Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 11:26

simongek schreef:
Ik zou zeker als er s nachts 2 dekens opliggen niet alles aftrekken s ochtends.

Ik doe wel de dekens een tijdje af als de bak volledig in de zon ligt. maar dat is echt einde van de ochtend als het
al behoorlijk is opgewarmd :j

.

gelukkig hebben wij een lieve stalvrouw die dat voor ons regelt...smorgens gaat er eerst de 100 grams vanaf...dan blijft er nog een katoenen staldeken op, die gaat er om uurtje of 11.00/12.00 af....en als ze naar binnen gaan, alles er weer op

maar zag gisteren dat zn zomervacht er al lekker doorkomt(geschoren)....dus dat bied weer kansen voor zonder deken!

MiniLoe

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 13:09

Hier ook vandaag alles weer dekenloos het land op,heb vanmorgen voor ik naar mn werk ging alles afgehaald en vanaaf als alles naar binnen gaat gaan ze weer op. Tussendoor niemand op stal om dat te doen dus alles moest smorgens al af

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 13:29

ja vandaag alles r af, vaancht op stal gaan ze weer om

liekevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 14:27

alles eraf gehaald gister.
ze had lichte zweet onder der deken dus heb 'm meteen eraf gehaald!

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 14:45

Ik heb ook al een paar daagjes de deken af overdag.. s'avonds doe ik ze weer op!
Ze vinden het heerlijk zonder deken buiten.. lekker rollebollen en elkaar kroelen!
Prachtig gezicht weer... :D

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 14:47

hier ook bloot , vanochtend voelde hij nog gewoon lekker aan .
en na het longeren zn deken weer op gedaan was hij binnen 10 minuten al nat ..

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 15:27

hier overdag ook bloot in de zon buiten :-) , ik haal het rond 10 uur eraf en s'avonds een fleecegevoerde regendeken

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 16:19

weten jullie wat ik moet?!
Ik heb een merrie die op de normale tijd is geschoren maar ze is gewoon niks aan gegroeit!
Wat voor deken moet ze nu op?

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 17:55

Tinesje staat al vanaf maandag zonder deken. Ook 's nachts. Ik vind de temperatuur hier 's nacht wel meevallen. Das zo tussen de +2 en +5 graden. En hij staat 's nachts op stal. Dus dat overleeft hij wel hoor. Hij heeft trouwens nog steeds een beren vacht.... -O- Ik krijg het er maar niet af gepoetst...

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 18:57

Trip staat alleen nog met dr exzeemdeken.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:09

Die van mij staat overdag nogsteeds lekker zonder en ik heb zijn deken er net weer opgegooid, hij staat snachts nog onder een fleece gevoerde regendeken.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:11

met dit warme weer gaat overdag de deken af, en lekker naar buiten. Ik heb ze net weer binnengezet en de deken weer op gedaan. Het is hier 's nachts nog behoorlijk koud, dus voorlopig blijft de deken 's nachts nog op.

jjessica12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 09:21

Hier (mijn paard staat in Limburg) is het alle dagen behoorlijk warm geweest, dus ze staat al een aantal dagen zonder. Nu zou het morgen 9 graden worden, wat voor deken moet er dan op? Ik raak echt helemaal de weg kwijt.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 09:33

Je zou een dunnetje op kunnen leggen. Een 0 gr regendeken of een 100gr deken. Maar dat is zat hoor. Je kan ook gewoon je paard bloot laten staan. Die lagere temperatuur duurt maar 2 dagen. Doe ik ook.

Edit: Ik zie dat het bij ons (Haarlem) morgen overdag slechts 6 graden word. En dat het zaterdag nacht weer licht gaat vriezen. Dan doe ik vanavond laat toch maar even de 50gr Bucas er op.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:16

morgen echt irri, vijftien a zeventien graden hier in het oosten maar kans op buien tegen de middag.
zucht.... eigenlijk te warm voor dekens maar met regen twijfel ik om ze af te doen, al staan ze zomers ook in de regen zonder dekens bij zulke tempraturen... maarja ze zijn nu nog de dekens gewent, wat doen jullie morgen?

ik kan pas om vijf uur weer op stal zijn

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:33

lemanthia schreef:

Nu al weer?

Ik wil eigenlijk het liefste wachten tot pony'tje verhaard is... Is een beetje eng, maar weet van vorig jaar dat ze half april nog niet schuurde.

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:19

bij ons op stal staan de eczemers ook alweer onder de dekens .

die van mij staat nog onder zijn regendeken (geen eczemer :) )

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:28

Vanmiddag de regendekens af gedaan, ze stonden zowat te zweten. Vanaf vandaag ook maar afgelaten, ze staan 's nachts binnen, de nachttemperaturen gaan omhoog. Een paar druppels regen zullen ze toch niet van smelten neem ik aan. :? We krijgen wel wat meer wind en wat regen maar de dagtemperaturen gaan ook omhoog naar 13 - 20 graden. Op de dagen dat het flink doorregent én een stuk koeler is krijgen ze wel de regendeken nog op maar we proberen zonder. Als de temperaturen flink omhoog gaan kunnen de vliegendekens al weer uit de kast, dus mogen ze nu nog even lekker bloot lopen. :D Ze zullen het vannacht wel fris hebben voor het eerst zonder dek maar ze hebben hun vachtje nog om op te zetten. :brr:

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 23:27

Safiera schreef:
lemanthia schreef:

Nu al weer?

Ik wil eigenlijk het liefste wachten tot pony'tje verhaard is... Is een beetje eng, maar weet van vorig jaar dat ze half april nog niet schuurde.

Ja ze schuurt al weer een tijdje

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 12:44

grmbl ik verwachtte regen; is het nu gewoon zonnig. Ben bang dat paard onder regendeken aan het wegsmelten gaat :o

krislove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 13:46

mijn paard heeft un een dunne deken op maar zaterdag word het 21 graden dus hou ik denk ik de deken af maar weet het nog niet zeker. :+

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 14:15

Ik heb gister de deken eraf gehaald. Hier is nog geen spat regen gevallen, ik kijk morgen wel weer ff verder. Ik vind alleen de regendeken altijd erg irritant, bij een beetje zon staan ze er enorm onder te zweten.

liekevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 15:30

Die van mij staat in de wei ook te zweten,
maar ze heeft een stal die zich buiten bevindt en aangezien het snachts nog behoorlijk koud is.
gaat die rond 7 uur in de avond erop en in de ochtend eraf....
heel gedoe maar het is nog zo'n verschil tussen dag en nacht

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 17:06

Tancreda4 schreef:
grmbl ik verwachtte regen; is het nu gewoon zonnig. Ben bang dat paard onder regendeken aan het wegsmelten gaat :o

Nou die zon is hier de hele dag al ver te zoeken hoor. :n

Tines staat nu inmiddels al 1,5 week dekenloos.

Meneertje stond net 20 min in de paddock toen het begon te hozen. Hij maakte nog net geen vreugde dansje. Hij wachten even 5 minuten tot hij goed zeik nat was en nam een grote duik richting de grond om daar vervolgens met een compleet modder harnas van af te komen. Erg charmant... :')

Tov

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 17:25

Tov staat al een paar dagen overdag zonder deken. 's Nachts een dunnetje op ivm vorst. Daarnet begon het ineens te hozen en te hagelen, en dan heb ik toch de neiging om op de fiets te springen en een regendeken op te gooien. Niet gedaan, wat ik wel dapper van mezelf vond. Maar wat doen jullie vanacht? Ze geven voor vanacht rond de negen graden op. Lijkt me warm op stal met dunne deken... :?