Wanneer beginnen jullie weer met een dekentje ('s nachts) op

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: Wanneer beginnen jullie weer met een dekentje ('s nachts) op

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 15:03

Vanaf vandaag houd ik de deken er gewoon op. Dag en nacht, t is een tussendeken. Wordt gek van het op - af - op - af doen... Plus niet echt goed voor het paard.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 17:53

ik heb de ongevoerde regendekens nog op liggen, twijfel wel elke dag of ik de 200 grams erop zal leggen, maar het is pas sept, en ze voorspellen dat het straks weer iets warmer gaat worden...
ik wil eigenlijk ook niet steeds blijven wisselen...

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 17:55

Twee dagen geleden. En vorige week, voor het weekend. Ik heb de bovenste deken van mijn Rambo Duo op mijn paardje gedaan. Die blijft om, zolang het weer zo wispelturig blijft. Ze vond het echt te koud in de regen, maar gaat nog staken als ik haar 's avonds op stal wil zetten. Dus leek dit me wel een goede oplossing voor nu. Lachen

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 17:56

Bij mij ligt er al een tijdje een 200 onder Bloos Gaat goed hoor Lachen Hij zweet ook niet ofzo.

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 18:49

mijn winterdeken ligt nog bij de ruitershop! Die is nog steeds niet gewassen:O Baal wel, want zit er nu toch ook wel aan te denken om er wat grammetjes op te gooien! heb nu zomerdeken met regendeken eroverheen! Gaat goed tot nu toe

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 18:53

Overdag de regendeken, 's nachts regendeken met de onderdeken Lachen

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 20:19

Gisteravond ongevoerde regendeken opgedaan en die houdt ie overdag ook gewoon op.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 20:21

Anouar heeft nu dag en nacht een ongevoerde regendeken op en als de temperatuur onder de 10 graden gaat 's nachts krijgt hij een 200 grams deken op

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 20:23

_Michelle_ schreef:
Gisteravond ongevoerde regendeken opgedaan en die houdt ie overdag ook gewoon op.

Hier precies hetzelde, heb net een ongevoerde regendeken opgelegt die houd hij gewoon dag en nacht op. En wanneer het echt koud gaat worden gaat de 200grams winterdeken(waterdicht) op. De mijne wordt niet bereden dus een beetje vacht mag wel maar een hele teddybeer hoef ik nou ook weer niet. Hij blijft zo lang mogelijk 24/7 buiten staan pas wanneer het land te nat word of als het echt gemeen koud word gaat hij naar binnen. Maar voorlopig denk ik dat hij het met z´n regendekentje nog wel een tijdje redt.

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 20:30

Ik heb nu de winterdeken op van 200 gr als ik het goed heb Ja
Hiervoor heeft ze al een week of 3/4 een regendeken op gehad.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 20:52

Jee, wat veel 200 grams dekens al! Zijn die paarden al geschoren? Ik heb nu net een ongevoerde regendeken opgelegd, ze staan s morgen buiten en s middags en s nachts op stal en zelfs hierbij twijfelde ik nog of dit niet te warm is! Blijft lastig die verschillen tussen temperatuur s nachts en overdag, zaterdag was het weer 23 graden! Ik wissel wel met dekens, als dit te warm is weer een katoenen dek op, ik laat ze niet staan zweten om uit principe niet meer te wisselen, daarvoor is het weer veel te grillig.

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 21:38

Van het weekend was het idd ook erg warm, zondag heeft ze dan ook geen deken op gehad, maar het wordt zo snel koud dat ik haar nu een 200 grams op heb, ze is ook al flink aan het verharen, en omdat ze al vrij snel dik in haar haren altijd komt, doe ik nu al een dikke deken op, zodra ze gaat zweten komt er een dunnere op!

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 21:39

Ik heb er nu ook een ongevoerde regendeken opgedaan, bij ons staan ze ook overdag buiten (lange ochtend) en 's middags en 's nachts binnen. Eigenlijk heb ik het meer gedaan om het verharen een beetje te beperken en omdat ik hoop dat ze dan eindelijk van haar staartgeschuur afkomt. Als het te warm blijkt dan gaat 't er mooi weer af, paard hoeft niet te puffen. Overigens is mijn paard de laatste (!) op stal die een dekentje opkrijgt, de rest van de paarden staat al dagen/weken onder dekens.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:28

Ik heb sinds gisteren een deken op. Vond het dit weekend nog te warm. Nu 200gr.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 00:19

Als mijn paarden het koud hebben zie ik dat wel aan ze, en vanaf dan krijgen ze een heel dun dekentje op snachts. Wil ze zo natuurlijk mogelijk houden, maar toch wedstrijden rijden, overdag gaan ze weer af.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 08:48

simodi schreef:
Jee, wat veel 200 grams dekens al! Zijn die paarden al geschoren? Ik heb nu net een ongevoerde regendeken opgelegd, ze staan s morgen buiten en s middags en s nachts op stal en zelfs hierbij twijfelde ik nog of dit niet te warm is! Blijft lastig die verschillen tussen temperatuur s nachts en overdag, zaterdag was het weer 23 graden! Ik wissel wel met dekens, als dit te warm is weer een katoenen dek op, ik laat ze niet staan zweten om uit principe niet meer te wisselen, daarvoor is het weer veel te grillig.

