Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 16:42

hier ook nog lekker bloot , en hij is er zo te zien heel blij mee :j

Sappos

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 20:07

Om ze schoon te houden 300 grams hals hhahahahahahahaha

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 21:08

hier staan ze gisteren bloot, mn shet staat al vier dagen bloot

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 21:33

Deze nacht ook haar bloot gehouden. Afgelopen 2 nachten naakt is ook goed gegaan, en temp viel nog wel mee net op stal. Ik was in Leiden en had ik het IJSKOUD maar terug thuis was er amper windje en was het eigenlijk helemaal niet zo koud op stal, ondanks dat het midden in de polder is. Dus maar bloot gehouden, in stal is het ook een stuk warmer, en de wind staat niet op haar stalletje gelukkig :)

EliseS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 21:48

Ligt aan het weer, maar als het 10 graden is en zonnig gaat de 100/150 af en mag hij gewoon zonder deken staan :) , niet zonnig dan zomerdeken, heb alleen savonds als het onder de 10 graden word 100/150 grams deken om. Gaat prima zo :) :P Phij is nu al lekker in de rui haha

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 10:58

komende nacht 6 graden, doen jullie nog een dikkere deken op?

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 12:07

Mijn pony had het serieus met 300 grams hals koud! Nog beter beide (gisteren geschoren) pony's stonden te trillen rond half 11 's avonds. De andere 2 die wel heel kort in het haar zitten maar 2 maanden geleden voor het laatst geschoren zijn staan onder 100 gram en die hebben nergens last van. Nu hebben zij ook onbeperkt hooi dus ze kunnen zich warm eten en dat hebben de super kale niet.

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 12:38

Onze paarden hebben in de winter een 300 grams deken op gehad maar staan nu al 2 weken helemaal zonder. Ook als de temmperatuur beneden de 10 graden is blijven ze gewoon zonder staan.

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 12:41

Ik heb vrijdagavond het dekenseizoen met veel vreugde afgesloten, heerlijk even een paar maanden geen gesleep, gehark maar gewoon blote paardenbillen op stal!
Laatst bijgewerkt door Marleen_ op 04-04-11 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 12:42

Paard staat nu al een tijdje overdag zonder deken en sinds het weekend 's nachts ook zonder :)

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 12:45

die twee van mij staan sinds vorige week alleen nog snachts met de 0 grams op stal en overdag lekker zonder... ik houd ze een beetje in de gaten en kijk het aan... hebben ze het koud dan krijgen ze een dekentje...

liekevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 15:48

monica08 schreef:
Paard staat nu al een tijdje overdag zonder deken en sinds het weekend 's nachts ook zonder :)

Bij mij hetzelfde!

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 17:12

liekevb schreef:
monica08 schreef:

Bij mij hetzelfde!

hier ook ! :j

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 17:49

Sappos schreef:
Mijn pony had het serieus met 300 grams hals koud! Nog beter beide (gisteren geschoren) pony's stonden te trillen rond half 11 's avonds. De andere 2 die wel heel kort in het haar zitten maar 2 maanden geleden voor het laatst geschoren zijn staan onder 100 gram en die hebben nergens last van. Nu hebben zij ook onbeperkt hooi dus ze kunnen zich warm eten en dat hebben de super kale niet.

Agos, echt een mietje is het he, die moet met 30 graden en een zuchtje wind nog 200 op zeker :(:)

Ik heb zojuist een 0 grammetje op gegooit, we hadden best flink gewerkt en ze was behoorlijk bezweet geweest. Wel weer droog, maar staat best een koud windje, wat mij niet lekker lijkt op net getrainde spieren waar ze al gevoelig van is, dus nu loopt ze eventjes weer met een 0 grammetje op :)

Ik twijfel een beetje, morgen is er een kleine kasn van regen en ze kan niet heel veel hebben op de rugspieren wat dat betreft. Echter, onder de 0 gram heeft ze het met een zonnetje te warm... ik ben er morgen de hele dag niet, dus het is OF met en eventueel te warm of zonder en kans op regen op haar gevoelige ruggetje...

