[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ingaa

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 22:20

Ik heb liners onder een rhino wug, geen last van schuiven en liggen er mooi onder. Kan ze ook alleen aan de achterkant vastmaken.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 22:23

De voorkant gaat schuiven en daardoor gaat de hele liner scheef liggen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 22:33

Ik baal stevig, van mijn oude paard heb ik 2x een set Amigo Bravo 100 grams met 200 grams liner in maat 205. Die zijn beide maar kort gedragen, 1 liner zit zelfs nog nieuw in de verpakking.

Ik wist wel dat mijn huidige paard, dochter van de vorig, een maat groter nodig had, maar hoopte dat met een borstverbreder op te vangen. Het kan, maar ik vind te deken dan te laag op de schouder zitten. Niet echt mooi.
Dit kan ik dus allemaal weg doen en opzoek naar andere dekens.

Ik heb al wel een passende Horze Avalance in 300 gram en een paar 0-grams dekens. Ik zoek nog iets daartussen 100*150 grams in een redelijke prijsklasse.
Als ik dan toch nieuw moet een beetje hoger op de hals, maar hoeft niet echt een halve hals te zijn.

Ik zat naar deze deken te kijken, de BR High neck elegance 150 grams. Volgens EJ 5000mm waterdicht en de borstsluiting is verstelbaar.
http://www.ej.nl/paard/dekens-toebehore ... _6414.html

Heeft iemand ervaring met deze deken, hoe ligt hij op het paard. Mijn paard is nog al een modelletje tank.

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 22:43

MoniekV schreef:

Iemand gaf daar een aantal pagina's terug een tip over (kan ook een ander topic zijn geweest :o ). Die maakte de liner aan de voorkant met een spoorriempje vast aan de buitendeken, en zo kan het niet meer verschuiven....

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 22:43

Geen ervaring mee maar wel met harrys horse. Amigo bij mijn paard zit ook laag regent ook behoorlijk in maar de hh sluit mooi aan.

Ik neem ieder geval geen amigo meer.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 22:51

ninne1 schreef:
MoniekV schreef:

Iemand gaf daar een aantal pagina's terug een tip over (kan ook een ander topic zijn geweest :o ). Die maakte de liner aan de voorkant met een spoorriempje vast aan de buitendeken, en zo kan het niet meer verschuiven....

Ik heb gewoon ringen aan de deken gezet, dus ook opgelost.

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 22:56

Haha dat is nog beter idd!!!! *\o/*

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 23:06

wortelsussie schreef:
Geen ervaring mee maar wel met harrys horse. Amigo bij mijn paard zit ook laag regent ook behoorlijk in maar de hh sluit mooi aan.

Ik neem ieder geval geen amigo meer.

Ik ben normaal altijd erg tevreden over Amigo, maar dit paard heeft daarvan de XL versie nodig en die is best aan de prijs en slecht verkrijgbaar. Nadeel vind ik dat je niet met de wijdte van de voorsluiting kan variëren om de juiste aansluiting te bereiken.
Van HH heb ik vaak gehoord dat ze niet goed waterdicht zijn en dat vind ik wel een must voor een outdoordeken.
Ze staat toch van 9 tot 17 uur buiten zonder schuilstal, dan moet je op de deken kunnen vertrouwen.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 23:24

De Rhino en Rambo hebben de waterdichte stof niet aan de buitenkant, maar een laag eronder. Daarom hoef je ze ook niet te behandelen. Dat dit wel gebeurd is niet erg voor de deken, hoogstens voor je portomonee.
De waterdichte laag op de buitenkant van de deken kan dus niet eraf gaan, aangezien die er niet is.

Ik had de liner ook onder de Amigo zonder ringen. Bleef bij alle paarden goed liggen eigenlijk.

Vanmiddag dacht ik; kom laat ik paardlief de regendeken even opdoen met het barre weer in aantocht..... ik rij het zandpad op (50 m voor het land) en het begint te hozen en te stormen..... net te laat dus aangezien paardlief besloot om buiten te gaan staan ipv in de stal. Drijfnat dus...

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 00:22

Heb hier vanavond een 100gr liner onder haar wug regendeken gelegd. Past gelukkig prima, schuift ook niets (zit alleen aan de achterkant vast). Heb wel een 6.3 liner onder een 6.6 wug, beetje rare constructie maar het ligt perfect dus mij hoor je niet klagen :')

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 00:25

Ik heb ook opgehoogd. Ik haalde der vanmiddag uit de wei na een hele heftige stortbui. Op 1 plek was ze een klein beetje nat onder der deken. Deken was aan de buitenkant natuurlijk zeiknat en ze voelde maar koud aan eronder dus maar 250gr opgelegd. Mijn bijrijdster kijkt morgen of ze het niet te warm heeft, dan kan ze terug naar de 100gr of 100gr + 100gr liner.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 02:10

MoniekV,

Mag ik vragen hoe jij ringen er aan hebt gezet? Ik wil ook graag ringen aan mijn deken maken maar heb geen idee hoe ik dit het beste aan kan pakken

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 09:11

Kasmir schreef:
Heb hier vanavond een 100gr liner onder haar wug regendeken gelegd. Past gelukkig prima, schuift ook niets (zit alleen aan de achterkant vast). Heb wel een 6.3 liner onder een 6.6 wug, beetje rare constructie maar het ligt perfect dus mij hoor je niet klagen :')

Past de liner dan orecies tot aan de billen ?

