[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 12:19

Roos_M schreef:
Hebben jullie je paarden liever te warm of “te fris “ onder de deken? Iid met dit rare weer is het een beetje zoeken.

Ik heb ook nog steeds de 200 gram opliggen. Gaat wel goed eigenlijk.

Straks als het weer onder 0 komt dan ga ik wel weer wat er bij doen.

Geen van beide. Ik hou er niet van om hem te koud te laten staan maar ook niet klam.

Als hij niet lekker voelt pas ik de deken aan.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 12:41

salamaleque schreef:
Als Horseware fan wil ik eigenlijk een keer een Bucas proberen (gewoon als reserve erbij om te kunnen wisselen als de andere heel nat is). nu past mijn paard alleen de Horseware dekens met een V-sluiting goed de rest van de dekens trekt te veel op de schouder. Paard heeft een behoorlijke hals.

Wat denken jullie gaat dat passen? Ik dacht zelf aan de Irish variant want ik wil graag een met een gladde binnenvoering. Ik lees overal dat Bucas toch wat smaller valt en mijn paard is echt niet smal. Kansloze missie?

Ik stap over naar Horseware, Bucas moet echt perfect liggen anders is het één groot drama. Hiervoor zag ik ook een plaatje van een deken die trok en daarmee krijg je op den duur ook kale plekken op het borst. Ze vertelden mij dat de deken exact bij de billen moet stoppen. Bij mij is er geen tussenmaat, de 198 is te klein en de 206 is echt te groot. Dus ik ga hem verkopen. Bucas komt er met mijn huidige paard niet weer in.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 12:42

salamaleque schreef:
Als Horseware fan wil ik eigenlijk een keer een Bucas proberen (gewoon als reserve erbij om te kunnen wisselen als de andere heel nat is). nu past mijn paard alleen de Horseware dekens met een V-sluiting goed de rest van de dekens trekt te veel op de schouder. Paard heeft een behoorlijke hals.

Wat denken jullie gaat dat passen? Ik dacht zelf aan de Irish variant want ik wil graag een met een gladde binnenvoering. Ik lees overal dat Bucas toch wat smaller valt en mijn paard is echt niet smal. Kansloze missie?

Ik denk dat de irish dan de meeste kans maakt, die lijkt mij ook iets ruimer vallen voor dan die met de stay dry voering.
Bij mijn paard geprobeerd, maar zat te strak voor en ging scheef hangen, helaas...

Capriootje

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 13:08

Ik heb hetzelfde met bucas, 198 net te krap en 206 te lang. Heb nu die DR dekens besteld, 195 en 205 om te passen. Ben benieuwd.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 13:10

Oh daar ben ik ook wel benieuwd naar!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 13:14

Zal het laten weten Ellis! M'n rambo 6'9 is toch wel echt te lang aan de achterkant, maar ligt verder goed dus heb 'tijd' om even te kijken wat nu handig is. Even alles in 6'6 aanschaffen wordt ik niet blij van haha. :$

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 13:24

Nouvel schreef:
salamaleque schreef:

Ik denk dat de irish dan de meeste kans maakt, die lijkt mij ook iets ruimer vallen voor dan die met de stay dry voering.
Bij mijn paard geprobeerd, maar zat te strak voor en ging scheef hangen, helaas...

Bij agradi zijn ze nu met 40% korting maar als ik naar de foto’s kijk dan gaat dit model mijn paard nooit passen, die kan dan zijn hoofd echt niet meer naar beneden doen denk ik zo.

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 13:25

Sjira schreef:
De gladde binnenkant van mijn Rhino is nu wel erg plakkerig aan het worden. Paard krijgt nu ook wat schuurplekken. Wil dus de binnenkant weer schoon krijgen zonder de hele deken te wassen (droogt met dit weer voor geen meter en wil hem niet twee weken missen). Iemand tips hiervoor?

Dat is de rede dat ik alleen nog maar met liners werk. Deken aan de binnenkant (0 grams Rambo) blijft mooi schoon, en de liners gaan ongeveer om de 4 weken in de was.

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 13:40

Ja dat wilde ik ook, leek me superhandig. Alleen die hebben niet die V-sluiting dus liggen ze niet heel fijn op mijn paard terwijl de deken dat dus wel doet. Dat is dus weer zonde....

