[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 10:00

Mijn nieuwe paardje met zijn nieuwe Rambo <3
Afbeelding

Afbeelding

Ik heb eigenlijk altijd rambo omdat ik die pasvorm gewoon heel mooi vind en ik vind de brede klittenband aansluitingen voor de halzen prettig.
Ik heb als dunne zomerregendeken meestal Amigo hero, omdat die lekker licht en dun zijn.

Jonnekee

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 11:27

Hoeveel grams hebben jullie je paarden opliggen

Mooie deken hierboven ik gebruik zelf altijd de Amigo bravo 250 gram en dan heb ik de highliners van Harry’s horsecals onder deken werkt echt top

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 11:28

Ik 100 grams, voor overdag tikkie aan de warme kant eerlijk gezegd maar voor de nacht heeft ze het wel nodig

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 11:46

Op dit moment 200 grams met 0 gram hals, ongeschoren pony die het wel snel koud heeft. Hij heeft ook totaal geen dikke vacht en is nu al aan het verharen. Zodra het 's nachts niet meer vriest gaat de hals er weer af.

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-23 12:30

prugelpiet schreef:
Dochorse heeft korting, dus ik dacht wellicht kan ik nu alvast nieuwe dekens bestellen in plaats van volgend winter. Maar jeetje wat veel opties _O-

Ik heb een aantal jaar nu met volle tevredenheid Bucas Smartex dekens gehad, maar ze zijn allebei af en heel eerlijk gezegd vind ik ze best aan de prijs om nieuw te kopen. Ik had de rain en de extra, dus dat word een rib uit m’n lijf.

Ik heb in de zomer de Rambo sweet itch hoodie en die ligt goed, dus ik ben me aan het verdiepen in Horseware winter dekens.

Als ik me niet vergis was de kwaliteit Amigo - Rambo - Rhino? Ik heb gelukkig absoluut geen sloper en haar vriendjes slopen ook niet, dus daar hoef ik me niet druk om te maken. Maar is een Amigo ook minder waterdicht dan een Rambo of Rhino?

Hoe bevalt de disc sluiting bij 24/7 om? Ik zie ze best veel voorbij komen maar het ziet er nou niet bepaald uit als een hele stevige sluiting. En laat staan dat ik nog geen klittenband ben tegen gekomen die het lang volhoud. De V sluiting lijkt me wel fijn, die bevalt op de rsih ook goed.

Suggesties van trouwe Horseware gebruikers? Ik neig naar 1 bovendeken en meerdere losse liners, is dat een goed idee? Of kan ik beter ook meer boven dekens hebben?

Persoonlijk vind ik het het fijnste om een 0, 100 en 200 grams outdoor deken te hebben. Maar dat kost behoorlijk veel geld (ik heb ook nog eens allemaal Rambo's.. :') ) en is zeker niet nodig.
Maar als je 1 outdoordeken wilt aanschaffen zou ik een 0 grams deken kopen en dan met liners gaan werken.

Horseware hanteert verder de volgende volgorde (waarvan nummer 1a het beste is):

1. Rambo:
a. Suprême
b. Original

2. Rhino

3. Amigo:
a. Bravo
b. Hero

En dan heb je ook nog bij veel modellen de keuze uit de volgende opties: (niet alles kan bij elk model)
- dekens met een rechte sluiting
- dekens met een V-sluiting
- dekens met een disc sluiting
- een wug model deken (halve hals)
- dekens met vari layer (dan is de deken niet overal gelijk gevoerd en neemt de deken naar beneden in dikte af qua hoeveelheid grams)
- dekens met een vaste hals (alleen de Amigo Hero)

Overal kan het linersysteem worden gebruikt en kan er een hals aan de deken worden bevestigd, BEHALVE bij de Amigo Hero. En die is dan ook van Horseware het goedkoopste in aanschaf.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 12:57

Je hebt ook nog de Mio. Dat is de allergoedkoopste serie van Horseware.

Daarnaast heeft Horseware ook nog wat limited editions in omloop.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 13:30

Welke dekens van horseware lekte zo snel door? De rhino of rambo?

Weten jullie hoeveel water de rambo kan opvangen?

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 13:49

Dat waren volgens mij vooral de Rambo Originals die je zo vaak lek hoort zijn tegenwoordig. In ieder geval bij mij al twee. De Rhino is tot op heden nog steeds droog gebleven!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 14:29

Ik heb van Horseware verschillende versies, nu de Amigo Reflectex, is een 100 grams met V sluiting. Vind deze erg fijn, al merk ik dat de buiten stof wel minder dik is en daardoor paardlief het eerder koud heeft dan wanneer ze de Rambo duo op heeft. De Duo heb ik destijds met heel veel korting kunnen kopen en dat blijft toch wel een hele mooie deken. Vind het zo zonde dat die er enkel is in combinatie met de 300 grams liner, die gebruik ik nooit.
Veder fijn die klittenband aan de hals, en de buikriemen kan je vervangen plus er zit direct al een plastic bilkoord aan.
Dan heb ik ook nog een Rhino wug, fijne deken, achteraf misschien net een halve maat te groot en een oude Rhino plus, beide 0 grams regendekens. Alles met V hals, ligt toch het fijnste bij de mijne.

