Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
o0eefje0o schreef:Ik wil mijn paard morgen gaan scheren helemaal kaal kaal. Maar ik vraag me af is een hals op de deken dan wenselijk of kan het ook prima zonder hals? We rijden in een binnenbak. De stallen zijn in een gemetseld binnen binnen.
LisanneeD schreef:Zit in het dilemma om mijn paard te gaan scheren...
Na het rijden is ze flink nat en duurt het erg lang voor dat ze droog is.
Vorig jaar gebruikte ik zelfs twee zweetdekens.
Het probleem is alleen dat ze een behoorlijke heethoofd kan zijn en nog nooit geschoren is.
Ben zelf een leek op het scheergebied, dus ben opzoek naar tips!
Hoe kan ik het scheren dragelijker voor haar maken?
Gebruiken jullie een uitrij deken als ze geschoren zijn?
Is een hals aan een deken noodzakelijk als ze geschoren zijn?
Inmiddels heb ik een amigo Bravo 250 gram deken aangeschaft met hals en wil hier een
100 grams liner bij halen, twijfel of er ook nog een 200 grams bij moet.
alle tips zijn welkom!!
LisanneeD schreef:Zit in het dilemma om mijn paard te gaan scheren...
Het probleem is alleen dat ze een behoorlijke heethoofd kan zijn en nog nooit geschoren is.
Inmiddels heb ik een amigo Bravo 250 gram deken aangeschaft met hals en wil hier een
alle tips zijn welkom!!
evelien11 schreef:LisanneeD schreef:Zit in het dilemma om mijn paard te gaan scheren...
alle tips zijn welkom!!
Als je gaat scheren raad ik je aan om dat door een ervaren scheerder te laten doen. Ik gebruik alleen een uitrijdeken als het heel hard vriest en ik een buitenrit ga maken. Maar dan vooral omdat ik langs de weg een stuk moet stappen. Tijdens het stappen is het dan nog erg koud (voor mij en het paard) haha. Met draven en galopperen krijgt je paard het vanzelf warm. Verder deed ik in de geisoleerde binnenbak nooit een uitrijdeken op.
Beloven schreef:Je kan ook bij voorbaad een pasta bij je dierenarts halen. Mocht het echt niet gaan of gewokn voor ze zekerheid geven. Kosten €20?
Beloven schreef:Er zijn genoeg mensen die gewoon kundig en met geduld scheren hoor..
Beloven schreef:Ik heb via de DA een pasta gehaald. Deze geven hem ook op gewicht. Heb in liever dan via de drogist..
Raad ik die voor onder de tong aan, een blauwe gel. Tranqigel ofzo?
Mijn paard kwam gewoon keihard door een normale pasta heen namelijk. En is normaal nergens van onder de indruk. Was ook puur het trillen, niet het geluid.
Heb hem 2x moeten verdoven door de DA en daar wordt je ook niet blij van
Dit jaar voor eerst zelf geschoren met een tondeuse vd lidl. Had dat ding gekocht om te oefenen. Maar hij liet zich ermee scheren, nja prima.
xx_Lyzet schreef:Beloven schreef:Ik heb via de DA een pasta gehaald. Deze geven hem ook op gewicht. Heb in liever dan via de drogist..
Raad ik die voor onder de tong aan, een blauwe gel. Tranqigel ofzo?
Mijn paard kwam gewoon keihard door een normale pasta heen namelijk. En is normaal nergens van onder de indruk. Was ook puur het trillen, niet het geluid.
Heb hem 2x moeten verdoven door de DA en daar wordt je ook niet blij van
Dit jaar voor eerst zelf geschoren met een tondeuse vd lidl. Had dat ding gekocht om te oefenen. Maar hij liet zich ermee scheren, nja prima.
Is dat niet toevallig dermosodan geweest? Die moet nl ook onder de tong.
terpentijn schreef:Bonte Jaopie was gelukkig met scheren poeslief. Zelfs de allereerste keer liet hij echt overal aazitten en heeft geen stap verkeerd gezet, terwijl hij over andere "eerste keer" dingen toch nooit de makkelijkste is.
Maar niet elk paard is hetzelfde natuurlijk... de een gaat van dit de ander van dat over de zeik.