[INFO] Alle vragen over dekens? #02

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suus___

Re: Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 22:22

Maar het wordt de komende week super warm, halen jullie ze er dan weer af? Of is erop blijft erop

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 07:21

ik laat ze nog even zonder deze weken, het wordt tot eind volgende week boven de 20 graden...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 08:49

Hier word het nog enkele dagen 30 graden, pfff.
Dus nee nog lang geen dekens.

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 08:51

Ik heb alles klaarliggen, maar hij mag nog een tijdje zonder staan. Hij is nu wel serieus aan het verharen, nog paarden die dat hebben?

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 08:54

Die van mij loopt met een dunne zomerdeken om dag en nacht, wat ook eigenlijk tegen de vliegen is. Vliegendeken heeft de zomer niet overleeft :+ . Als het overdag onder de 15 graden is krijgt ze een ongevoerde regendeken op

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 08:55

LiesbethDW schreef:
Ik heb alles klaarliggen, maar hij mag nog een tijdje zonder staan. Hij is nu wel serieus aan het verharen, nog paarden die dat hebben?

Hier ook hoor. Mijn kwpn merrie laat echt de zomervacht alweer los en krijgt alweer een wolletje. Zij is altijd heel trouw als de dagen gaan korten om meteen "poef" wintervacht aan te maken.(andersom ook, met als gevolg dat ze het ijskoud krijgt omdat het nog -5 is en zij alweer in haar zomerhaar rond hobbelt).
Mijn welsh ruin begint ook. Die krijgt nu weer kleur verschil, voskleur maar bij het verharen krijgt hij verschillende kleuren vlekken in zijn vacht. net alsof hij selectief nat is is.
Dus hier ook weer vachtje.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 08:56

mijn merrie heeft alweer flink haar ineens, mijn jonge ruin zit nog superkort in het haar

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 08:57

Hier ook alles aan het verharen,vandaar al een deken s'nachts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 09:17

Mijn merrie begint ook al flink. Maar gezien de temperatuur deze week wil ik nog geen dekens gebruiken

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:19

Komende week gaat de deken weer af hoor, ik denk alleen 's nachts erop.. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:29

Ben ik de enige die het vreemd vind om verschillende diktes overdag en s'nachts te gebruiken?

Een paard met een vacht zonder deken, trekt toch ook geen andere vacht aan zodra hij naar binnen of naar buiten gaat?
Ik heb nog nooit gewisseld met dekens overdag en snachts, en nooit het idee gehad dat mijn paarden het overdag te koud vinden of snachts te warm.

Ben wel benieuwd naar het idee erachter waarom je wel zou wisselen?

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:40

Ik heb ook maar 1 deken voor overdag en snachts ..

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:45

Het koelt s nachts vaak erg af voor paarden die 24/7 buiten staan dus ik begrijp wel om vacht te voorkomen dat je s nachts dat dikker doet.

Het blijft de komende week s nachts boven de 15 graden dus hou m nog lekker dekenloos

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:22

Anoniem schreef:
Ben ik de enige die het vreemd vind om verschillende diktes overdag en s'nachts te gebruiken?

Een paard met een vacht zonder deken, trekt toch ook geen andere vacht aan zodra hij naar binnen of naar buiten gaat?
Ik heb nog nooit gewisseld met dekens overdag en snachts, en nooit het idee gehad dat mijn paarden het overdag te koud vinden of snachts te warm.

Ik wissel omdat het op stal warmer is dan buiten. Als hij geen deken zou hebben zou hij zijn haren overeind zetten, door de deken kan dat niet meer dus doe ik een dikkere op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:25

Pally schreef:
Anoniem schreef:

Ik wissel omdat het op stal warmer is dan buiten. Als hij geen deken zou hebben zou hij zijn haren overeind zetten, door de deken kan dat niet meer dus doe ik een dikkere op.

Maar bij normale temperaturen gaan de haren niet overeind staan (iig mijn pony niet) Enkel bij regen en wind. Maar daar bescherm je ze al tegen met een waterdichten deken?

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:36

Anoniem schreef:

dit zou ik alleen doen als mijn paard overdag buiten zou staan en s nachts in een stal waar het bijvoorbeeld heel warm zou zijn door
meerdere paarden in een goed geisoleerde stal of zo.

mijn paard staat in een buitenbox dus die heeft buiten en binnen altijd hetzelfde op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:58

simongek schreef:
Anoniem schreef:

dit zou ik alleen doen als mijn paard overdag buiten zou staan en s nachts in een stal waar het bijvoorbeeld heel warm zou zijn door
meerdere paarden in een goed geisoleerde stal of zo.

mijn paard staat in een buitenbox dus die heeft buiten en binnen altijd hetzelfde op.

De mijne staat van 8 tot 2 op de wei. En daarna op stal (overdag alle deuren open) maar heel koud is het daar nooit. Ze heeft overdag en snachts de zelfde outdoor dekens op simpel weg omdat ze op een pension staat.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 13:35

om die reden hier ook dag en nacht hetzelfde hoor...

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 23:25

Ik heb even een vraagje:
Mijn paard krijgt 's winters altijd een 330 grams deken op, en op hele koude dagen/nachten gaat daar nog een 100 grams onderdeken onder.
Nu wil ik mijn paard deze winter gaan scheren, en zal ik dus een dikkere onderdeken nodig hebben. Nu zit ik te twijfelen of ik een 200 of 300 grams onderdeken moet kopen. Wat zouden jullie mij adviseren? En moet ik dan op de hele koude dagen met 3 dekens gaan werken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 23:01

Paardje staat nu onder een 0 grams regendeken, dag en nacht :) Zonder voering.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 23:02

Nu? :oo Mijn paard staat weer zonder en die heeft het warm zat.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 23:05

Deze dagen zijn echt te warm voor een deken

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 23:09

hier ook nog geen dekens...
maar hele vieze paarden na de buien van vanmiddag... :+

als het komende week frisser wordt en veel gaat regenen gaat mijn merrie wel onder een regendeken

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 23:12

ik ga denk ik aankomende week beginnen met een zomerdeken. Temperatuur is rond de 15 graden overdag en gaat snachts richting de 10...

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 23:21

Beloven schreef:
Paardje staat nu onder een 0 grams regendeken, dag en nacht :) Zonder voering.

Woon je in NL?
Als dat zo is zal je paardje wel gebaad hebben in zijn eigen zweet, vind het echt niet kunnen om met 30+ graden een paard onder een deken te zetten!