[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yinthee
Amadeus <3

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 15:05

Denk dat de vachten zo hard gaan door het rare weer.. Zijn ook achterlijke temperaturen toch voor deze tijd van het jaar... Die van mij is 4 weken geleden geschoren en ik vind ook dat zijn haar bizar hard terugkomt hoor :j Die moet dit jaar ook nog wel een keer.. Terwijl ik normaal altijd met 1x scheren wel toekom (al moet ik er dan ook wel bij zeggen dat ik hem nu wel een maand eerder heb geschoren dan anders, normaal gaat hij pas begin november kaal)

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 16:27

Yinthee schreef:
Denk dat de vachten zo hard gaan door het rare weer.. Zijn ook achterlijke temperaturen toch voor deze tijd van het jaar... Die van mij is 4 weken geleden geschoren en ik vind ook dat zijn haar bizar hard terugkomt hoor :j Die moet dit jaar ook nog wel een keer.. Terwijl ik normaal altijd met 1x scheren wel toekom (al moet ik er dan ook wel bij zeggen dat ik hem nu wel een maand eerder heb geschoren dan anders, normaal gaat hij pas begin november kaal)

Is vrij normaal dat het haar zo hard terug komt hoor als je hem 4 weken terug geschoren heb. Ik heb dit jaar ook vroeger geschoren dan normaal bij mij was het al begin september en dan gaat die vacht heel snel weer terug groeien komt dat de vacht aanmaak net begin i.v.m. de steeds vroeger donker dagen. Ik heb nu vorige week geschoren en nu verwacht ik niet dat het mega snel weer terug komt. Vorig jaar ook eind oktober geschoren dan gaat het aanzienlijk langzamer :)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 16:50

Bij mij kriebelen mijn handen echt om de hals eruit te scheren bij mijn paard. Ze zweet vrij snel maar droogt ook weer vrij snel ook vind het leuk om eens te scheren Haha. Dus weet niet of ik mij in ga houden of toch eens een poging ga wagen!

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:54

Vandaag voor het eerst geschoren en ze liet het toe *\o/* nu zien hoe het gaat bevallen.

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 23:02

Ben enorm aan het twijfelen. Vorig jaar had ik hem al laten scheen,maar nu gaat het eigenlijk best redelijk. Hijzweet nu alleen best snel maar droogt ook nog wel redelijk snel op. Vandaar de twijfel wel of niet scheren. Morgen na de les maar eens kijken wat ik wil.
Het is nu ook nog zo warm.

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 00:52

Vandaag alweer voor de 2e keer geschoren. Meestal scheer ik maar 2 keer per winter, maarja pony was alweer een wolletje geworden. Ben benieuwd hoe vaak ik dit jaar moet scheren :')

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 01:07

Ik moet m'n eigen paard ook weer scheren maar ik kom er niet aan toe. Te druk met andere paarden :')

Volgende week woensdag een uitvaller dus wellicht dan als er niemand anders belt.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 08:30

Pantykous schreef:
Ik moet m'n eigen paard ook weer scheren maar ik kom er niet aan toe. Te druk met andere paarden :')

Volgende week woensdag een uitvaller dus wellicht dan als er niemand anders belt.

Zo heb ik het ook gedaan :j
Belde iemand af en maar niemand van de wachtlijst ingepland, maar mijn eigen gedaan. Vanavond weer rijden en nu kan ik hem eindelijk weer iets meer aan het werk zetten.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 08:45

Met welke maat mesjes scheren jullie?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 10:09

Ik vroeg me af; degene die 3 of meer keer per winter scheren, doen jullie het allemaal zelf of laten jullie telkens iemand komen?
Kan me voorstellen dat de laatste optie vrij prijzig kan zijn.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 10:53

Hylkje schreef:
Met welke maat mesjes scheren jullie?

3mm

kaatje77 schreef:
Pantykous schreef:

Zo heb ik het ook gedaan :j
Belde iemand af en maar niemand van de wachtlijst ingepland, maar mijn eigen gedaan. Vanavond weer rijden en nu kan ik hem eindelijk weer iets meer aan het werk zetten.

