lelberse schreef:Hoii, Ik heb mijn pony geschoren (alleen buik, borst en onderhals) Nu is dit al weer heel erg aangegroeid en zweet hij zich tijdens het rijden helemaal de **... Nu wil ik hem eigenlijk bijna helemaal gaan scheren. Op zijn benen, rug (zadelplek) en zijn hoofd na. Maar hij staat altijd buiten maar beschikt wel over een schuilstal. Alleen word deze vaak ingenomen door de andere paarden die hoger in de rang staan.. Ik heb een regendekentje met hals (0 gram) en een outdoor 300 gram. Maar als ik hem dus bijna helemaal scheer kan hij dan ook met die 300 gram buiten staan als het echt koud word. Zonder hals dus maar wel geschoren.. Nou kan hij evt. wel s'nachts binnen staan maar ben hier zelf niet zo heel erg van, heb liever altijd buiten. Ik heb ook nog een staldeken maar heb geen flauw idee hoeveel grams deze is.. Hoe kun je dat zien als er geen kaartje meer in zit? Of gewoon gokken. En kan ik deze dan als onderdeken gebruiken?
Als je even wacht tot het wat kouder wordt kun je prima vooruit met die winterdeken van 300 gram. Als het dan echt koud wordt kun je altijd nog die staldeken eronder doen. Afhankelijk van de haren of die weer een beetje zijn aangegroeid. Voor nu is 300 veel te warm en 0 voor de nachten te koud... Betekend wel dat je in het voorjaar ineens van 300 naar niets gaat. Ideaal zou zijn als je nog een 100 zou hebben. Dan kun je die als tussendeken gebruiken