Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 17:29

Nou, ik aws toch blij dat ik hem op had gelaten. Was nét op stal toen er een bui langskwam. JOEMES ik was even vergeten hoe hard het kan regenen, je zag niets meer, echt een kort wolkbreukje. Maar stelde gelukkig niet veel voor, was zo weer over. Wel lekker voor de plantjes :D

Tov

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 17:37

en voor het gras, ik kan het wel uit de grond kijken op mijn kale landje!
*\o/*
Maareh, wat doen we nu vannacht? By the way Tov staat in een stal met een open bovendeur naar buiten, maar had het de laatste dagen warm genoeg met een enkele deken. Ik ben een beetje 'onzekerig' :D dus wie heeft wijze raad?

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 17:46

vandaag de hele dag bloot lekker in het zonnetje .
wou hem eerst bloot laten , maar uiteindelijk toch maar de regendeken opgedaan ivm de regen die vanavond nog komt en morgen . hij staat gelukkig wel binnen snachts .
vanaf zaterdag gaat hij zeker weten bloot !

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 18:20

Vanaf vandaag wordt het s'nachts ook een stuk warmer

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 20:19

Begin van de middag de dekens afgedaan (150 grams en 200 grams). Maar heb ze op tijd binnengezet ivm de regen. Omdat er nu 's nachts geen vorst meer is, heb ik ze nu de 0-grams regendeken opgedaan. Als het overdag goed weer is mogen ze zonder. Zaterdag sowieso, want dan wordt het meer dan 20 graden!!

Regenbuitje was zeker welkom, want ik kan het gras er ook wel uitkijken. Ze staan nu in de paddock, maar de wei is toch een stuk fijner.

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 20:35

Heb de kleine al een aantal dagen zonder deken overdag en nu ook al over de nacht
De grote een aantal dagen overdag zonder deken over de nacht nog wel wat over maar denk
vannacht ook niet meer. Ga tegen half elf nog even afvoeren en dan kijk ik wel verder.
Maar hopelijk is het niet meer nodig en kunnen de dekens naar de wasserij.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 21:24

ik heb ze van honderdgrams nu terug naar nul grams, ik wil graag de dekens af maar twijfel nog wanneer.
het weer is nu echt nog mega wisselvallend, zaterdag gaat de deken zoizo af maar moet eerst het weer eens aanzien voordat ik kan zeggen dat de deken ook af blijft

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:47

Tov schreef:
en voor het gras, ik kan het wel uit de grond kijken op mijn kale landje!
*\o/*
Maareh, wat doen we nu vannacht? By the way Tov staat in een stal met een open bovendeur naar buiten, maar had het de laatste dagen warm genoeg met een enkele deken. Ik ben een beetje 'onzekerig' :D dus wie heeft wijze raad?

Ik wilde de deken eigenlijk vannacht af doen omdat het hier boven de 5 graden blijft. Maarrr ik ben vanavond niet geweest en heb ze niet zelf binnen gehaald, en vanwege de regen had ik de 0 gram buiten opgelaten. Dus vannacht heeft ze die ook op. Maar als het morgen droog is ga ik bloot proberen in de nacht. Al twijfel ik ook wel weer, vrijdag ochtend komt de osteopaat, en als hij weer veel gaat 'manipuleren' weet ik niet of ik haar wel met een blote koude rug durf te houden in de nacht.

Grmbl, de volgende keer koop ik een paard met goed werkende wintervacht en losse soepele spieren ;) :+

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 23:34

Haha ik heb precies hetzelfde probleem.. Slechte spieren en een rare wintervacht. ik vind het zo lastig wat ik nou precies moet doen. Het is mijn eerste winter met haar..

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 23:47

Mijn poowns waren zielig, het barstte hier los en ze stonden zonder deken. 3/4 hadden het koud, dat gekke veulen niet. 's nachts kan het best fris zijn dus durf nog niet van 300-100 gram te wisselen. Gelukkig ademen de dekens heel goed. Als het overdag lekker weer is staan ze zo 5-6-7 uur zonder deken.

