Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kaatje77 schreef:Ach oefening baart kunst
Kan mij nog goed herinneren, was 1994 toen ik mijn pony voor het eerst schoor....stond gewoon los in de stal en toen ik klaar was lag er bloed op het stro.....bleek haar bij haar voorbenen helemaal lek te hebben geprikt
Nou. Dat doe je 1x en nooit weer
Robin_Rikkie schreef:Ik heb een vraagje over het scheren!
Ik wil mijn pony eigenlijk laten scheren binnenkort. Dit willen we altijd maar 1 keer per winter doen omdat ze helaas verdoofd moet worden . Waarschijnlijk als we een machine kunnen lenen zou ze er aan kunnen wennen, ze is namelijk extreem bang voor het geluid maar helaas hebben we die mogelijkheid niet en zo op 1 dag gaan scheren lukt bij haar niet, je komt gewoon niet in de buurt.. M
Maar mijn vraag is eigenlijk of dit al te vroeg is voor 1 keer te scheren?
Vorig jaar en het jaar daarvoor hebben we het telkens eind november gedaan en dit ging prima!
zorro schreef:http://dier-en-natuur.infonu.nl/artikel ... 105728.jpg
Ik hoop dat iemand mij hier advies kan geven. Ik heb een paard die een hele dikke wintervacht krijgt en die na een rondje in de wei rennen haar borst en hals al nat gezweet heeft. Aangezien ze een onmogelijke maat heeft wil ik haar niet onder een deken hebben. Welk model kan ik gebruiken dat ze zonder deken 24/7 buiten kan staan, maar wel wat warmte kwijt kan?
kaatje77 schreef:Robin_Rikkie schreef:Ik heb een vraagje over het scheren!
Ik wil mijn pony eigenlijk laten scheren binnenkort. Dit willen we altijd maar 1 keer per winter doen omdat ze helaas verdoofd moet worden . Waarschijnlijk als we een machine kunnen lenen zou ze er aan kunnen wennen, ze is namelijk extreem bang voor het geluid maar helaas hebben we die mogelijkheid niet en zo op 1 dag gaan scheren lukt bij haar niet, je komt gewoon niet in de buurt.. M
Maar mijn vraag is eigenlijk of dit al te vroeg is voor 1 keer te scheren?
Vorig jaar en het jaar daarvoor hebben we het telkens eind november gedaan en dit ging prima!
Nooit je paard aan het geluid laten wennen, hier maak je hem alleen maar banger voor.
Ik heb dit zo vaak gezien..... gewoon jammer...
Meerdere paarden ongesedeerd geschoren waarvan oude eigenaren zeiden dat het paard absoluut plat gespoten moest wordenNou, zelf rustig blijven, niet bang zijn en consequent scheren levert een braaf paard op, en met moeilijke plekken even de praam erop
Mijn tip: laat iemand komen die er echt verstand van heeft en overwicht op je paard.
kaatje77 schreef:Ik hoop dat iemand mij hier advies kan geven. Ik heb een paard die een hele dikke wintervacht krijgt en die na een rondje in de wei rennen haar borst en hals al nat gezweet heeft. Aangezien ze een onmogelijke maat heeft wil ik haar niet onder een deken hebben. Welk model kan ik gebruiken dat ze zonder deken 24/7 buiten kan staan, maar wel wat warmte kwijt kan?