[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

beegee

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 00:01

Nee klopt, ik heb de therapy light en dat is gewoon vliegendeken met recuptex rug.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 08:20

Ik heb laatst de Bucas recuptex gekocht maar ik heb een ruiende schimmel met mega veel en lang haar…
Iemand eeen tip hoe ik dat uit die fleecevoering krijg? :+

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 08:36

Dag allen, ik zit even met een dilemma. Ik vind mijn paard erg prima staan met haar regendeken deze dagen (amigo). Zonnetje schijnt lekker, wel wat wind.
Normaal gesproken met slecht weer en deze temperaturen 5/6 graden doe ik dan 100 grams op (regen, wind etc). Ik blijf het alleen zo lastig vinden. Voor mijn gevoel doe ik maar wat qua deken wissel. Mijn paard lijkt zich ook altijd gewoon prettig te voelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 08:39

Het is heel simpel toch? Als ze goed staan is het goed.

Merriemens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 09:17

Ik herken dat geneuzel met dekens en het gevoel dat je maar wat doet ook zo erg. Ik had ook alleen een regendeken tot nu toe. Gister avond toch de 50 gram maar op gedaan omdat de zon weg gaat en er neerslag bij komt. Ik doe het een beetje op m'n eigen gevoel. Sommigen van mijn stalgenoten wisselen nooit dekens. Andere lopen ook te klooien momenteel omdat het overdag zo anders is als in de nachten.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 09:27

xSCWx schreef:
In mijn therapy mesh zit ook geen stay-dry voering.

Nee maar in de gewone wel.... die heb ik er bij gekocht omdat die mesh enorme schuurplekken geeft op wintervacht. Zo te zien is deze limited mesh ook zachter van stof.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 09:34

Nouvel schreef:
Ik heb laatst de Bucas recuptex gekocht maar ik heb een ruiende schimmel met mega veel en lang haar…

Of zo'n zwart poets blok, of een rubberen borstel speciaal tegen haren. Of, en dke werkt eigenlijk het allerbeste voor klittenband, een kattenborstel met veel ijzeren tandjes :') die laatste per toeval ontdekt, moest klittenband schoonmaken en niks deed het echt goed. Deze had ik liggen van kat die overleden was en aangezien ik al 100 dingen gebruikt had kon ik dit ook wel proberen. Binnen 5 seconde was het schoon en dan echr volledig schoon en weer als nieuw.

Op fleece werkt het iets minder goed als klittenband en het is gewoon veel werk, maar het werkt wel.

Mijn recuptex is qua stay dry voering echt wel heel anders als andere stay dry voeringen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 09:45

Thanx, ik vermoed dat je met een poetsblok de stof misschien beschadigd, die is niet zo dik en stevig volgens mij.
Maar jeetje, wat trekt dat een haar aan zeg… ik heb die deken een paar keer even kort op gehad en hij is al helemaal wit van binnen…

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 09:46

Iemand ervaring met de Ride Away store? Verkopen fijne dekens voor leuke prijzen.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 09:48

Marigo schreef:
Iemand ervaring met de Ride Away store? Verkopen fijne dekens voor leuke prijzen.

:j goede ervaring met de twee keer dat ik er heb besteld. Netjes geleverd en retour was ook snel en duidelijk afgehandeld. Heb een Derby house deken bij ze vandaan en dat is ook een fijne.
De verzending is trouwens vanuit de EU ondanks dat het een Engelse zaak is, maar daardoor zit je niet met invoergedoe.
Laatst bijgewerkt door DieL_Zor op 03-03-23 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-23 09:49

Marigo schreef:

Ik heb er vorige week een hoofdstel gekocht en gisteren binnen gekregen. Beetje jammer dat ze hem zonder bescherming zo in de doos hadden gedaan, maar verder is alles goed gegaan :j
Ik zat alleen al de hele tijd op een verzendbevestiging te wachten, maar die heb ik nog steeds niet gekregen, haha.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 09:56

Marigo schreef:

Niet met de dekens, wel met de service. Snel en netjes!

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 10:02

Nouvel schreef:

Ik maak mijn stay dry voering schoon met zo’n puimsteen blok of met een rubberen borstel/blok.

Maar het is inderdaad drama, ik heb ook een schimmel die niet geschoren word dus alles zit eronder.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 10:02

Nouvel schreef:
Thanx, ik vermoed dat je met een poetsblok de stof misschien beschadigd, die is niet zo dik en stevig volgens mij.
Maar jeetje, wat trekt dat een haar aan zeg… ik heb die deken een paar keer even kort op gehad en hij is al helemaal wit van binnen…

Ik gebruik dat blok op de plekken waar er veel haar zit en geen stof meer te zien is. Als het grootste gedeelte eraf is en je dus stof ziet pak ik zo'n rubberen borstel.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 10:14

Thanx voor de tips!
Ik ga een poging wagen…

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 11:37

Nouvel schreef:

Ik heb een recuptex overgekocht van iemand, zat ook helemaal onder de witte haren. Van alles geprobeerd, maar hetgeen het beste werkte was een rubberen rosborstel/poetshandschoen. Gewoon een beetje rossen, wel tegendruk geven met je hand of been (ik legde de deken steeds een stukje over mijn been heen), haren waren er zo af!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 15:00

Ah thanx!
Ga ik proberen !

elbony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 22:29

Nouvel schreef:

Als alle andere tips niet werken of teveel tijd kosten: de stofzuiger (Hetty) heeft bij mij een zwaar leven, maar ze doet het geweldig met dit soort klussen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 09:17

Vraagje.
Bij een liner.
Als je maat 175 & 185 bij de schoft op elkaar legt plat op de grond.
Waar zit dan het meeste lengte verschil?
Achter dus zodoende langer op de rug.
Of wordt de borst ook een stukje langer?
Mijn pony heeft een 185 deken op.
Kan een mooie 175 liner kopen maar ben bang dat hij te smal word op de borst.
Verkoper zegt dat als je die liners op elkaar legt dat je alleen aan de achterkant meer lengte krijgt bij een maat groter.
Omdat er minder pasvorm in zit dan bij een gewone deken.
Klopt dat?

Afbeelding

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 09:41

De liners vallen sowieso wat korter in de lengte dan de gewone dekens. Juist fijn, want dan regent het niet nat. Maar daardoor zou ik een maat kleiner sowieso niet doen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 10:44

Mijn merrie heeft een Horseware deken plus liner in 195 en vind de liner niet echt veel korter.
Had bijna verwacht dat het nat zou worden aan de achterkant, maar het is niet zo.
Dus in die zin zou iets korter niets eens het grootste probleem zijn?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 10:50

Ik ken meerdere mensen met liners een maat kleiner dan de buitendeken en dat werkt prima. Die zaten wel in de grotere maten maar dat zou niet moeten uitmaken toch

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 11:06

Nee dat lijkt mij ook niet.

Maar zal dat bij een liner niet te krap op de borst worden?
Bij zijn gewone deken is dat wel.
Maar die mevrouw zegt dat het niet zo is omdat de liner niet zoveel pasvorm heeft

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 11:15

Liners zijn inderdaad soepeler, maar wel gewoon korter net als de buitendeken. Als de pasvorm van een kleinere maat buitendeken echt niet past, dan zou ik het ook niet perse met een liner willen gokken.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 11:40

Nee hè, dat zegt mijn gevoel ook.