[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 15:56

Die van de recuptex is juist weer compleet anders als de andere dekens waar het inzit. Voelt echt heel anders.

Ik vind het fijn, maar gooi het nooit op een zeiknat paard. Ik gebruik toch gewoon zweetdekens of laat ze bloot staan. Met klein beetje vochtig oid doe ik ze wel op.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 16:02

Ik heb de smartex gehad en weggedaan.... gezworen om nooit meer staydry te nemen en nu zit ik er weer mee. Ik wil gewoon gladde dekens :))

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 16:09

Je hebt tegenwoordig ook de dermocare voering. Een gladde stof met staydry capaciteiten. :D

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 16:11

Ik vind dekens met een gladde binnenkant ook fijner.
Gisteren had mijn paard de powercooler op, wilde deken even rechttrekken maar dat gaat niet met de staydry.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 16:18

Celebi schreef:
Je hebt tegenwoordig ook de dermocare voering. Een gladde stof met staydry capaciteiten. :D

Die is echt ideaal :D

Als ik echt een was dan gooi ik de shamrock van bucas op. Maar verder met een beetje zweet dan gooi ik de atlantic met dermo care voering gewoon op.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 16:20

Celebi schreef:

Ja maar stuk minder dan staydry (50% tov staydry).

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 19:08

Tja, je moet ergens op inleveren. ;)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 19:15

Het enige nadeel vind uk de haren die erin plakken in de rui :')

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 23:07

Slmt9 schreef:
Mijn paard is na een goeie nacht regen ook gewoon tot op de huid geregend. Mijn paard haat dekens en regen. Dus ik stel het zo lang mogelijk uit met op doen, ook omdat het nog wel eens mee valt wat er gaat vallen.

Waarom zou je dan niet gewoon een deken op doen? Dan word die ook niet zo door en door nat. Dat is ook gewoon koud voor een paard, en dan kunnen het wilde dieren zijn etc etc etc, maar zo lang en vaak zo door en door nat is niet gezond.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 23:24

M'n eerste deken was een smartex. Toen tijdje gebruikt, maar hij trok scheef. Binnen no time lag hij enorm naar 1 kant. Vorig jaar laten wassen met de gedachte 'die gaat weg', maar toen toch weer gaan gebruiken toen m'n paard zeikes was van 't zweet. En hij ligt nu prima, niets geen scheefheid. Alleen de voorsluiting klitteband is lam en ik vertrouw z'n waterdichtheid niet meer.... Het liefst wil ik een nieuwe. Maar dat mag niet van mijzelf want ik heb al zoveel dekens en het is zoveel geld :))

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 16:18

prugelpiet schreef:
Slmt9 schreef:
Mijn paard is na een goeie nacht regen ook gewoon tot op de huid geregend. Mijn paard haat dekens en regen. Dus ik stel het zo lang mogelijk uit met op doen, ook omdat het nog wel eens mee valt wat er gaat vallen.

Waarom zou je dan niet gewoon een deken op doen? Dan word die ook niet zo door en door nat. Dat is ook gewoon koud voor een paard, en dan kunnen het wilde dieren zijn etc etc etc, maar zo lang en vaak zo door en door nat is niet gezond.

Wat een onjuiste aannames }:0
Ik laat het hier verder bij :D

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 17:11

@prugelpiet:een paard in gezonde conditie met een normale vacht heeft het NIET koud als het nat is, ook al lijkt hij door en door nat, vaak is de huid gewoon droog, dat is namelijk de functie van zijn vacht.
Wij mensen projecteren vaak de kou op het paard (incl mezelf, ik moet bv bij mijn geschoren paarden vaak mezelf terugfluiten)

zag overigens deze ochtend dat winny al hennig wat teruggegroeide nekharen had, dus daar ga ik ook weer wat rekening mee moeten houden met het opleggen van dekens, deze ochtend was het 2 graden, en zou max 7 worden, met regen, dus ik heb woezel zijn 250 gram opgelegd mét hals (want ze gaven "de heule namiddag regen") en Winny zijn 150 gram met een 0 gram over omdat ik op die 0 gram een hals kon doen....

ik zit hier nog op het werk door het raam te koekeloeren en meer als motregen zo nu en dan is het niet eens nat geweest -O- dan denk ik, oliebol had ik die halzen nu ma afgelaten, zouden ze niet te warm hebbben...
als het tussen 7-10 graden is krijgen die van mij maar 100 gram niet meer op, en savonds in stal aan 13 graden hebben ze nu niets meer op liggen, en ze lijken dit ook wel fijner te vinden.
Nog 1 maandje en dan hopelijk niets meer op. *\o/*

hun gezichten en woezel zijn rug "toupetje" is volle bak aan het verharen .

