Bokkers zonder dekens??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Parkietjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:49

Mijn verzorgpony staat 24/7 zonder deken. Het is een welshxheckney, heeft een hele, hele dikke vacht. Alleen na het rijden, 10 minutjes om op te drogen. Maar verder niet. :n

Rijd dan ook niet lang/zwaar met hem.

noudy

Re: Bokkers zonder dekens??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:54

Hier staan ze alle 4 zonder deken.
Staan wel s nachts op stal.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:21

Staat nog steeds lekker zonder deken :D. Ze vind het echt heerlijk en ze zweet echt weinig tijdens het rijden terwijl ze echt een beertje is. Ze heeft korte maar hele dikke haren.

Ze staat ook gewoon buiten met de sneeuw. Ze was vanmiddag helemaal wit :P. Ze kan wel schuilen maar dat doet ze bijna niet.

eevie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:25

nee mijn fries/fjord kruising heeft ook geen deken. af en toe alleen een zweetdeken na het rijden maar meer ook niet. Hij maakt zijn eigen deken.
Ik rijd toch geen wedstrijden dus hoeft ie er niet op en top uit te zien zeg maar.

Andapanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:27

Hier ook zonder deken :)

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:46

Mijn Haflinger staat ook zonder deken en 's nachts op stal. :)

Fosco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:49

Nee, ze mag van mij lekker in d`r wintervacht staan :D
lijkt me het fijnste voor haar aangezien ze dan lekker kan bewegen en dat niet doet met deken op :)

winnieloves

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:52

Ik heb mijn pony nu met een 300 grams deken en daaronder een zweetdeken met hals op stal zijn.
Ik heb er toch liever wat meer/dikkere dekens op dan dat ik m laat scheren, omdat ze bij ons niet met deken in de stapmolen mogen en ze dan buiten lopen zonder deken als het vriest.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:52

Net zn vacht weer gevoeld, hij is nog heeerlijk warm :D die heeft t echt niet koud :P

peerdekoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:57

Spirit (24) kijgt waarschijnlijk helemaal geen deken op deze winter, maar ze is ookal echt een beer :+
En Woody (6) krijgt misschien eentje op, maar nu nog niet.

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:57

Mijn 2 teddybeertjes beide zonder deken, want ze slopen beide hun dekens haha! :')

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 03:26

Mn bijrijdpaard staat nu met een onderdeken een een winterdeken op.. In een binnenstal, met een gigantische wintervacht, en van oorsprong komt ze uit koud land (haflinger) .. Ze staat er onder te zweten en kan haar warmte niet kwijt ... Ik kan wel janken egt. Arme pony, nu heb ik ze dr alletwee afgehaalt eigenaar die had alleen de regendeken opgedaan nu kunnen dr haren niet uitzetten om warmte zelf binnen te houden en die overtoligge warmte krijgt ze dr all hellemaal niet uit... Nu wilt ze m zo snel mogelijk scheren.. Omdat als we rijden ze zo zweet maar met deze sneeuw kunnen we absoluut niet rijden ... dus scheren kan je beter doen als de sneeuw over is... Wie weet een goeie manier om dit over te brengen en een duidelijke manier om uit te leggen? Ik ben wanhopig en kan egt huilen hierom... Jammer genoeg weet de eigenaresse niet zo veel van paarden die wou m met 5 cm vacht onder 100 grams deken zetten plus regendeken, terwijl ze all met regendeken ( toen was het nog zeker 5 tot 10 graden) het zweet tussen dr oren stond, en verder hellemaal kletsnat bij dr borst en nek en dr flanken en dr buik oh help

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 23:22

Hier ook alles zonder deken. Lopen 24/7 buiten met een inloopstal.
Hebben onbeperkt ruwvoer en geen 1 heeft het koud.
Ik merk wel dat ze met flinke wind binnen gaan staan.

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:03

Alle 4 zonder deken, de hele dag in de wei met schuilstal.
In het voorjaar zal er eentje geschoren worden. Dit omdat hij op eigen kracht heel moeilijk uit z'n wintervacht komt. En vorige keer dat we hem geschoren hebben in het voorjaar, destijds om medische redenen, bleek hij de hele zomer geen last meer te hebben van z'n zomerexceem. Dus daar doen we het voor! Mocht het dan te koud worden, dan leggen we hem een dekentje op.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 14:03

