[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lieskehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:25

xmarliez schreef:
Mocht je een heel stil apparaat willen, de Heiniger Progress is echt fantastisch! Heel licht maar ook heel stil en hij scheert super fijn.
Mijn 2 tinkers zijn voor de 2e keer dit jaar alweer kaal gegaan, kleine 2 uur en ze was compleet kaal met benen (en sokken), hoofd en oren. Alleen met dit apparaat en ging super.

ja die heb ik :j haha .

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:33

Tyrcanol schreef:
Ik heb de knoop doorgehakt en haar toch maar geschoren :)

[ Afbeelding ]

Ik had ook een zadelplek laten staan bij mijn paard maar door de warmte onder het deken heeft ze op die plaats lichte schurft :( schoor het vandaag weg en er kwamen allemaal plekjes tevoorschijn..

lieskehh

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:42

Even een vraagje als je de messen laat slijpen kan dat bij een boerenbond ofzo dat ik gelezen heb? en wat zijn de kosten daarvan en krijg je je apparaat dan meteen weer terug of de volgende dag? of hoe lang duurt dat?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 15:00

lieskehh schreef:
Even een vraagje als je de messen laat slijpen kan dat bij een boerenbond ofzo dat ik gelezen heb? en wat zijn de kosten daarvan en krijg je je apparaat dan meteen weer terug of de volgende dag? of hoe lang duurt dat?

de Welkoop hier stuurt de messen op en dan heb ik ze een week of 2 later terug. Ik weet niet precies wat het kost, maar ik heb wel een extra set messen gekocht, omdat het zo lang duurt

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:30

Ik heb mn messenopgestuurd naar www.depaardendrogist.nl
Ik had ze best snel terug. Maar heb ook een reserveset.. Dus minder haast erbij

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:43

Ik heb 3 setje messen :P
Overigens kost slijpen hier €5,00 en binnen 2 dagen terug.

Wat dekje betreft hier nooit problemen.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 20:04

Pipo helemaal klaar! Ben erg tevreden met het resultaat, en zij zelf denk ik ook. Er kwamen nog enorm veel zomerexceem-plekjes onder het haar vandaan die ik nu veel beter kan behandelen. Helaas heeft ze nog steeds veel kriebel, maar ik vind het veels te nat om haar nog onder d'r exceemdeken te zetten, zul je 't zien dat ze de hele dag met een zeiknatte hals staat.
Ze is nu in een jachtmodel (als ik het goed zeg :o ) en vanaf die maffe kruin schuin naar beneden.
Afbeelding

Mijn messen heb ik dit jaar laten slijpen bij mijn lokale ruitersportzaak, had ze voor 12,50 de volgende dag. Dit was ook incl het compleet schoonmaken en nakijken van mijn apparaat.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 20:09

Afbeelding
mijn pown na vandaag!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 20:29

lieskehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:35

Haha Célien! Die kleur komt vaak wel beetje terug naar een week!

Ik zit even met een dilemma , ik heb volgende week wedstrijd maar Ravelli zijn vacht is eigenlijk nog behoorlijk dun alleen klein beetje op zijn hoofd en hals wat dikker. Maar nu heb ik dus volgende week en die week Erop wedstrijd en dus alleen aankomend weekend de tijd om te scheren en als ik het niet doe en hij schiet volgende week in zijn vacht zit ik er dus mee dat ik met een pony met dikke vacht of iniedergeval lelijke vacht op wedstrijd moet! Wat zouden jullie in deze situatie doen? Wel of niet scheren?

jolien123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:50

misschien een stomme of domme vraag maar wij hebben eens een scheermachine gekocht (2dehands) bij onze kapster, maar nu de vraag kan je je paard ook gewoon zijn vacht op bv ; 8mm scheren?
zodat eigenlijk de winterharen minder lang zijn, maar toch niet helemaal eraf, of gaat zoiets niet?

alvast bedankt

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:52

Heeft iemand tips voor het scheren van het hoofd van paard?
Want mijn paard trekt telkens zijn kop weg.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:39

