! :)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 14:56

Puttenstein stuur ik ook vaak wat naartoe :Y)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 18:24

Ik ga er donderdag heen voor onderhoud. Kan ik er op wachten :+

Meteen maar wat mesjes slijpen

GiGi_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 23:54

Ik laat mijn paard altijd scheren. Maar nu toch aan het kijken naar een eigen apparaat. Nu heb een vraagje, bij de Heiniger Progress zie ik dat er messen bij zitten ‘Heiniger Standaard Paarden Scheermessenset 31/23’ die van 2-4 mm gaan kun je dat dan instellen?
Daarnaast ben ik op zoek naar ervaringen met mensen die met een tondeuse bijv wahl of heiniger hun hele paard scheren.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 02:02

GiGi_90 schreef:
Ik laat mijn paard altijd scheren. Maar nu toch aan het kijken naar een eigen apparaat. Nu heb een vraagje, bij de Heiniger Progress zie ik dat er messen bij zitten ‘Heiniger Standaard Paarden Scheermessenset 31/23’ die van 2-4 mm gaan kun je dat dan instellen?
Daarnaast ben ik op zoek naar ervaringen met mensen die met een tondeuse bijv wahl of heiniger hun hele paard scheren.

Ik heb ze allebei en scheer inmiddels een heel paard met de Heiniger Saphir, de Progress gebruik ik eigenlijk nauwelijks meer. De Saphir is zo fijn om het apparaatje krachtig genoeg is om volledig mee te scheren, maar ook handzaam genoeg om enkel mee te toiletteren. Als je niet voor anderen aan het werk gaat zou ik persoonlijk de Saphir aanraden en er dan een extra brede scheerkop bij aanschaffen.

Deze is toevallig minder dan een week geleden gedaan :) Ik heb zelf mesjes van Andis, vind die nog net iets fijner dan de scheerkopjes van Heiniger zelf.

Afbeelding

GiGi_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 10:30

Wow die ziet er strak uit. Is de brede scheerkop van de Saphir te vergelijken met een scheerkop van de Progress of is die een tikkie smaller? Iemand met de Wahl avalon gaf aan mij aan dat dat niet te doen was voor een heel paard.
Zelf heb ik liever een Saphir aangezien je dan ook niet met draad zit.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 10:55

Ik zou er zelf het geduld er niet voor hebben,maar genoeg mensen doen het. Het kan dus prima

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 11:08

Ik scheer met de moser max 45.

Ben iets langer bezig, maar heb nu een paard dat het toelaat ipv dat ik ee verdoving in moet stoppen

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 11:27

Ik heb paard vorige week ook helemaal geschoren met de sapphir en brede kop. Was er anderhalfuur mee bezig maar dat ben ik met een groot apparaat ook wel mee bezig.

GiGi_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 11:33

Wat is eigenlijk kwa breedte ongeveer het verschil tussen een gewoon scheerapparaat en een tondeuze? Kan nergens de maten vinden. En zit in dubio of een tondeuse met een brede kop zoals de Wahl avalon, Heiniger Saphir. Of bijv de Heiniger Progress.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 13:36

Als je voor een tondeuze gaat zou ik sowieso de saphir doen ipv opal. Die is naar mijn mening krachtiger dan de opal

GiGi_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 15:23

Oke dan wordt het of een tondeuse en dan waarschijnlijk de saphir of het wordt een machine en dan wordt het of de Heiniger Progress of de Heiniger delta 3.

Zijn er nog ervaringen met de Delta 3 of het verschil met de Progress en de delta 3?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 16:12

Ik heb de opal en scheer er mijn kwpner mee. Doet het prima! Heb er ook een haflinger, IJslander en twee welsh cobs mee geschoren. De opal is beduidend stiller dan de saphir. Heb nog geen enkel paard gehad die een punt maakte van het scheren met de opal. Juist omdat hij zo stil is

GiGi_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 17:05

pluisje88 schreef:
Ik heb de opal en scheer er mijn kwpner mee. Doet het prima! Heb er ook een haflinger, IJslander en twee welsh cobs mee geschoren. De opal is beduidend stiller dan de saphir. Heb nog geen enkel paard gehad die een punt maakte van het scheren met de opal. Juist omdat hij zo stil is

Dat lijkt mij ook een prachtig apparaat alleen kan ik die tweedehands nog niet vinden en nieuw is die helaas te duur in aanschaf.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 17:09

Mijn opal wordt continue warm :x

Is al 2 keer terug gestuurd, maar ze kunnen niks vinden :?

Persoonlijk zou ik voor de saphir gaan

Ik wacht nog steeds op mijn messen retour van Kommer. Moet ze morgen hebben. Heb dat maandag ook in een telefoongesprek aangegeven, maar geen mail van hun. Ik zou eerst een factuur moeten betalen. Prima, maar stuur me die dan ook.....zeggen ze dat ze dat gedaan hebben, maar ik heb niks ontvangen, ook niet als zijnde spam, wel contact met de slijperij gehad en hun geven aan dat ze wel wat gestuurd hebben, maar ik heb niks ontvangen, geef ook aan dat ze waarschijnlijk de factuur naar .com hebben gestuurd ipv .nl die fout wordt wel eens vaker gemaakt en nogvsteeds geen reactie......grŕrrrr ben hier echt NIET blij mee

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 17:10

GiGi_90 schreef:
Wat is eigenlijk kwa breedte ongeveer het verschil tussen een gewoon scheerapparaat en een tondeuze? Kan nergens de maten vinden. En zit in dubio of een tondeuse met een brede kop zoals de Wahl avalon, Heiniger Saphir. Of bijv de Heiniger Progress.

De mesjes van de Progress zijn 8 cm breed, de grote scheerkop voor de Saphir is 7 cm.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 17:38

GiGi_90 schreef:
pluisje88 schreef:

Dat lijkt mij ook een prachtig apparaat alleen kan ik die tweedehands nog niet vinden en nieuw is die helaas te duur in aanschaf.

Weet niet of ze die hebben bij agradi maar met de volgende codes heb je extra korting

-wkom50 =5 euro
-pzb2019 = 5%
-jarig10 = 10%

kunnen alle drie toegepast worden.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 18:16

De opal was maar heel iets duurder dan de saphir. Scheelde helemaal niet veel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 18:17

Ik hoorde van meerdere kanten en ook bij bedrijven dat er wel eens klachten zijn van opals die heet worden net als kaatje beschrijft. Ik heb daarom bewust gekozen voor de saphir ipv de opal. Heb eerder een apparaat gehad dat warm werd en in die ongein had ik helemaal geen zin :=

De saphir doet het hier prima! Is alsnog behoorlijk stil en wordt niet warm.