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 13:58

Sjira schreef:
Ja dat wilde ik ook, leek me superhandig. Alleen die hebben niet die V-sluiting dus liggen ze niet heel fijn op mijn paard terwijl de deken dat dus wel doet. Dat is dus weer zonde....

Bedoel je dat de liners geen v-sluiting hebben? Bij mijn paard is dat gelukkig geen probleem. Rambo met v-sluiting en liner met rechte sluiting. Blijft keurig liggen gelukkig!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 14:08

Liners vallen vrij ruim voor en sluiten niet hoog, dus dat gaat prima, net zoveel ruimte als bij een buitendeken met Vsluiting.
Ik heb nu de insulators er veel onder, zit ook goed.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 15:22

Sakura789 schreef:
salamaleque schreef:

Ik stap over naar Horseware, Bucas moet echt perfect liggen anders is het één groot drama. Hiervoor zag ik ook een plaatje van een deken die trok en daarmee krijg je op den duur ook kale plekken op het borst. Ze vertelden mij dat de deken exact bij de billen moet stoppen. Bij mij is er geen tussenmaat, de 198 is te klein en de 206 is echt te groot. Dus ik ga hem verkopen. Bucas komt er met mijn huidige paard niet weer in.

Jup dat ben ik. Gelukkig geen schuurplekken, ondanks dat ie naar achteren trekt. Ik ben al opzoek naar een andere :)

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 18:51

Bij EJ nu ook 25% korting, ook op dekens :) Ik heb er zelf net een nieuwe Amigo Bravo 100 gram besteld. Mijn merrie had nog eentje van 2 jaar oud maar ze hebben blijkbaar echt aan de maten van de dekens gesleuteld want de nieuwe dekens zijn langer dan de oude, zo ook de liners die we gekocht hadden. Resultaat was dat onder de nieuwe 0 grams alles wel netjes weg zat maar onder de oudere 100 gram helaas niet helemaal. Nu dus maar een nieuwe. Dure bedoening wel zo, maar hopelijk zijn we nu gerust voor een jaar of 3/4 :\

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 19:32

Nouvel schreef:
Liners vallen vrij ruim voor en sluiten niet hoog, dus dat gaat prima, net zoveel ruimte als bij een buitendeken met Vsluiting.
Ik heb nu de insulators er veel onder, zit ook goed.

Heb vandaag de binnenkant van m’n 200gr met de hand gewassen en hangt nu te drogen. M’n paard staat nu onder de ongevoerde met 200gr liner. Ik heb de liners ook maar gebruik ze nog weinig omdat ik wug dekens gebruik. Als de schuurplekken nu minder worden ga ik ze vaker gebruiken want die stop je lekker makkelijk in de wasmachine idd.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 20:24

Pony Horseware liners zijn echt veel te laag voor. Heel apart zat echt voor geen meter zo laag en breed, dus zelf maar hoger gezet op de naaimachine. Maar voor de paardenmaten zullen ze idd beter passend zijn maar alsnog wel lager zodat ze gelijk vallen met de V sluiting.
Vind het wel erg fijn werken, idd zo even in de wasmachine en ze zijn erg heerlijk warm onder. Ik vind ze alleen niet perse ruim vallen maar dat is wellicht wel zo met de paarden maten.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 20:29

Yenni schreef:
Hallo! Ik heb een vraagje!

Mijn dekens doen het nog perfect op een ding na.. de bilkoorden zijn uitgelubberd met het gevolg dat ze keer op keer te groot worden. Heeft iemand daar een oplossing voor?

Zoals al werd gezegd idd nieuwe kopen zijn zo los te koop. Ik doe het liefst ook geen bilkoorden maar alleen 1 'lijn' achter de kont zoals de horseware dekens. Je hebt ze bijv geplastificeerd:
https://www.divoza.com/nl/horseware-bil ... VFEALw_wcB

Maar hier werkt een stro touwtje of 1 van de bilkoorden ook prima. :D

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 20:41

Capriootje schreef:
Ik heb hetzelfde met bucas, 198 net te krap en 206 te lang. Heb nu die DR dekens besteld, 195 en 205 om te passen. Ben benieuwd.