Ben dus niet ontevreden over de Amigo maar heb wel een dure versie ervan gekocht.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 14:59

Iemand toevallig een foto van de Rhino lite deken? En dan vooral hoe hoog de borstsluiting valt? Heb nu een Rambo Optimo opleggen, en de V sluiting vind ik top, maar wil misschien een deken erbij voor de extra, maar ben bang dat de rechte sluiting misschien minder fijn/geschikt is voor mijn paard

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 16:12

Rhino lite heb je ook met V sluiting.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 16:50

Yenni schreef:

De Rambo original en optimo lekten hier snel door.
Alle dekens kunnen 3000mm water hebben, behalve de Rambo Supreme. Die kan 10000 hebben.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 17:24

manzano schreef:
Rhino lite heb je ook met V sluiting.

Ja dat had ik gezien, maar dan zitten we meteen in een Andere prijsklasse

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-23 17:32

Bagheera_206 schreef:
Je hebt ook nog de Mio. Dat is de allergoedkoopste serie van Horseware.

Daarnaast heeft Horseware ook nog wat limited editions in omloop.

Klopt, de Mio was ik vergeten! :j

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-23 17:34

Yenni schreef:

Ik heb van Rambo zowel de Original als de Suprême dekens en ze zijn gelukkig allemaal 100% waterdicht.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 18:30

Rambo original dekens (0 en 100 gram) waren ineens zo lek als een mandje. Ik had ze wel al een jaar of 6 (dus ik vond het eigenlijk wel ok). Ik ben nu overgegaan naar Rhino Plus (0 en 100 gram). Vooralsnog ben ik heel tevreden.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 18:51

Over de supreme en duo heel tevreden hier, original ook snel lek hier en ingewisseld voor de supreme

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 18:55

Ik ben dan weer erg tevreden over mijn amigo bravo. De halve stal draagt intussen een bravo (zowel die met v-sluiting, als die met rechte sluiting, als de amigo bravo XL hebben we hier). We hebben ook 2 pony's onder een amigo hero ponydeken staan en een paard onder de amigo eco. So far is alles nog goed waterdicht. Mijn deken zit nu in zijn tweede winter. Eerder heb ik ook amigo hero gehad, die waren hier wel steeds binnen 1 seizoen lek. Er staat 1 paard op stal onder een rambo supreme en deze deken (nu in zijn tweede winter) is ook nog perfect waterdicht.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 18:57

Wat een interessante reacties allemaal! Mijn smartex kunnen best als reserve, als ze niet de hele dag in de zeikende regen er mee staat. Dan lekt de rain door. Nu staan ze dat gelukkig niet vaak.

Ik ga me er even verder in verdiepen n.a.v jullie reacties. Ik kan hopelijk erg lang vooruit met een nieuwe deken dus die is de investering wel waard.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 18:59

Zag dat Hypostore flinke korting had op de supreme, 110,- van de (advies?) prijs af. Dat ga ik even in de gaten houden, evt ter vervanging van de Rhino plus tzt.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 19:26

Ik hoop dat ik hier even een vraag tussendoor mag gooien. Ik heb een vierjarige Spanjaard die de horsware (rhino wug en amigo bravo) dekens van mijn vorige paard toch net niet lekker past. Ze zijn te breed waardoor hij inregent. Bij de rhino is het dan alleen zijn borst, maar bij de bravo zijn dan ook zijn schouders nat, daar moest ik een hals bij kopen. Maar nu blijkt dat ze toch ook wat te lang zijn en naar achteren trekken, waardoor hij een schuurplekje op zijn borst krijgt.

Ik heb van stalgenoten een Nika en Bucas (smartex) deken mogen passen, maar beiden liggen niet mooi op hem. Nika is net een soepjurk, en waar de Bucas de perfecte lengtemaat heeft, is hij aan de voorkant te ruim.
Mijn paard is nog best een schrieltje, en ik verwacht dat hij nog wel een beetje meer front krijgt. In principe zoek ik dus niet een deken voor honderden euro's. (Of ik moet er net één op marktplaats tegenkomen, dat is dan mooi meegenomen. :) ) Als hij een jaar/seizoen meegaat ben ik al blij, maar hij moet wel lekker zitten.

Ik las dat EJ eigen merk vrij smal valt, net als Harry's Horse, klopt dat? En hoe zijn bijvoorbeeld de dekens van Felix Bühler, of QHP? Ik zie door de bomen het bos niet meer, dus alle tips zijn welkom.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 20:04

Ik vond ej eigen merk niet heel smal..
Bij ons op stal staan twee Spanjaarden onder een Felix buhler, mooie dekens zijn dat ook.

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 20:08

De EJ die ik heb gehad sloot vooral vrij hoog aan en was daardoor wel te smal voor mijn paard. Maar dat had denk ik meer te maken met lage hals aanzet.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 20:27

Ik zie door de dekens het bos ook niet meer.
Het liefste heb ik een horseware deken met afneembare hals en dan 200/250 grams vulling.

Vind die storm green dan ook mooi van kleur maar zie ook zoveel prijs verschil

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 20:27

Voor mel zijn amigos met rechte sluitingen net een tikkeltje laag, vandaag weatherbeeta gepast en er meteen een besteld :o sluit perfect aan. overigens verder heel tevreden over zowel bravo als hero, ik heb ze nu in hun derde seizoen (al heeft ze vooral de hero op) en perfect waterdicht, schuift niet schuurt niet. Top