_Miistral_ schreef:
Mn bijrijdpaard staat nu met een onderdeken een een winterdeken op.. In een binnenstal, met een gigantische wintervacht, en van oorsprong komt ze uit koud land (haflinger) .. Ze staat er onder te zweten en kan haar warmte niet kwijt ... Ik kan wel janken egt. Arme pony, nu heb ik ze dr alletwee afgehaalt eigenaar die had alleen de regendeken opgedaan nu kunnen dr haren niet uitzetten om warmte zelf binnen te houden en die overtoligge warmte krijgt ze dr all hellemaal niet uit... Nu wilt ze m zo snel mogelijk scheren.. Omdat als we rijden ze zo zweet maar met deze sneeuw kunnen we absoluut niet rijden ... dus scheren kan je beter doen als de sneeuw over is... Wie weet een goeie manier om dit over te brengen en een duidelijke manier om uit te leggen? Ik ben wanhopig en kan egt huilen hierom... Jammer genoeg weet de eigenaresse niet zo veel van paarden die wou m met 5 cm vacht onder 100 grams deken zetten plus regendeken, terwijl ze all met regendeken ( toen was het nog zeker 5 tot 10 graden) het zweet tussen dr oren stond, en verder hellemaal kletsnat bij dr borst en nek en dr flanken en dr buik oh help

Misschien op een internet een stuk opezoeken waar wordt uitgelegd waarom paarden zichzelf wel warm kunnen houden en ze met de dekens op zelf hun temperatuur niet kunnen regelen. volgens mij staat dat bij paard natuurlijk goed uitgelegd.Wel hebben ze dan voldoende ruwvoer nodig. Succes!

schnappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 18:20

Ik heb mn paardje dit jaar dus voor het eerst zonder deken staan en mijn ervaring tot nu toe... Ideaal!!! Kan gewoon rijden zonder dattie overdreven nat is, paard zit veel blijer in zn velletje en heb nog geen moment getwijfeld dattie het koud zou hebben! Als dit deze winter zo blijft geloof ik dat meneer voortaan dekenloos door het leven gaat.

AngloArabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 19:20

Mijn merrie staat dit jaar ook voor het eerst zonder deken overdag komt ze buiten, 'savonds/nacht binnen.(buitenstal)
Met de koude dagen van afgelopen week heb ik ook niet aan haar gemerkt dat ze het koud had, ze zit lekker in dr vel en is zo vrolijk :)
Heb besloten haar zonder deken te zetten omdat ze vorig jaar zo ontzettend chagrijnig werd van de deken, ze tilde dr achterbenen al op als ze de deken nog maar zag.

lollixpop15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 14:09

in de zomer en alle andere maanden stond die gewoon zonder deken maar nu is het wel lekker als die met een dikke deken in stal staat of in de wei. :)

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 14:12

die van mij staat met deken nu 500 gram, dat is een kruising van friesx nogwat? die van me stalgenoot ook bokker maar die is niet actief als poster, die heeft geen deken op dat is een tinker.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 14:13

Alle paarden staan bij ons zonder deken en mijn draver heeft zelfs de wintervacht waar een shetlander jalours op zou kunnen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 15:11

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-11-23 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:08

Mijn Arabje is ook dekennloos en toen het maandag sneeuwde stond meneer heerlijk met een deken, van sneeuw wel te verstaan
Dus hoezo ze hebben het koud! de sneeuw bleef liggen dus prima geisoleerd en hij heeft echt geen mega dikke vacht.
Het zit gewoon bij ons tussen de oren die dekens.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:16

Nou, de mijne staat nog steeds zonder deken op het land, hoor. Wel met lekker veel hooi en kuil. En natuurlijk heeft 'ie een wintervacht waar ik met mijn dikke winterjas nog jaloers kan zijn. :D
Ik had van de week met hem te doen, toen het zo ijzig regende wat later overging in sneeuw. Dat was ronduit guur, maar ja, ik ga een nat paard geen deken op doen. Hij heeft het overleefd, hoor :D , maar ik had het daar wel moeilijk mee........ Maar goed, ik probeer me vooral voor te houden dat hij een gezond paard is, die er anders in staat dan de mens. En in de praktijk is dat ook echt zo, dat zie ik keer-op-keer bij extreem weer.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 22:20

Onze ook nog steeds lekker zonder deken :D. Ze is een heerlijk wolbeertje en kan 24/7 hooi eten. Ik merk nog steeds niet aan haar dat ze het koud heeft. Ze geniet van de sneeuw :P.

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 07:49

hier ook altijd zonder deken en staan 24/7 buiten ( hebben wel een schuilstal ).
mijn 2 teddybeertjes hebben een lekker vachtje.