Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
XxLaura98 schreef:ik heb een vraag en misschien kunnen jullie mij helpen.
mijn pony staat de hele winter al met een 300 grams op, maar laatst zaterdag stond hij s avonds te zweten onder zijn deken toen ik aankwam, s ochtends & smiddags was ik niet geweest omdat ik weg moest maar dat doet er even niet toe. we hebben met de stalhouder al afgesproken dat als het warm is overdag ze hem in de wei en s avonds weer op doet, dit had ik natuurlijk allang gedaan als dat zou kunnen maar ik moet s ochtends gewoon om 8 uur op school zijn. maar nu is het weer hier weer minder warm dan van het weeekend en gaat het wel goed onder deze deken, maar ik wil sowieso graag dunnere deken die hij op kan sowieso overdag, het is er in de stal niet warm trouwens. Maar wat voor een deken moet ik dan nemen? 100 grams? want is een deken zonder vulling niet een te grote stap?
lelijke_heks schreef:hmm balen... dan maar geen hals volgend jaar...?
manen zijn vrij kort, ze gaan regelmatig naar de kapper, ze moeten er wel mooi op staan met een wedstrijd hé.
alleen zijn ze nu half knap, half punk.... achja heeft ook wel iets
lelijke_heks schreef:ehm.... zou jij van je moeder ook geen zomerjas mogen als je een nieuwe fiets hebt gekregen en daarom maar met je dikke winterjas moeten blijven lopen als het bijna 20 graden is?
*zie dit niet als een aanval maar als een poging tot begrip*
Safiera schreef:@ Laura (naamgenootje) 300 lijkt me ook erg warm nu. En overdag af is toch ook een grote overgang? Fleecegevoerd kan denk ik prima hoor. Ik heb toch al wel 3 verschillende dekens voor mijn ongeschoren pony, dat heb je al snel nodig om een beetje op- en af te kunnen bouwen. Ik heb een waterdichte 100 grams, waterdichte 300 grams en da nog een onderdeken van zo'n 150 gr. Gebruik vooral de eerste twee, maar vond die onderdeken toch wel fijn om te hebben toen het 15 graden vroor! Als je eenmaal met dekens begint heb je er echt wel meer dan een nodig! Paarden zijn een dure hobby... Als je geld wilt besparen, moet je iig niet aan de dekens gaan, en je pony gewoon zelf zijn vacht laten regelen.