Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xxEvelynxx schreef:Mijn paard staat stil ivm met blessure,en staat op novacam ( metacam) ik heb het vermoede dat ze het koud heeft, kan dit? Op stal zeggen ze dat ze het niet koud heeft maar dat ze koel is doordat ze stil staat en de medicijnen krijgt... Deken op ja of nee....
_Marinke_ schreef:Is het ook echt dunner of lijkt het vooral dunner?
Die van mij denk ik in de winter ook altijd; wat een prut manen! Terwijl ze in de zomer best mooi, vol en dik vallen.
Echter komt dat vooral omdat de deken met hals ze plat drukt en alle lucht er dus ook tussenuit gaat. De haartjes zijn veel meer 'aan elkaar geplakt' als het ware, waardoor het al snel dunner lijkt.
En goed zorgen dat ze echt goed glad blijven voorkomt ook veel schuren..De deken 'glijd' dan veel makkelijker eroverheen (helpt overigens ook tegen schuurplekken op de borst, helemaal voorkomen doe je het natuurlijk niet wanneer een deken echt slecht past maar door de borst ook in te sprayen met antiklit (glad maken dus), kun je die schuurplekken ook behoorlijk tegen gaan.
Gucci_ schreef:Ik denk dat ik over een maand mijn paarden een deken op ga leggen. Het ene paard moet nog een winterdeken hebben. Ik heb een leuke gezien, 200 grams, maar ik heb een 360 grams staldeken. Deze zou zij dan binnen op krijgen. En die 200 grams buiten. Maar maakt dat geen verschil?
Ik bedoel als je zelf 's winters naar buiten gaat doe je toch ook een dikke jas aan. Of maakt dat voor paarden niet zoveel uit?
koetjeboe schreef:Ik zou buiten dan een dikkere op doen als binnen. Ik zelf heb de paarden op stal altijd met de zelfde deken staan als buiten. Ben niet zo van het steeds wisselen.