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 17:37

Haf_Woezel schreef:
@prugelpiet:een paard in gezonde conditie met een normale vacht heeft het NIET koud als het nat is, ook al lijkt hij door en door nat, vaak is de huid gewoon droog, dat is namelijk de functie van zijn vacht.
Wij mensen projecteren vaak de kou op het paard (incl mezelf, ik moet bv bij mijn geschoren paarden vaak mezelf terugfluiten)

zag overigens deze ochtend dat winny al hennig wat teruggegroeide nekharen had, dus daar ga ik ook weer wat rekening mee moeten houden met het opleggen van dekens, deze ochtend was het 2 graden, en zou max 7 worden, met regen, dus ik heb woezel zijn 250 gram opgelegd mét hals (want ze gaven "de heule namiddag regen") en Winny zijn 150 gram met een 0 gram over omdat ik op die 0 gram een hals kon doen....

ik zit hier nog op het werk door het raam te koekeloeren en meer als motregen zo nu en dan is het niet eens nat geweest -O- dan denk ik, oliebol had ik die halzen nu ma afgelaten, zouden ze niet te warm hebbben...
als het tussen 7-10 graden is krijgen die van mij maar 100 gram niet meer op, en savonds in stal aan 13 graden hebben ze nu niets meer op liggen, en ze lijken dit ook wel fijner te vinden.

Maar dat is toch wat ik bedoelde. Met drijfnat van de regen werkt de vacht nog en hebben ze het (meestal) niet direct koud. Als je je paard wast, lekker sopt met shampoo, vingers door de vacht etc dan werkt de vacht niet meer hoe het hoort.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 18:01

En na een tijd flinke regen kunnen sommige paarden zeker wel koud worden. Ook al hebben ze een normale vacht en zijn ze gezond. Gewoon naar het paard kijken en daarop aanpassen. Niet aan eigen ideeën hoe het zou moeten zijn. Zowel als dat ze het koud zouden hebben, maar ook dat ze het nietnkoud kunnen krijgen van regen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 18:04

Ja mijne heeft het ook altijd koud.
Maar het ging me om principe van anders nat worden.... Met wassen vernaggel je gewoon alle vachtwerking (tijdelijk).

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 18:07

Ja, ik reageerde alleen op het regenen. Dat kan zeker wel tot op de huid nat en koud worden als het lange tijd aan houdt.

Ik houd er zelfs s zomers rekening mee, volledig wassen alleen als het niet gaat regenen daarna.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 18:47

Dry liner valt precies zoals verwacht. Deze lijkt al iets minder te trekken dan de gewone Airmax. +:)+

Afbeelding

Met vieze deken erover zie je er niets meer van. :') Hij ligt onder de Horseware Icelandic 0 grams.

Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 18:49

Zonde van mooie nieuwe en schone deken dan hè? :') Verstoppen onder vieze deken. Ik vind het altijd jammer dat de schone dekens zo kort schoon blijven

femkepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 14:26

Voor wie nog een nieuwe deken zoekt, dochorse heeft 50% op verschillende modellen. Ik heb er 2 besteld :)

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 07:48

manzano schreef:
Haf_Woezel schreef:

Maar dat is toch wat ik bedoelde. Met drijfnat van de regen werkt de vacht nog en hebben ze het (meestal) niet direct koud. Als je je paard wast, lekker sopt met shampoo, vingers door de vacht etc dan werkt de vacht niet meer hoe het hoort.

Ja uiteraard wou maar zeggen dat ik begreep wat je bedoelde en helpen uitleggen.

Maar goed.. ieder heeft zijn mening/ en ervaringen :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 20:51

Bucas heeft een nieuwe limited.

Afbeelding
Afbeelding

Ik vind de onderste interessant.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 23:42

Is gewoon hetzelfde als de huidige therapy dekens toch? Alleen andere kleur. Of mis ik iets

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 23:47

Andere stof. Niet die vervelende staydry. Baal nu behoorlijk dat ik die heb gekocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 23:49

Dit zijn zo te zien dekens zoals de power cooler maar dan zonder stay dry. Maar ook zonder bevestiging voor aan de bovendeken.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 00:00

In mijn therapy mesh zit ook geen stay-dry voering.