Ik ben nog niet zo popiejopie dat ik een wachtlijst heb :D Maar als er niemand komt voor die slot dan scheer ik idd m'n eigen.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 11:07

Dank je wel pantykous

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 12:43

Na heel lang tobben ook besloten... Paardje wordt donderdag volledig geschoren behalve de benen, want ze staat buiten.

Heb er héél lang over getwijfeld omdat ze lekker buitenstaat maar het is niet meer te doen. Ik train niet zo overdreven fel (kwartiertje drafoefeningen en max 10 voltes galop) en toch staat ze hals, borst en zadelplek nat. Duurt meer dan een uur eer ze droog is... En ze staat met deken, kan geen deken op een nat paard gaan leggen.
Na het scheren kunnen we dsn ook de intensiteit en duur van de trainingen wat opvoeren :)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 13:29

Hier nog steeds in dubio om racestreep te scheren. Ivm 24/7 buiten.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:12

Ik heb het vandaag wel gedaan. Hij staat ook 24/7 buiten, maar heeft ook als het koud is last met rijden (IJslander). Ik heb zijn hoofd, benen en een "uitrijdeken" niet geschoren :D

Ajpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 16:06

Jennyxx schreef:
Ik heb het vandaag wel gedaan. Hij staat ook 24/7 buiten, maar heeft ook als het koud is last met rijden (IJslander). Ik heb zijn hoofd, benen en een "uitrijdeken" niet geschoren :D

Hoe dikke deken heeft hij nu op? Ik ga mijn IJslander zo pook zo scheren maar ik twijfel tussen 200 gram en een regendekentje(niet helemaal waterdicht)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 16:18

Scheren en een regendeken vind ik echt niet kunnen. Ze zijn hun complete vacht kwijt en dan ga je ze eigenlijk weinig bescherming meegeven! Mijn pony had ik geschoren en vergeten ondertussen een fleecedeken op te leggen die stond van het weekend helemaal te trillen van de kou! Kun je nagaan buiten met alleen een regendeken....

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 16:23

Die van mij staat nu gewoon met regendeken hoor :+ Heb hem ook gerust zonder staan als het weer er naar is. Al zou ik een niet helemaal waterdichte niet op leggen, als ze nat worden is gelijk ook de huid nat en dan zijn ze zo koud.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 16:34

hier zijn ze net geschoren ook warm genoeg onder weinig, eentje onder 50 grams en eentje onder 100 grams.
ik twijfelde zelf ook of het niet te koud zou zijn, maar ze voelen gewoon normaal warm

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 17:39

Ajpam schreef:
Jennyxx schreef:

Hoe dikke deken heeft hij nu op? Ik ga mijn IJslander zo pook zo scheren maar ik twijfel tussen 200 gram en een regendekentje(niet helemaal waterdicht)

Ik heb de Bucas Smartex Rain opgedaan. Ik geloof dat dit ongeveer een 100 grams regendeken is. Hij heeft nog een natuurlijke uitrijdeken van zijn eigen vacht. En helemaal nu de rest geschoren is zie je hoe onwijs dik die is :j Wordt het heel koud dan ga ik denk ik 200 grams opdoen.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 19:16

Sodeju vandaan voor de 2e x geschorwn, echt een mega kleurverschil :wow:

Afbeelding

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 20:20

Zo.. idd zeg

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 20:27

@kaatje77 Super hard mercikes voor de hele goeie tip van de moser max 45. Vandaag de pony terug geschoren en deze keer heb ik hem,zelf voor de eerste keer geschoren. Redelijk goed gelukt vind ik alleen nu nog leren zonder strepen te scheren. Iemand daar een,tip,voor? Maar wel een Super apparaatje. Ging probleemloos door de vacht van de pony.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 21:09

Strepen krijg je als je te hard drukt of ongelijke druk hebt. Dan snijdt elke baan op een andere hoogte. Gewoon het apparaat parallel aan de huid door het haar laten glijden. :j

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 21:15

Pantykous schreef:
Strepen krijg je als je te hard drukt of ongelijke druk hebt. Dan snijdt elke baan op een andere hoogte. Gewoon het apparaat parallel aan de huid door het haar laten glijden. :j

Goede tip. En kan ik de strepen dan nog wegwerken? Of is dat te laat? Op zich geen probleem want we gaan niet op wedstrijd ofzo. Het is gewoon functioneel het scheren