[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BianCatjee

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:41

Nou ik ben er inmiddels uit, mijn pony gaat kaal op zijn benen na ;)
Heb alle dekens al aangeschaft en zondag 1 november is het zover..
Ik zal uiteraard voor, tijdens en na foto's maken.

Nu wil ik iets van een plaatje op zijn kont, maar wat? Wil geen hartje of sterretje want die zie je al zoveel.. zijn naam is te lang. Iemand leuke ideeën?
Dacht misschien een hoefijzer met een C erin ofzo maar kan geen leuke voorbeelden vinden :)

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 11:10

Goeiemorgen!

Ik meld mij hier ook met een vraag.
Morgen ga ik mijn 2 haflingers scheren. Normaal scheer ik altijd het lijf op het hoofd en benen na.
Nu vindt ik het toch mooier om benen ook te scheren, die van mij zijn namelijk erg donker van kleur en behoorlijk behaard. Ik vind de overgang dan niet zo mooi.
Nu staan ze beiden 24/7 buiten wel met toegang tot schuilstal. Ze kunnen dus droog en warm liggen. Maar ik rijd ook heel veel buiten (veel modder op de benen).

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft om de benen met de haren mee te scheren.
Dan blijft er nog wel wat haar op de benen zitten en zijn ze toch iets meer beschermd, maar heb ik hopelijk wel een mooiere overgang.
Wat vinden jullie hiervan? En heeft iemand misschien een voorbeeld van hoe dat eruit ziet?
Scheren tot aan de knieën heb ik ook aan gedacht maar vindt dat helemaal geen pan hihi.

Of denken jullie, niet zeuren over het mooie en gewoon de benen behaard laten :P

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 11:24

Gaat dat niet heel slordig met happen als je mee met de haren gaat scheren? Heb je geen tondeuze met opzet stukken en dan tegende haren in?

Zo scheer ik altijd de pijpbenen er zit anders zoon dik pak haar, echter wordt mijn paard niet geschoren alleen der halve sokken scheer ik weg

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 11:29

Nee ik heb helaas geen tondeuse.
Alleen een machine voor het hele lichaam.

Of het slordig gaat weet ik dus niet, vandaar mijn vraag of iemand er ervaring mee heeft. Of wellicht nog andere ideeën heeft.
In het ergste geval moet ik toch bij één van de paarden de benen ook scheren als het mislukt.
Nu is mijn ouderwets type haflinger geen koukleum dus ik zou het kunnen proberen bij hem.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 11:57

Wat ik wel eens gedaan heb is de bovenbenen met de haren mee (laten) scheren. Onderbenen laten zitten en lijf kaal, was bij een pony met ook donkere vacht die na het scheren lichtgrijs werd.

Overgang was een stuk mooier zo :) En met voorzichtig met de haren mee scheren gaat het wel, happen er uit hadden we hier niet.

Kaal kan altijd nog :j

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 13:10

Dat is inderdaad wel een goed idee.
Ik kan het altijd proberen :D

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:52

Story schreef:
Goeiemorgen!

Ik meld mij hier ook met een vraag.
Morgen ga ik mijn 2 haflingers scheren. Normaal scheer ik altijd het lijf op het hoofd en benen na.
Nu vindt ik het toch mooier om benen ook te scheren, die van mij zijn namelijk erg donker van kleur en behoorlijk behaard. Ik vind de overgang dan niet zo mooi.
Nu staan ze beiden 24/7 buiten wel met toegang tot schuilstal. Ze kunnen dus droog en warm liggen. Maar ik rijd ook heel veel buiten (veel modder op de benen).

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft om de benen met de haren mee te scheren.
Dan blijft er nog wel wat haar op de benen zitten en zijn ze toch iets meer beschermd, maar heb ik hopelijk wel een mooiere overgang.
Wat vinden jullie hiervan? En heeft iemand misschien een voorbeeld van hoe dat eruit ziet?
Scheren tot aan de knieën heb ik ook aan gedacht maar vindt dat helemaal geen pan hihi.