Ik heb ook gewoon gewisseld afgelopen weekend. Toen stond simon overdag met een katoenen
zomerdeken. Nu staat hij met een vrij dikke winterdeken maar voelt niet klam aan of wat dan ook.

Moet zeggen dat het een onwijze koukleum is. De ponies staat nog steeds met ongevoerde regendekensl. Die mogen nog wat meer vacht kweken en dan gaan daar de dikke dekens op en die blijven gewoon op. Krijgen ook nooit meer als 1 deken op.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 08:52

Mloesje schreef:
Van het weekend was het idd ook erg warm, zondag heeft ze dan ook geen deken op gehad, maar het wordt zo snel koud dat ik haar nu een 200 grams op heb, ze is ook al flink aan het verharen, en omdat ze al vrij snel dik in haar haren altijd komt, doe ik nu al een dikke deken op, zodra ze gaat zweten komt er een dunnere op!

Bij mij het zelfde Lachen

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:15

ik wou mijn 21 jarige pony wordt niet meer bereden ook een ongevoerde regendeken opleggen maar ze staat dag en nacht buiten en baalde erg ze is steeds nat dus kan nog niet op doen

sannegeurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:50

Ik heb een 0 grams regendeken op. Aangezien ik weer wedstrijden ga rijden en ik hem liever niet scheer, probeer ik hem zo een beetje kort in zijn vacht te houden. Nu vraag ik mij alleen af wanneer ik dan ook alweer de 200 grams deken altijd opdeed. Ieder jaar weer een dilemma.

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:52

mijn oudje heeft vanaf gisteren dag en nacht de regendeken op, ongevoerd. Ik vond het veel te nat en fris. Het is nog niet echt koud, maar al die regen is niet erg lekker. I.v.m wedstrijden wil ik hem ook niet al te dik in zijn vacht hebben. Het enige probleem is dat hij op zijn hals wel dik in het haar komt, meer mensend die daar last van hebben?

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:53

Emaartje schreef:
ik wou mijn 21 jarige pony wordt niet meer bereden ook een ongevoerde regendeken opleggen maar ze staat dag en nacht buiten en baalde erg ze is steeds nat dus kan nog niet op doen

hoe los je dit op?

sannegeurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:57

rohotje schreef:
mijn oudje heeft vanaf gisteren dag en nacht de regendeken op, ongevoerd. Ik vond het veel te nat en fris. Het is nog niet echt koud, maar al die regen is niet erg lekker. I.v.m wedstrijden wil ik hem ook niet al te dik in zijn vacht hebben. Het enige probleem is dat hij op zijn hals wel dik in het haar komt, meer mensend die daar last van hebben?

Ja dat heb ik ook. Is ook vrij logisch natuurlijk. Dit zou je op kunnen lossen door een deken met hals te kopen, maar ik heb gehoord dat dat de manen weg kan schuren.

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:00

emaartje: ik zou in ieder geval niet je deken op een natte pony leggen, dan trekt al het vocht in de deken en staat de pony met een zeiknatte deken in de wei. Ik zou gewoon wachten tot ze droog is en anders even een zweetdekentje opleggen tot dat ze opgedroogt is en dan pas de regendeken er op gooien Knipoog

sannegeurtje:
dat is idd de oplossing, helaas kan op geen van mijn dekens een hals, dat de manen wegschuren moet niet kunnen lijkt mij als de deken goed past.

CarmN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:03

Een deken houdt de haargroei niet tegen.
Zet je paard onder het solarium/in de zon (voor zover deze schijnt) dan groeit het haar ook niet zo hard.

Mijn paard zit nu behoorlijk dik in de vacht, dus ik wilde voorlopig nog even wachten met een deken (ze staat ook niet in de regen meer, dus daarom hoef ik het ook niet te doen).

sannegeurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 14:25

rohotje schreef:
emaartje: ik zou in ieder geval niet je deken op een natte pony leggen, dan trekt al het vocht in de deken en staat de pony met een zeiknatte deken in de wei. Ik zou gewoon wachten tot ze droog is en anders even een zweetdekentje opleggen tot dat ze opgedroogt is en dan pas de regendeken er op gooien Knipoog

sannegeurtje:
dat is idd de oplossing, helaas kan op geen van mijn dekens een hals, dat de manen wegschuren moet niet kunnen lijkt mij als de deken goed past.

Heb ik ook maar gelezen hoor, dat sommige paarden daar last van hebben. Heb zelf nog nooit een deken met hals gehad. Vanaf morgen als het goed is wel.