Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Gaat goed hoor
Hij zweet ook niet ofzo.

_Michelle_ schreef:Gisteravond ongevoerde regendeken opgedaan en die houdt ie overdag ook gewoon op.
simodi schreef:Jee, wat veel 200 grams dekens al! Zijn die paarden al geschoren? Ik heb nu net een ongevoerde regendeken opgelegd, ze staan s morgen buiten en s middags en s nachts op stal en zelfs hierbij twijfelde ik nog of dit niet te warm is! Blijft lastig die verschillen tussen temperatuur s nachts en overdag, zaterdag was het weer 23 graden! Ik wissel wel met dekens, als dit te warm is weer een katoenen dek op, ik laat ze niet staan zweten om uit principe niet meer te wisselen, daarvoor is het weer veel te grillig.
Mloesje schreef:Van het weekend was het idd ook erg warm, zondag heeft ze dan ook geen deken op gehad, maar het wordt zo snel koud dat ik haar nu een 200 grams op heb, ze is ook al flink aan het verharen, en omdat ze al vrij snel dik in haar haren altijd komt, doe ik nu al een dikke deken op, zodra ze gaat zweten komt er een dunnere op!
Emaartje schreef:ik wou mijn 21 jarige pony wordt niet meer bereden ook een ongevoerde regendeken opleggen maar ze staat dag en nacht buiten en baalde erg ze is steeds nat dus kan nog niet op doen
rohotje schreef:mijn oudje heeft vanaf gisteren dag en nacht de regendeken op, ongevoerd. Ik vond het veel te nat en fris. Het is nog niet echt koud, maar al die regen is niet erg lekker. I.v.m wedstrijden wil ik hem ook niet al te dik in zijn vacht hebben. Het enige probleem is dat hij op zijn hals wel dik in het haar komt, meer mensend die daar last van hebben?

rohotje schreef:emaartje: ik zou in ieder geval niet je deken op een natte pony leggen, dan trekt al het vocht in de deken en staat de pony met een zeiknatte deken in de wei. Ik zou gewoon wachten tot ze droog is en anders even een zweetdekentje opleggen tot dat ze opgedroogt is en dan pas de regendeken er op gooien
sannegeurtje:
dat is idd de oplossing, helaas kan op geen van mijn dekens een hals, dat de manen wegschuren moet niet kunnen lijkt mij als de deken goed past.