Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
tmr001 schreef:Hier ook een vraagje, net een paard wat altijd zonder deken heeft gestaan. Zit goed in haar wintervacht en nog niet lang onder 't zadel, dus nog niet zwaar in de arbeid. Wel iedere keer na rijden / werk snel heel bezweet, wat ik nu lang uitstap en daarna droogwrijf op stal. Heeft nu nog helemaal geen deken op gehad, heb wel een 0 grams regendeken. Staat overdag op de wei, 's nachts op stal. Twijfel erover om nog een 200 / 250 grams winterdeken te kopen voor als het echt koud is. Wat zouden jullie aanraden?
Fabster schreef:Als je een regendeken in de wasmachine wast zonder wasmiddel (dus alleen met water), gaat dat dan ten koste van de waterdichtheid?
Icrack schreef:Even een hele andere vraag tussendoor; wie van jullie gebruikt de Rambo Dry Rug? Die nieuwe zweetdeken met hals van een soort van Micro-achtige-nogwat stof?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jou ervaring hiermee. Ook qua maatvoering
keeyzie schreef:tmr001 schreef:Hier ook een vraagje, net een paard wat altijd zonder deken heeft gestaan. Zit goed in haar wintervacht en nog niet lang onder 't zadel, dus nog niet zwaar in de arbeid. Wel iedere keer na rijden / werk snel heel bezweet, wat ik nu lang uitstap en daarna droogwrijf op stal. Heeft nu nog helemaal geen deken op gehad, heb wel een 0 grams regendeken. Staat overdag op de wei, 's nachts op stal. Twijfel erover om nog een 200 / 250 grams winterdeken te kopen voor als het echt koud is. Wat zouden jullie aanraden?
Als je eenmaal aan dekens begint zul je ook moeten gaan opbouwen naarmate het kouder wordt. Je paard kan zijn vacht namelijk niet meer omhoog zetten om warmte vast te houden. Je zult dat dus moeten nabootsen met dekens. Het makkelijkste is dus om hem gewoon nog even zo te laten zonder dekens. Droogmaken kan maar is niet eens nodig, als hij maar goed is afgekoeld. Je zou volgend jaar wat eerder met dekens kunnen beginnen waardoor je de ergste vacht tegenhoud.
Starbreeze schreef:Idd, lijkt me maar vies.
Bij de Rhino en Rambo zit de waterdichte laag tussen 2 lagen stof in. Die was je er dus niet af.