Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ZeFaNa schreef:Zal ik mijn 200 grams over 340 grams deken opdoen?

.Ik heb hem vanmorgen geschoren en heb hem zijn winterdeken van 350 gram opgedaan.Ik heb hem helemaal geschoren behalve zijn benen niet omdat hij overdag nog op het land staat. Chrystal-gek schreef:En heb je naast deze 2 dekens ook geen andere dekens?
Zo nee, dan zou ik de 200 grams opdoen, als het kouder wordt de 340 grams en als het echt koud wordt, de 200 én de 340 grams.
Als dan blijkt dat je pony het te koud heeft, kun je altijd nog omwisselen.
Als je nu al begint met de 340 grams, kun je er straks alleen maar de 200 grams bij op doen en dan houdt het op.

ZeFaNa schreef:Chrystal-gek schreef:En heb je naast deze 2 dekens ook geen andere dekens?
Zo nee, dan zou ik de 200 grams opdoen, als het kouder wordt de 340 grams en als het echt koud wordt, de 200 én de 340 grams.
Als je nu al begint met de 340 grams, kun je er straks alleen maar de 200 grams bij op doen en dan houdt het op.
Nee verder geen dekens, ja een fleece zweetdeken met hals.
Ik heb hem vanmorgen hélemaal geschoren, ook hoofd en benen en ging super.
Wel lang bezig geweest, zo'n 3,5 uur![]()
Ik heb nu de 200 grams opgedaan.
Vanavond weer ffies langs om te kijken of hij niet té warm is.
parouscha schreef:Ik ben altijd veeeel langer bezig!
Maar goed alle haartjes die uitsteken moeten er nog extra af

XlucienneX schreef:mijn paard staat nu onder een ongevoerde deken.
ik vind nu al een deken van 200/300 gram op wel iets veel.
ufarno word volgende week zondag geschoren.. ik ben zo benieuwd.
ik heb genoeg dekens liggen.
eerst maar even afwachten hoe koudkleunig hij is toch??
want ik kan er gelijk wel veel op smeiten.. maar als het dan onder -10 is.. dan moet ik er wel heel veel opleggen.
succes iedereen met het scheren.
ZeFaNa schreef:Chrystal-gek schreef:En heb je naast deze 2 dekens ook geen andere dekens?
Nee verder geen dekens, ja een fleece zweetdeken met hals.
Ik heb nu de 200 grams opgedaan.
Vanavond weer ffies langs om te kijken of hij niet té warm is.
monsera schreef:Ik zou denk ik eerder kijken of hij het niet te koud heeft.Je hebt al zijn bescherming er af gehaald.Ik heb zelf mijn 350 grams deken erop gedaan en ga de eerste tijd ook meer hooi voeren om hem meer energie te geven om warm te blijven.

Ranja schreef:En wat vinden jullie ervan? Dit was trouwens de eerste keer voor mij om zo'n model te scheren.
.
). Met wat voor dekens moet ik daarna gaan beginnen, ik bedoel hiermee hoeveel gram overdag en hoeveel 's nachts en hoeveel als het kouder wordt (ter informatie: het paard draagt nu geen deken, wordt wel elke dag redelijk intensief bereden en gaat per dag een aantal uur naar buiten)
sjakie schreef:Ik ben eigenlijk heel blij dat ranja gekozen heeft voor de functie en niet voor het plaatje
.