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 08:59

Wietse staat onder een regendeken. Afgelopen zaterdag toen het zo warm was heeft hij even lekkre zonder deken op de wei gestaan!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 09:14

Tancreda4 schreef:
Sappos schreef:

Agos, echt een mietje is het he, die moet met 30 graden en een zuchtje wind nog 200 op zeker :(:)

Ik heb zojuist een 0 grammetje op gegooit, we hadden best flink gewerkt en ze was behoorlijk bezweet geweest. Wel weer droog, maar staat best een koud windje, wat mij niet lekker lijkt op net getrainde spieren waar ze al gevoelig van is, dus nu loopt ze eventjes weer met een 0 grammetje op :)

Ik twijfel een beetje, morgen is er een kleine kasn van regen en ze kan niet heel veel hebben op de rugspieren wat dat betreft. Echter, onder de 0 gram heeft ze het met een zonnetje te warm... ik ben er morgen de hele dag niet, dus het is OF met en eventueel te warm of zonder en kans op regen op haar gevoelige ruggetje...

Nee maar serieus wat is er mis met mijn pony? Zou het eraan liggen dat hij geen hooi krijgt en zich daarom ook niet warm kan eten? Maar dat hij het dan met zeker 10 graden nog koud heeft? Of moet ik hem volgende keer met deken op waar hij warm onder is maar wel onder staat te rillen laten staan?

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:11

Sappos schreef:
Nee maar serieus wat is er mis met mijn pony? Zou het eraan liggen dat hij geen hooi krijgt en zich daarom ook niet warm kan eten? Maar dat hij het dan met zeker 10 graden nog koud heeft? Of moet ik hem volgende keer met deken op waar hij warm onder is maar wel onder staat te rillen laten staan?

Maar heeft ie dan helemaal geen hooi |( Dan kan ik me voorstellen dat ie met een 300 grams het nog koud heeft. Hooi voeren dus.

Heb de mijne nu wel weer de 0-grams op gedaan. Overdag staan ze ook met regen buiten en dan vind ik het iets te koud. Maar als het weer zo lekker weer is als zaterdag, gaan ze lekker zonder deken naar buiten :D

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:54

ik heb hier de ongevoerde regendeken ook maar even opgelegd met af en toe regen en de koude wind .
alhoewel (ex) watje het niet heel koud had ofzo !

Voque48

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:02

Die van mij heeft en regendeken op en als het mooi weer is mag ze overdag zonder deken. Vorig weekend heeft ze met het mooie weer helemaal zonder deken op de wei gestaan en morgen wordt het hier ook weer warm 18C! Dus mag ze dan de hele dag haar deken weer af. Als het binnenkort snachts altijd boven 8C blijft gaat hij helemaal af.

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:06

mijne staat snachts nog met een 200 grams op, aangezien we stallen buiten hebben dus t kan er nog best tochten, overdag gaat die er wel af.
heb ook nog 2 mini's en die wil ik laten scheren, maar wanneer kan ik dat het best doen? iemand een idee? :D
bedankt alvast!

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:19

Tinesje staat nog steeds zonder. Al 2 weken inmiddels. Hij heeft de hele ochtend in de regen buiten gestaan. Hij was klets nat. Maar hij had er helemaal niks van. Hij stond er even relaxd en happy bij als altijd... :+

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:35

Sappos schreef:

Waarom krijgt je pony geen hooi dan? Heeft hij wel iets anders als buikvulling? Paarden hebben gewoon heel veel vezels nodig, daar is hun darmstelsel op gebouwd...

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:44

Geen hooi vind ik wel heel apart, dat heeft een paard echt nodig.
Ik heb er een fleecegevoerde regendeken op liggen, 's nachts staan de paarden in een binnenstal. Morgen weer lekker weer, dus dan mag ze lekker zonder in het zonnetje staan.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:36

Sappos schreef:

Is er een reden dat hij niet onbeperkt hooi krijgt? Als ze het zo koud hebben zou dat wel de reden kunnen zijn, niet voldoende kunnen warm eten. Eventueel met graszaadhooi aan de gang als het normale te rijk is? Daar krijgen mijn paarden onbeperkt van.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:29

hmm... geen hooi. Heel apart!

Maar mijn beesten staan al een paar weken zonder deken. Nu moet ik zeggen dat op iets wat koudere dagen mijn paard 's avonds wel een zomerdeken op heeft (zo'n katoen ding..)

Maar even.. komt je paard nog wel in je zomervacht als je nu nog scheert? Gewoon nieuwsgierig. Dacht dat nu januari scheren niet aangeraden was.