[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

Starbreeze

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 17:54

Vreemd, heb de mijne al zeker 4 x gewassen en is nog volledig waterdicht. Het is een laag als van een skijas, die kun je wel wassen maar mag je niet centrifugeren. Ik hang ze altijd nat op.

keeyzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 17:55

Oké ik liet ze altijd door een bedrijf reinigen en die werden inderdaad ook aan de lucht gedroogd.
Staan jou paarden ook 24/7 buiten? Ik bedoel een buitje konden ze nog prima aan. Maar echt een hele dag reden was funest.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 17:56

Je mag de Horseware dekens ook absoluut niet behandelen met iets om ze waterdicht te houden hea. Dat beschadigd juist die laag. En niet warmer wassen dan 30 graden en niet in de wasdroger. :P

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 17:58

keeyzie schreef:
Oké ik liet ze altijd door een bedrijf reinigen en die werden inderdaad ook aan de lucht gedroogd.
Staan jou paarden ook 24/7 buiten? Ik bedoel een buitje konden ze nog prima aan. Maar echt een hele dag reden was funest.

Nee dat niet ;) dat zal misschien ook uitmaken.

keeyzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:00

MadelonSunny schreef:
Je mag de Horseware dekens ook absoluut niet behandelen met iets om ze waterdicht te houden hea. Dat beschadigd juist die laag. En niet warmer wassen dan 30 graden en niet in de wasdroger. :P

Klopt stond inderdaad ook op het etiket wat toen aan de deken zat. Maar toen ze eenmaal lek waren heb ik het toch nog geprobeerd, maar helaas..

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:03

Dat is vervelend, had je geen garantie meer?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:20

MadelonSunny schreef:

Maar als ik hem gewoon in de wasmachine doe, zonder wasmiddel, op 30 graden, zou het moeten lukken?

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:24

MadelonSunny schreef:

Wassen met Rambo wasmiddel en insprayen met Bucas spray mag wel

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:14

Ik heb mijn Rhino in de wasmachine gewassen met Bucas wash, niet centrifugeren en zo nat ophangen. Eventueel kun je de deken ook en een soort speciekuip wassen, dit heb ik ook wel gedaan en wordt net zo schoon.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:40

MadelonSunny schreef:
Starbreeze schreef:
Is het jullie toevallig opgevallen dat er 2 verschillende Rhino Lite uitvoerigen zijn? Een met reflectiebanden en een zonder. Waar dat nou aan ligt?

Ik weet niet of het daaraan ligt maar veel dekens zijn dit jaar vernieuwd dus zou bij de Rhino Lite ook goed kunnen :j De Amigo Bravo bijvoorbeeld heeft nu een V-voorsluiting in plaats van 2 mannetjes/vrouwtjes. En heeft nu ook soort reflectiebanden. Ik baal nu echt dat ik de oude versie heb. V sluiting had bij mijn stevige haf heel fijn geweest _O_

ik denk dat ik dan inderdaad de nieuwe versie heb. Heb namelijk 2 reflectiebanden aan de voorkant. Handige hoor als je je paard in het donker uit het land moet halen :j
wat bedoel je alleen met een v-sluiting?

Studentje065

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 08:54

Hoi Bokkers,

Ik vind het lastig om te bepalen welke deken ik nu bij mijn tinker op moet doen.

Ze staat overdag in de wei en 's nachts op stal. Ze is geschoren.

Hebben jullie tips?:)

Groetjes!

Linsey24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 09:02

Hi Studentje065,

Mijn (geschoren) pony heeft nu overdag een 100 grams-deken op in de wei en op stal geen deken.

