Sneeuw, sneeuw, sneeuw... ga jij naar je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 13:49

Anoniem schreef:
Vraag me soms dan wel af....mensen die niet durven te rijden omdat het glad is oid...gaan die dan ook niet naar hun werk??

jawel hoor maar dat is voornamelijk snelweg en mijn paard staat aan een boerenweg van 3m waar niet gestrooid wordt en sloten aan de beiden kanten..bovendien hij heeft ijzers dus naar buiten kan niet

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 13:53

Dit is wel appels met peren vergelijken hoor. Als er een bus voor de deur zou stoppen (net als bij mijn werk ;-) ), dan zou ik met de bus naar stal kunnen gaan.
Ik heb nu uitgezocht dat ik met de bus een stukje in de buurt kan komen van stal, maar er zit wel een half uur wandelen aan vast. Ik ga dat vanmiddag maar doen, want nu het maar blijft sneeuwen, zie ik de brommer niet zitten.
Mijn paard staat ook ongeveer midden in de polder bij een boerenbedrijf, erf wordt matig gestrooid, wel gelukkig een mestpad naar weiland en losgooipaddockje.

tita schreef:
Anoniem schreef:
Vraag me soms dan wel af....mensen die niet durven te rijden omdat het glad is oid...gaan die dan ook niet naar hun werk??

jawel hoor maar dat is voornamelijk snelweg en mijn paard staat aan een boerenweg van 3m waar niet gestrooid wordt en sloten aan de beiden kanten..bovendien hij heeft ijzers dus naar buiten kan niet

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 13:54

Mijn paard staat ook redelijk volpension, alleen uitmesten doe ik zelf. Hij staat maar een klein stukje rijden van mn huis af, dus ik ga er zeker elke dag of om de dag heen, ook met dit weer. Dan maar 10 rijden met de auto en heeeel voorzichtig zijn.

CalvinenGino

Re: Sneeuw, sneeuw, sneeuw... ga jij naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 13:56

ik rij ongeveer 7/8 km naar de stal.. ik ga wel!

Ook al staat hij vol pension en kan iemand heb buitenzetten/stapmolen..ik voel me dan dood schuldig om neit te gaan!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 13:58

Ik ga niet en mijn paard staat ook nog eens ruim 18km van mijn huis vandaan ik hou mijn auto liever heel en mijn paard kan heel goed dagen op stal staan...los komen boeit hem niet enkel de weidegang en dat kan nu niet.

Overigens ik sta volpension all-in dus incl losgooien maar ik weet niet hoe hij nu loskomt omdat ie speciaal beslag heeft en daar klont het nog meer onder dan normale ijzers..binnenbak vind hij absoluut niet leuk

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 14:11

Ik ga wel gewoon, maar ik heb geen keus.
Ik sta op een privé stalletje, en de paarden zullen toch naar binnen moeten, en voer moeten krijgen.
Het scheelt dat ik er ook lopend heen kan, dus net zoals vandaag dan ga ik gewoon lopend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 14:24

Als ik lopend moet raak ik wel ginds, maar niet meer terug. Vreselijk irritant dat mijn blessure dus opspeelt bij koud weer :(
Fiets is kapot, dus ook geen optie, geen brommer dus dan maar per auto.

Ik heb minder problemen om te gaan bij sneeuw en gladde wegens als bij regenweer....

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 14:58

Ik moet alles zelf doen, dus ik moet wel elke dag (buiten het voeren dan).
Ik ben vanmorgen lopend gegaan, er ligt hier echt een enorm pak sneeuw...

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 15:04

tita schreef:
Ik ga niet en mijn paard staat ook nog eens ruim 18km van mijn huis vandaan ik hou mijn auto liever heel en mijn paard kan heel goed dagen op stal staan...los komen boeit hem niet enkel de weidegang en dat kan nu niet.

Overigens ik sta volpension all-in dus incl losgooien maar ik weet niet hoe hij nu loskomt omdat ie speciaal beslag heeft en daar klont het nog meer onder dan normale ijzers..binnenbak vind hij absoluut niet leuk

;( Ja ieder paard kan dagen op stal staan, maar of het dierwaardig is? Absoluut niet.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 15:05

Als ze bij ons niet los kunnen ga ik binnen in de schuur rondjes stappen aan de hand of aan de lange teugel, het is niet anders, beter dan niets...
Als ik moet werken na mijn werk, en als ik vrij ben 2x per dag...

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 15:08

Dierwaardig? Nee, maar als ie straks met een gebroken poot buiten in de sneeuw staat is er ook niks dierwaardigs meer aan.
T is nu eenmaal even niet anders.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 15:24

Feetje schreef:
Dierwaardig? Nee, maar als ie straks met een gebroken poot buiten in de sneeuw staat is er ook niks dierwaardigs meer aan.

Hier ben ik het mee eens. Het is ook maar afwachten of mijn pony vandaag wel buiten kan komen.
Wil het risico niet lopen dat ze haar benen breekt..
Ik doe alle moeite om haar op de wei te zetten en in de paddock. Soms ga ik 2 keer per dag, maar met dit weer is het denk ik niet anders ondanks dat ik een enorm schuldgevoel heb.

Wikiboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 15:28

Mijn pony staat altijd buiten, met dit weer ook dus.
Ik ga er wel elke dag naartoe (alleen als ik echt niet kan gaan mijn ouders)
maar het is wel irritant nu dat mijn ouders er elke dag naartoe moeten
om water bij te vullen. Maar rijden doe ik nu bijna niet,
vaak stukjes wandelen of met de slee, is ook gezellig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 15:31

ik zal altijd naar mijn paard gaan!
misschien 1 enkele keer als ik onwijs ziek ben bijvoorbeeld, maar vandaag met de sneeuw ga ik straks ookg ewoon voorzichtig met de autorijden ( gelukkig moet ik voornamelijk eerst over redelijk grote wegen, alleen de weg naar stal ( gok 1km) is niet gestrooid)
dit is een bosweg zonder slotkanten! gelukkig :)
wens iedereen zowiezo succes met dit weer om naar hun paarden te gaan!

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 15:56

ninajojo schreef:
Er ligt weer sneeuw!!! :P
Dus vanmiddag lekker even paardje buitenzetten knuffelen en nar huis ;) Zij vind het ook geweldig (hoeft ze niet te werken :+ )!

Ahum... Uiteindelijk niet geweest...
Er rijd geen enkele bus :(

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 16:25

Ik ook niet, dankzij Connexxion (echt belachelijk!). De staleigenaresse neemt de zorgtaken voor vandaag over ;-).

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 16:35

Apart om te lezen dat sommigen hier zeggen " ik ga elke dag, is mijn verantwoordelijkheid" als een paard in volpension staat.
Laten we niet vergeten dat paarden niet hetzelfde ritme als mensen hebben, je paard gaat echt niet denken " sjonge jonge, is m'n baas vandaag niet gekomen" .

Net als een mens heeft een paard ook rust nodig, en rust is niet altijd " niet aan het werk" rust is ook rustig alleen op stal zonder aandacht, gepoets en getrek....

Ben het ook eens met eerdere opmerkingen, als het mij te gevaarlijk word ( ik moet ook een stuk over ongestrooide wegen) ga ik niet. Ik kan helemaal NIET als ik in de kreukels lig.... daar heeft m'n paard minder aan....

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 16:58

Ik ga niet elke dag, wel bijna en in ieder geval nooit langer dan 1 dag niet. Paard staat in de wei en wordt 3x per dag gevoerd etc, daar ben ik niet voor nodig en als er iets is hoor ik het wel.. ik ga wel zo vaak mogeijk omdat ik zeker wil weten dat ze er goed bij staat.
Gister heb ik wel op de terugweg voor het eerst een schuiver met de auto gemaakt, ben op een hele interessante manier een rotonde over gegleden, maar nergens tegenaan gelukkig.
Als ik er zelf echt niet meer doorheen zou komen met de auto dan rijdt m'n vriend me wel, die heeft een 4x4.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 17:00

tita schreef:
Anoniem schreef:

Klopt en vind werk toch wat anders dan mijn paard. Er zijn mensen op stal dus er is controle en toezicht. Mijn werk is mijn inkomen zonder inkomen kan ik geen paard betalen.

Ik ga kijken vanavond maar grote kans dat ik het niet aandurf mijn leven is mijn toch wel heilig.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:08

eridinges schreef:
Feetje schreef:

Hier ben ik het mee eens. Het is ook maar afwachten of mijn pony vandaag wel buiten kan komen.
Wil het risico niet lopen dat ze haar benen breekt..
Ik doe alle moeite om haar op de wei te zetten en in de paddock. Soms ga ik 2 keer per dag, maar met dit weer is het denk ik niet anders ondanks dat ik een enorm schuldgevoel heb.

Een paard gaat écht zijn benen niet zomaar breken, die weten zelf wel hoe voorzichtig ze precies moeten zijn.
Ik blijf het schandalig vinden.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:12

Ik voel me vreselijk schuldig, maar ben vandaag voor het eerst sinds ik mn paard heb niet gegaan. Ik heb er 4 uur over gedaan van werk naar huis. En de route naar paard toe stond nog 20 km file op. Het was gewoon niet meer verantwoord om te gaan. Baal ontzettend. Ze krijgt gewoon eten en wordt keurig uitgemest. Maar de hele dag op stal vind ik eigenlijk niet kunnen. Morgen maar extra leuke dingen met 'r doen...

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 23:32

Unicorn Kiss, wat vind je dan precies schandalig? Dat je niet elke dag naar je paard gaat?

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 01:05

@unicorn kiss: Dus een paard glijd niet? Die van mij wel hoor, maar dat heeft puur met ijzers te maken.
En ook zonder ijzers glijden ze als er al een paar keer overheen gelopen is en het een soort ijsklomp is geworden.
Ze staat voor op ijzers. Na ff strooien en elke 10 min de ijsklompen eronder vandaan halen heeft ze gelukkig toch een uurtje buiten gestaan.

Ik ga wel elke dag naar mijn paard. Ze staat nu dichtbij, maar hiervoor moest ik ook 16 km fietsen en ja als dat niet ging moest ik lopen. Ik wil gewoon dat mijn paard er goed bij staat. En hiermee bedoel ik niet dat andermans paard er niet goed bij staat. Ik kan alleen niet slapen als ik haar een dag laat staan in de mest. ;)

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 01:20

Die van mij hebben lekker vanaf vanmorgen 7.00 tot vanavond 23.00 uur op de wei gestaan, tot kniehoogte in de sneeuw en ze vinden het heerlijk. Niks geen blessures of gebroken benen, ze kunnen zich prima redden en liggen languit in de sneeuw te rollen.

Ik ga 3 a 4 x per dag naar mijn paarden weer of geen weer, ik zal ook wel moeten want niemand anders doet het voor me ;)

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 01:24

in de sneeuw is er idd niks aan de hand, maar op wegen waar al veel gelopen en gereden is met auto's wordt het glad.
In de paddock is ze wel lekker iut der dak gegaan :D