Ben benieuwd naar de 195

Bucas 195 sommige modellen te krap andere te groot
Maat 190 te kort

Horseware rambo 190 lengte goed,borst te ruim 195 te groot
Rhino 190 borst goed lengte te kort 195 te ruim

Master paste ook niet
Iemand nog ideeën?
Heb een wat hogere voorsluiting nodig ivm bult op borst maar weer voldoende schoft ruimte ivm hoge schoft
Amigo 195 lengte goed borst te ruim

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 20:44

Dominick?
Wug model?

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 21:30

Nouvel schreef:
Dominick?
Wug model?

Wug te krap

Irish "wug" gebruik ik nu zonder druk of schuurplekken:
Deken is te lang maar van voor goed
Afbeelding

Amigo:
Afbeelding

Rambo:
Afbeelding

Dominick zit in me gedachten, lag op me vorige paard erg mooi

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 22:49

Ik had geprobeerd de Insulator onder Mn Rambo Original maar daardoor kwam ie onder de Rambo vandaan dus heb toch een 200 grams liner gekocht voor eronder.
Vandaag aan de 100 gram geknoopt en dat ging verbazingwekkend goed!! :D
Dus vanavond onder 300 gram gezet; morgen wordt het een stuk frisser.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 23:57

De gewone insulators steken iets uit aan aan de onderkant bij die inkepingen maar ze blijven wel droog hier met regen, de mio insulator valt iets korter en past er super onder.
Ik heb ze nu voor de ene een maat kleiner dan de bovendeken en dat bevalt goed.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 14:58

Roos_M schreef:
Hebben jullie je paarden liever te warm of “te fris “ onder de deken? Iid met dit rare weer is het een beetje zoeken.

Ik heb ook nog steeds de 200 gram opliggen. Gaat wel goed eigenlijk.

Straks als het weer onder 0 komt dan ga ik wel weer wat er bij doen.

Mijn merrie liever iets te warm, mijn ruin liever iets te fris. Hij kan best goed tegen kou, ik gebruik voor hem dekens tegen regen en wind. Mijn merrie natuurlijk óók, maar zij is a) oud en b) een pony met weinig weerstand. Dus ze krijgt het gewoon sneller koud.

Met die nare rotsneeuw en wind heb ik d'r nog onder 100 grams staan. Mijn ruin onder de Smartex rain. Had ze gisteren bloot maar dat doe ik nu maar niet.

Liners... ponyliners van Horseware zijn aan de voorkant inderdaad belachelijk laag. Ik heb de voorsluitingen dus ook zelf hoger gezet, elk met een andere kleur stiksel zodat je meteen kunt zien welke dikte het is -:)
Voor mijn ruin zou ik toch graag nog eens een Rambo wug gebruiken. Ze zitten zo mooi op paarden van vergelijkbare bouw. Ik wéét dat een liner gaat trekken (omdat het een normale hals is) dus dan zit ik meteen vast aan een ongevulde en een 200 grams deken :$ Voor 100 grams volstaat voorlopig de Smartex, die is net nieuw en net verbouwd dus hij doet 't er maar even mee. Tot op heden in elk geval geen schuurplekken. Alleen steeds een stuk vacht in de war op z'n linkerheup.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 15:40

Ik ga denk ik mijn Bucas Smartex 190 Medium verkopen. Hij is een maand gedragen en nieuw aangekocht. Wat is een normale prijs? Ik moet er zeg maar weer een nieuwe voor terug kopen een maat kleiner :(

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 16:01

Ik heb mijn bucas die totaal hooguit 1 dag op had gelegen verkocht voor 125 euro. Het verschil met een nieuwe in de aanbieding wordt al snel te klein.

Mijn vers geschoren ruin heb ik ook liever iets te fris. Merk dat hij het al snel warm genoeg heeft met een deken tegen regen en wind. Hij staat nu onder 200 gram + 0 gram hals.

De horseware liners zitten hier overigens perfect. :j

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 16:06

Wijslander schreef:
Ik heb mijn bucas die totaal hooguit 1 dag op had gelegen verkocht voor 125 euro. Het verschil met een nieuwe in de aanbieding wordt al snel te klein.

Mijn vers geschoren ruin heb ik ook liever iets te fris. Merk dat hij het al snel warm genoeg heeft met een deken tegen regen en wind. Hij staat nu onder 200 gram + 0 gram hals.

De horseware liners zitten hier overigens perfect. :j

Jammer he. Het zijn net auto’s die je de showroom uit rijdt...