Hopelijk kun je er wat mee :D

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 09:03

Mijn geschoren haflinger 180 gram.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 09:10

Hier ook geschoren (maand geleden) onder 100gr. Is sommige nachten net te warm op stal met deze temperaturen maar een 0gr weer te fris dus ik laat hem toch maar om. Overdag staat hij op de wei en heeft hij hem wel nodig met de frisse wind hier. Hoop hem volgende week weer te scheren hij zit alweer flink in de vacht

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 09:24

keeyzie schreef:
Tmr001: in principe kan de vacht die kou prima opvangen. Vooral als je paard continue kan eten (ruwvoer) je zou dan eventueel voor je eigen gevoel een deken op kunnen leggen van 200 gram. Geen regendeken!! Want dan druk je de haren enkel plat en krijgt hij het juist koud.
Paard2014: waarom dan niet juist nu scheren nu het wat warmer is? Dan kun je straks gewoon met dekens gaan werken. Of gewoon lekker zonder. Hij geeft duidelijk aan dat zijn vacht prima werkt.

Heb je het dan over een staldeken? De stal zelf lijkt redelijk goed geisoleerd te zijn, ik denk dat ze het 's nachts of op stal niet echt koud zal hebben (al zal ik even moeten afwachten hoe het zal gaan als 't echt koud is). Ik ben dus ook enorm aan 't twijfelen wat voor deken ik nog naast mijn 0-grams regendeken moet kopen. Die krijgt ze nu overigens ook niet op, ze staat nu geheel dekenloos

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 09:25

Hier staan ze geschoren onder 200 gram met hals

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 11:24

Hier ongeschoren terug onder 150gr gezet. Het is hier een pak frisser geworden

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 11:30

hier nog geschoren onder 100 zonder hals, nu zon en 15 graden hier

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:44

Hier geschoren shet 200 zonder hals.

Ongeschoren e pony 100 en koukleum opa200

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 14:44

Hier geschoren onder 300gram

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 15:03

Doen jullie vanavond een hals om bij jullie geschoren paarden(als diense nog niet om hebben)? Word morgen slecht weer voorspelt en twijfel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 15:04

Ik heb al weken hals om , bij mijn ongeschoren paard...

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 15:15

Hoii, Ik heb mijn pony geschoren (alleen buik, borst en onderhals) Nu is dit al weer heel erg aangegroeid en zweet hij zich tijdens het rijden helemaal de **... Nu wil ik hem eigenlijk bijna helemaal gaan scheren. Op zijn benen, rug (zadelplek) en zijn hoofd na. Maar hij staat altijd buiten maar beschikt wel over een schuilstal. Alleen word deze vaak ingenomen door de andere paarden die hoger in de rang staan.. Ik heb een regendekentje met hals (0 gram) en een outdoor 300 gram. Maar als ik hem dus bijna helemaal scheer kan hij dan ook met die 300 gram buiten staan als het echt koud word. Zonder hals dus maar wel geschoren.. Nou kan hij evt. wel s'nachts binnen staan maar ben hier zelf niet zo heel erg van, heb liever altijd buiten. Ik heb ook nog een staldeken maar heb geen flauw idee hoeveel grams deze is.. Hoe kun je dat zien als er geen kaartje meer in zit? Of gewoon gokken. En kan ik deze dan als onderdeken gebruiken?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 15:21

Geschoren pony onder 100 gram.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 16:33

De Dry Rug is binnen en inmiddels gepast en zoals ik dat gewend ben van Rambo zit deze perfect! *\o/*
De stof viel me in het geheel niet tegen en was dikker dan verwacht. Wat ik wel vet irritant vind is de klittenband die op de deken zit, deze blijft namelijk overal aan de deken "plakken" waar je het niet wilt hebben. Het zogenaamde "zakje" waar je de hals opgerold in weg kan bergen kan handig zijn, maar zie zelf de toegevoegde waarde er niet zo van in. Dan had ik liever een afneembare hals gezien, maar dat kan ik zelf eventueel ook fabriceren.
Desalniettemin, een fijne zweetdeken, fijne stof en goede pasvorm, niet te dik of te dun. Dus hij blijft :D