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 08:48

Hier geen last gehad en beide vannacht zonder gestaan. Was om zeven uur nog 9 graden.
Nu grijs en een paar druppels.

jjessica12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:22

Thorn2006 schreef:
Hier geen last gehad en beide vannacht zonder gestaan. Was om zeven uur nog 9 graden.
Nu grijs en een paar druppels.

Mijne precies hetzelfde verhaal. Maar aangezien het vandaag meer zou gaan regenen zit ik er toch over te denken om nu zo haar regendeken op te doen voordat ik haar buiten zet. Twijfels twijfels..

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 14:10

Hmm, Cavello is wel heel zielig als ik het hier zo lees. Ze staat gewoon zonder deken, nog steeds, ookal heeft het hier vanochtend wel wat geregend.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 14:12

mijn mini is in december geschoren maar heeft nog steeds weinig vacht.

hij heeft het duidelijk niet koud maar ik heb hem nu wel een o grams regendekentje op.

wanneer vinden jullie dat deze afkan, boven de .. graden?

Tov

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 14:39

oh, wat heerlijk om te zien dat jullie net zo onzeker zijn als ik :D Een nadeel van deken af, van de winter was het deken af, twee veegjes met de borstel, en hop! rijden. Nu moet er weer echt serieus geboend worden na een modderbad... :')
Trouwens heeft iemand ervaring met een zomerdeken? Ik ben benieuwd waarom die wordt gebruikt, én ik vroeg me af of zo'n deken dun genoeg is om in het voorjaar op stal te hebben als remedie tegen het schuren van de staart?

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 14:39

mvdbijl schreef:
mijn mini is in december geschoren maar heeft nog steeds weinig vacht.

hij heeft het duidelijk niet koud maar ik heb hem nu wel een o grams regendekentje op.

wanneer vinden jullie dat deze afkan, boven de .. graden?

ik doe ze af als het s'nachts boven de 8 graden blijft en overdag rond de 20

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:39

Hier heb ik vandaag de nulgrams opgehad bij shetlief, maar die stond te zweten, heb nu fleecje op op stal en mrgn gaat dek af, word wat regen verwacht maar zeventien graden,dan doet ie het maar ff met zn vacht hoor, drijft onder dek weg

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:42

Ik ben geschakeld van 100 naar 0 gr deken

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:43

Nog steeds lekker bloot! :j

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:54

Hier ook sinds gisteren lekker helemaal zonder, ook de nachten :D .
Meneer was vandaag zo slim om tijdens de erge regen in de inloopstal te gaan schuilen :)) ,mijn shetje stond gewoon lekker buiten met haar pluishaar.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 07:57

Ik heb gister toch weer de 100 gram's liner onder de regendeken gdaan.
Vind die regendekens alleen altijd zo klam als het anger regent en ik vond hem er ook niet echt warm onder.
Plus bij een regendeken kunnen e haren niet omhoog, dus liever de 100 gram eronder.

Vandaag word het overdag weer flink warmer, dus mss toch weer eronderuit, ik hoop eigenlijk binnenkort toch op iets stabieler weer zodat ze af kunnen, maar doe dat ook niet voordat het s'nachts niet echt kouder word dan 10 graden en overda rond de 20 graden.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 18:33

Vannacht laat ik de deken af... hier blijft het boven de 10 graden vannacht en morgen flink warm. Ik heb geen mogelijkheid de deken vroeg af te kunnen doen, pas om een uur of 1500 uur morgen, en vind het sneu als ze tot zolang met haar dekentje staat terwijl het prima zonder kan. Dus laat hem voor de nacht af. Vind het wel eng, duimen voor mij (of nou ja, meer voor haar natuurlijk!) dat ze geen last van de spieren krijgt. ga ze nog even inmaseren met spier spul straks :)
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 01-04-11 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 19:08

Ik heb m´n dunne waterdichte Dominick er op liggen, ben morgen al op tijd op stal en ben er bijna de hele dag, dus met warm weer haal ik ´m er wel af als het nodig is...

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 19:20

Vannacht de ongevoerde morgen zonder en daarna ff kijken.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 19:24

De mijne staat nu onder een 0 grams regendeken.. morgen gaat ie af en blijft ie ook af denk ik