Hier lopen ze allemaal onder minimaal 200. Hopelijk is niet te koud geweest vannacht. Ze lopen wel 24/7 buiten.

Iemand een idee. Ik wil een ophang systeem voor mijn liners. Van/voor 3 pony's met allemaal 4 liners. Is nu 1 grote bende wordt er getikt van.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 09:57

ik heb mijn liners gewoon bij mijn andere dekens aan mijn dekenrek hangen.

hier eentje onder 200 en eentje onder 100

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:19

Ik heb ze er met een stukje oude dekensingel aan de binnenkant op de bies van de deken genaaid. Ik kan straks wel even een foto maken.

Ik heb ook alle dekens aan dekenrekken hangen, ik heb ze gesorteerd op soort deken maar jij zou ze dan op pony kunnen sorteren dus 1 of 2 rekken per pony.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 12:41

Ik heb net bij EJ de BR High neck Elegance gehaald in maat 215.

We hebben hem vergeleken(boven op elkaar op de vloer uitgelegd in de winkel) met de EJ Max(is echt super aantrekkelijke geprijsd wel een deken om erbij te hebben), de maatvoering komt goed overeen. Dat maakte dus geen verschil.
Waarom ik toch voor de duurdere BR heb gekozen is het afwerkingsniveau en de waterdichtheid.
Bij de EJ is de voering er niet zo mooi ingezet waardoor hij iets omhoog stak bij de hals en dus nat kan regenen. Kan zijn dat het net dit ene exemplaar betreft, maar het was ook de enige in de winkel in maat 215 dus kon niet kiezen. Was dit niet zo geweest dan had ik de EJ gekocht.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 13:25

Ik kom even binnenvallen met een vraagje!

Wie heeft er ervaring met ringen aannde deken zetten voor een hals? Ik zit eraan te denken of ik aan mijn 100 grams ringen wil zetten, ik kan nu namelijk nij 0/200/400 grams een hals maar bij 100/300 niet.. Zeker nu ze geschoren is, is dat wel heel fijn als dat kan.
Mijn vraag is eigenlijk hoe je dit het beste kan doen, het lijkt mij het beste om de ring onder een stukje stof vast te zetten maar kan dit gewoon met de naaimachine en tast het de waterdichtheid van de deken aan?

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:17

Zelfde vraag als Robin_rikkie

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:18

kusvoorjou schreef:
MoniekV,

Mag ik vragen hoe jij ringen er aan hebt gezet? Ik wil ook graag ringen aan mijn deken maken maar heb geen idee hoe ik dit het beste aan kan pakken

Ik heb paardendrogist gemaild of zij evt van die ringen hebben, maar ze hebben er een paar en die willen ze achter de hand houden voor eigen klanten.. Maar daarnaast zeiden ze ook dat je de garantie kwijt raakt op de deken als je zelf gaat naaien.. Dus ik ben ook erg in dubio, een nieuwe deken is ook zo'n duur grapje.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 15:10

Ik heb maar aan 1 deken ringen gezet en die was daarvoor al een tijdje in gebruik dus ik weet dat de deken gewoon goed is. Aan de rest van mijn dekens zaten al ringen voor hals en liner.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 15:29

Bij een fournituren- of hobbywinkel zou je die ook wel moeten kunnen kopen. Zo bijzonder zijn die dingen niet, gewoon even de maat opmeten. Als je googelt op "fournituren ring rechthoek" of iets in die richting moet je het ook wel kunnen vinden.

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:02

Ik heb vandaag de knoop doorgehakt, al mijn dekens gaan eruit en ik heb een amigo 400 grams en 200 grams liner gekocht. Ik houd mijn bucas 150,amigo 0 grams en ondertekend 300 grams.

Al die andere passen gewoon niet fijn op mijn paard. Amigo ligt zo fijn op hem. Ik is blij :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:39

het kan voor jullie winter worden! :D

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:25

Smurf een regendeken opgedaan vanmiddag (0 gram). 24/7 buiten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:28

echt smerig weer hier, harde wind en regen, echt herfst... -O-

net binnen gezet, halzen afgedaan, eentje onder 200 en eentje onder 100