Of denken jullie, niet zeuren over het mooie en gewoon de benen behaard laten :P

Als je de lijn van de spieren aanhoudt bij de benen vind ik het niet zo lelijk. Ik heb geen ervaring met de haren mee, maar kan me niet voorstellen dat dat mooi wordt.
Misschien met een tondeuse met opzetstukje de echt langste haren van het bovenste gedeelte van de benen ietsje korter scheren.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:59

Ik scheer gewoon alles hoor, is er nog geen een aan overleden :+

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 16:08

Ik heb ook een vraagje :o :D

Mijn IJslander heeft het snel heet. Als ik hem met dit warme weer ga scheren, heeft hij dan genoeg aan de Bucas Smartex Rain? En dan als het kouder weer wordt de 200 grams deken er op. Het is hier namelijk 15 graden, dus best warm.

Paard staat 24/7 buiten met schuilstal. Hij heeft nu al de borst kaal, maar helaas helpt dat onvoldoende.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 16:09

Ja, dan normaal gezien wel hoor, maar als je er niet zeker van bent ga dan na een paar uur nog even langs ter controle. Kan namelijk best wel per paard verschillen. 200 voor de rest van de winter ga je het waarschijnlijk niet mee redden.

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 16:15

Nies_ schreef:
Ik scheer gewoon alles hoor, is er nog geen een aan overleden :+

Jij hebt ze ook 24/7 buiten staan?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 16:17

Ja.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 17:30

aangezien het komende week warm gaat worden en ik nog niet aan dekens wil beginnen, heb ik maar weer, voor de 3e x dit najaar, functioneel geschoren: onder de dubbele manenkam, de benen (daar loopt het zweet altijd met stralen af zodra de zon gaat schijnen) en bij z'n koker & binnenkant achterbenen, omdat ie er daar altijd een stinkzootje van maakt (oudere ruin)
Hij vond het weer heerlijk, stond te pitten....... zodra de temperatuur daalt, gaat de rest er ook af, kan niet wachten.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 21:07

Ik ga het weekend ook weer scheren, voor de 2e keer... Het is echt nodig.

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 23:17

Ik ben erg aan het twijfelen, wanneer weer voor de 2e keer, de eerste keer is pas 3 weken geleden het was net een ijsbeer dus echt nodig, maar je ziet er dus niks meer van, hij is nu wel uit verhaart dus dat scheelt, maar de temperaturen blijven volgens mij nog wel even zo dusja, paard loopt op ZZ-Licht niveau en moet geen last hebben van al dat haar maar dat is mijn mening haha :Y) en elke x zo nat van het zweet is niet fijn helemaal niet met mijn schimmel die word echt smerig als hij dan opdroogt, Maarja zal hij niet weer zo snel in het haar schieten.....

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 15:08

Afbeelding

Afbeelding

Zo :)

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 16:23

Mijn kleine paniekvogel is vandaag ook voor het eerst geschoren, en het ging eigenlijk heel makkelijk. Een flinke prop watten in haar oren tegen het geluid, en met een beetje geduld en rust ging het prima. Voor nu alleen de borst en onderkant van de hals. Mocht het niet genoeg zijn, gaat ze er volgend weekend helemaal uit. Gelukkig een goede ervaring voor haar!

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 17:07

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 17:18

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 18:06

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 18:07

Als je niet wilt investeren in een grote machine raad ik je de moser max aan

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 20:05

Met de moser 45 kun je prima het hele paard doen, al vaker gedaan, het duurt alleen wat langer

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 20:34

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 21:44

Kreeg vandaag zo'n leuk compliment! Ze wou haar wedstrijdpaarden alleen maar door mij laten scheren omdat ik het zo goed doe. :):)
Nou, mijn dag kan niet meer stuk :D

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 21:45

Ik gok dat ik weet van wie :)
Idd tof compliment!