Nino94
Gebruik je hiervoor een kleinere machine, zoals een toiletteer machine ? Paarden vinden het scheren van hun hoofd over het algemeen nu niet zo prettig :9 sommige machines gaan geluidloos maar toch de ervaring dat er zo'n ding bij zijn hoofd is kan hem afschrikken.
Ik zou hem persoonlijk wat kalmerings middel geven omdat je ook bij zijn neus/ogen bezig gaat en dan (vind ik persoonlijk) wat gevaarlijker is. (zelfde geld schiet je uit door een schrikreactie en prik je hem in zijn oog of neus)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 18:01

jolien123 schreef:
misschien een stomme of domme vraag maar wij hebben eens een scheermachine gekocht (2dehands) bij onze kapster, maar nu de vraag kan je je paard ook gewoon zijn vacht op bv ; 8mm scheren?
zodat eigenlijk de winterharen minder lang zijn, maar toch niet helemaal eraf, of gaat zoiets niet?

alvast bedankt

Ik zou hier geen kapperstondeuse voor gebruiken, lijkt mij niet echt geschikt voor paarden, tenminste ik ben zelf kapster maar die tondeuses zijn heel anders als voor paarden zeg maar, al heb ik het nooit uitgeprobeerd....

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 20:53

Ik heb een kleine tondeuse, maar ik heb niet te veel geprutst want ik wilde haar niet nog banger maken. Welk verdovingsmiddel is hier geschikt voor?

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 23:10

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 01:51

Ik slijp alles bij kommer Biopharm, hier in de buurt zit niets naar wens. Betaal iets van 7 euro, maar altijd perfect geslepen zodat ik er 4/5 paarden mee kan scheren. Ik heb ze binnen een paar dagen terug. Maar omdat ik veel paarden scheer heb ik 8 setjes, dus zit nooit zonder.

Bij het hoofd kan ik de praam aanraden, goedkoper, makkelijker en sneller dan pasta. Tevens staat je paard geen halve dag suf te kijken. Als dat niet voldoende is kun je nog altijd pasta geven.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 08:16

Dat zou ik ook doen!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 09:38

Wij hebben hier een praam voor gebruikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 10:18

Gister mijne ook geschoren (onderkant hals, borst, buik en voorbenen) Viel me mee hoe rustig ze bleef, ze stond gewoon helemaal stil en ze vond het nog fijn ook. Had verwacht dat ze wel gek ging doen.
Ziet er best netjes uit vind ik zelf. Ze staat nu met een 200 grams deken op, hoop dat dat genoeg is, gister voelde ze lekker aan onder de deken.

Mirandax__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 12:55

Afbeelding
Afbeelding
Mijn haflinger is donderdagmiddag geschoren met een kroontje op haar kont.
Ben dr erg blij mee :)

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 13:51

Hihi wat leuk dat kroontje!! Netjes geschoren ook :)

Daannn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 16:27

Ik heb dinsdag een van mijn paarden geschoren. Omdat mijn eigen apparaat het begeven heeft die van de buurman geleend. Alleen door dat apparaat heeft die over zijn hele lijf soort van ribbeltjes.. (heb ik bij mijn eigen nooit gehad) heeft dit te maken met het apparaat? of de haren van het paard? Moet er namelijk nog een doen maar durf het niet aan aangezien het er super lelijk uit ziet. Iemand enig idee waardoor het komt? en hoe het te voorkomen is..

lieskehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 19:23

Ik heb vandaag geschoren eerst kreeg ik allemaal strepen maar die zijn eigenlijk zo goed als allemaal verdwenen, kon wel echt merken dat die nog niet veel haar had want er kwam op sommige plekken bijna geen haar vanaf haha!

xGitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 21:29

Ik kom hier even binnengevallen: weet iemand of er scheermachines bestaan waarmee je kunt scheren tot op de lengte van ongeveer zomervacht, dus niet helemaal stekelig kort?