Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xxEvelynxx schreef:Mijn paard staat stil ivm met blessure,en staat op novacam ( metacam) ik heb het vermoede dat ze het koud heeft, kan dit? Op stal zeggen ze dat ze het niet koud heeft maar dat ze koel is doordat ze stil staat en de medicijnen krijgt... Deken op ja of nee....
Anoniem schreef:xxEvelynxx schreef:Mijn paard staat stil ivm met blessure,en staat op novacam ( metacam) ik heb het vermoede dat ze het koud heeft, kan dit? Op stal zeggen ze dat ze het niet koud heeft maar dat ze koel is doordat ze stil staat en de medicijnen krijgt... Deken op ja of nee....
Voelt ze koud? Dan zou ik een dunnen zomer deken opleggen. Of wat extra hooi in de stal (verbranding).
Al zou ik als het een langdurige blessure is proberen niet aan dekens te beginnen. En mijn paard lekker vacht laten krijgen. Is toch handiger
Nies_ schreef:Niet elk paard is hetzelfde. De dagen worden al weken korter en als je dan bestand moet zijn tegen Noorse winters heb je nu al een aardige vacht. Dat jouw paard nog zo strak in zijn vacht zit is fijn voor jou, maar dat is niet bij alle paarden zo.
xxEvelynxx schreef:Anoniem schreef:
Voelt ze koud? Dan zou ik een dunnen zomer deken opleggen. Of wat extra hooi in de stal (verbranding).
Al zou ik als het een langdurige blessure is proberen niet aan dekens te beginnen. En mijn paard lekker vacht laten krijgen. Is toch handiger
Staat al half jaar stil. Maar mag over 4 weken beginnen. Dus ik ga aan de zomerdeken beginnen.. Ze staat al op onbeperkt hooi
anke_e schreef:even een vraagje over de hals stukken. Mijn paard is echt eentje die het super snel koud heeft. afgelopen winter heeft ze 's nachts zelfs op stal 500 grams (2x dekens van 200 grams 1x deken 100grams)opgehad(vorige paarden pony's konden het prima met 200 a 300 grams). ook heb ik voor haar een hals gekocht maar die heeft een deels van de manen weg geschuurd nu is het weer aangegroeit en begint de winter weer..
ik zit te denken aan een borstbeschermer te kopen(weet niet of die op de juiste plek van de manen beschermd). of helpt een deken met vaste hals?
heeft iemand hier ervaring mee hoe ik hiervan kan afkomen?
Gini schreef:Nies_ schreef:Niet elk paard is hetzelfde. De dagen worden al weken korter en als je dan bestand moet zijn tegen Noorse winters heb je nu al een aardige vacht. Dat jouw paard nog zo strak in zijn vacht zit is fijn voor jou, maar dat is niet bij alle paarden zo.
De dagen worden inderdaad al sinds 21 juni terug korter. Ik zeg toch ook dat ieder met zijn/haar paard doet wat die wil, maar dat wil niet zeggen dat ik daar niet verbaasd om mag zijn.Ik heb ook een Shetlander en die verhaart nu ook als gek, maar ook daar zou ik nog niet twee keer aan kunnen scheren hebben, al had ik het gewild. Maar nogmaals, ieder doet wat die wil. Al gooit die begin augustus al dekens op, ik zal er geen nacht minder van slapen.