Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LisanneeD schreef:Zit in het dilemma om mijn paard te gaan scheren...
Na het rijden is ze flink nat en duurt het erg lang voor dat ze droog is.
Vorig jaar gebruikte ik zelfs twee zweetdekens.
Het probleem is alleen dat ze een behoorlijke heethoofd kan zijn en nog nooit geschoren is.
Ben zelf een leek op het scheergebied, dus ben opzoek naar tips!
Hoe kan ik het scheren dragelijker voor haar maken?
Gebruiken jullie een uitrij deken als ze geschoren zijn?
Is een hals aan een deken noodzakelijk als ze geschoren zijn?
Inmiddels heb ik een amigo Bravo 250 gram deken aangeschaft met hals en wil hier een
100 grams liner bij halen, twijfel of er ook nog een 200 grams bij moet.
alle tips zijn welkom!!
Zonnetje81 schreef:Nou ik ken er waarbij je met zonder nog geen 10 meter in de buurt kwam qua angst. Nou die meppen ook vuil uit angst.
Marjo89 schreef:Zonnetje81 schreef:Nou ik ken er waarbij je met zonder nog geen 10 meter in de buurt kwam qua angst. Nou die meppen ook vuil uit angst.
Mijn oudste was ook zo, stijgeren etc.. het hele pakket. Niks werd mij bespaard.
Kost wat overtuigings kracht en moeite.
Maar kan haar nu probleemloos en rustig scheren.
Zonnetje81 schreef:Blij dat jij in sprookjes gelooft. Ik geloof niet in sprookjes.....
Als het beest na 15 jaar nog staat te blazen en bang te doen voor water en shampoo terwijl hij wekelijks wordt gewassen.bang voor papier en plastic, laat staan als je een scheerapparaat aanzette...... Gevaar voor eigen leven. Gesedeerd nog gevaarlijk puur omdat hij angst had, niet vanwege brutaliteit.
Petra_O schreef:Zonnetje81 schreef:Blij dat jij in sprookjes gelooft. Ik geloof niet in sprookjes.....
Als het beest na 15 jaar nog staat te blazen en bang te doen voor water en shampoo terwijl hij wekelijks wordt gewassen.bang voor papier en plastic, laat staan als je een scheerapparaat aanzette...... Gevaar voor eigen leven. Gesedeerd nog gevaarlijk puur omdat hij angst had, niet vanwege brutaliteit.
Zo eentje heb ik er dus ook. En ik wil haar dit jaar voor het eerst gaan scheren. Tranquigel gaan zeker gebeuren, maar hebben jullie verder nog aanraders?